Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (126)

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem film o hrůzách války a dočkal jsem se filmu o potkávání se matky a dcery vždy za jiného režimu. Film se místy neuvěřitelně táhne a jediné co mě u něj udrželo je vynikající výkon Igora Bareše. Takovou svini by měli ukazovat všem kdo volej komunisty, aby si lidi uvědomyli, co to bylo za svině. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

O tom, že spravedlnost bývá opravdu slepá, jinak by náš svět nemohl být takový, jaký je … Zbytečně moc schematické a poněkud překombinované. Pokud chce někdo tajně přejít státní hranici a vykládá přitom do "opuštěného" sluchátka jejím strážcům veselé nesmysly, musí být nutně po lobotomii - nebo se mu přihodilo náhlé pominutí smyslů. A naprostý idiot je ten, kdo takové zoufale naivní stvoření zcela bez jakékoli přípravy a navíc bez vědomí jeho matky na tu velice riskantní a nebezpečnou cestu pošle - jen tak, jakoby se jednalo o školní výlet, který zpravidla nemívá žádné dramatické následky ... Ubohý řecký hoch, narychlo a nezodpovědně pasovaný do role ochránce, měl co dělat sám se sebou … 2,5* ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Seriál je lepší ako film, čo sa mierne odrazilo aj na hodnoteniach. Film o tom, že nešťastie nielenže nechodí po horách, ale po ľuďoch, no asi sa aj dedí. Hlavne v dobe, kedy sa prechádzalo z krehkej demokracie do vojny a z nej do komunizmu a vzduch bol presiaknutý pomstou. Film utrpel na popularite aj kvôli nedokonalému dabingu - nemecké a poľské pasáže ostávajú často bez titulkov - a aj chýbajúcemu vysvetleniu súvislostí, kde priemerný divák, ktorý nie je úplne zdatný v dejepise, nemusí chápať, čo sa deje. Inak absolutórium patrí Igorovi Barešovi. Také slizkého spoteného záporáka len málokto zahrá. U nás snáď len Andrej Kiska. ()

Curunír 

všechny recenze uživatele

Již od začátku do Vás scénárista Körner a režisér Ciesler hustí jeden bezútěšný obraz za druhým. Při tom všem ale zapomínají na to, že se divák musí citově ztotožnit s postavami, aby se mohl dojímat jejich osudy a to se alespoň mne nepodařilo. Velký podíl má na tom má snaha o široký záběr,film se odehrává během 30 let, a to nutně vede k tomu, že jednotlivé charaktery jsou jen lehce načrtnuté a tím pádem chybí hlubší prožití příběhu, tedy spíše shluku epizodních výseků, které se nám snaží ukázat jak ta doba byla strašná... Což zajisté byla, ale podle mého názoru by bylo mnohem zajímavější a působivější, kdyby se autoři rozhodli soustředit na jeden konkrétní časový úsek.. Přesto se jedná o poměrně zajímavou podívanou, tu a tam s působivými scénami a kvalitními hereckými výkony. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Když se psaly velké dějiny, odehrávaly se i drobné soukromé bitvy tisíců lidí, kteří si chtěli zachovat alespoň nějakou důstojnost. Na krutosti 20. století nahlíží po svém Milan Cieslar podle neoptimistického scénáře Vladimíra Körnera. Výpravně, řemeslně poctivě, s hereckými hvězdami. Tuším, že všichni zúčastnění se museli pro látku „obětovat“ a slevit z lecčeho, na co byli zvyklí. Tvůrce zajímají konkrétní osudy, z nich se dostávají k výpovědi o krutých etapách dějin, nabízejí mnoho postav, mnoho situací. Někdy je to emotivně silné, jindy úderné, symbolické, mnohdy však útržkovité i docela přímočaré, ba jalové. Herci občas zbytečně tlačí na pilu, ale vesměs spokojenost. U Igora Bareše asi největší. Žádná rodinná podívaná. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (8)

  • Komíny v Osvětimi ve skutečnosti nebyly kulaté se žebříky, ale hranaté. (xxlucix)
  • Natáčení probíhalo v Kryštofově údolí a na nádraží Hodkovice nad Mohelkou. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Arnův (Václav Jiráček) otec (Radoslav Brzobohatý) vystupuje pouze v seriálu Krev zmizelého (od r. 2006), ve filmu jsou všechny scény, kde Arnův otec vystupuje, vystřiženy. (ČSFD)

Reklama

Reklama