Reklama

Reklama

Paříži, miluji Tě

  • Francie Paris, je t'aime (více)
Trailer 3
Romantický / Drama / Povídkový
Francie / Lichtenštejnsko / Švýcarsko / Německo, 2006, 115 min

Hrají:

Bruno Podalydès, Marianne Faithfull, Elias McConnell, Gaspard Ulliel, Steve Buscemi, Catalina Sandino Moreno, Barbet Schroeder, Javier Cámara (více)
(další profese)

V Paříži, miluji Tě se sešli světoznámí režiséři, mezi něž patří bratři Coenovi, Gus Van Sant, Gurinder Chadha, Wes Craven, Walter Salles, Alexander Payne a Olivier Assayas, aby společně ukázali Paříž způsobem, jaký tu ještě nebyl. Natočen lidmi stejně kosmopolitními jako město samo. Americký turista vidí rasové napětí a paranoidní vize města. Mladá emigrantka pracuje v buržoazním prostředí. Americká hvězdička natáčí film. Muž neví, zda být s manželkou nebo milenkou. Mladík pracuje v tiskárně a touží po jiném muži. Otec se pere se vztahem ke své dceři. Pár se snaží okořenit svůj sexuální život. To je jen pár zážitků, které tvoří PAŘÍŽI, MILUJI TĚ... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (636)

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Osmnáct povídek, střídající své kvality, se mnou rozehrály neuvěřitelný kolotoč emocí. Některé nudily k smrti, jiné dokonale bavily a ty zbylé mě roztrhaly na kusy. Můj souhrn jednotlivých povídek. Vysoce pravděpodobné spoilery!!!! Příběh 1. Montmartre (Bruno Podalydès): Příběh o muži, jež smutní nad tím, že je stále sám. Poté se ale, díky neštěstí procházející dámy, štěstí na něj obrátí. - 50% Příběh 2. Quais de Seine (Gurinder Chadha): Setkání dvou mladých lidí, mladíka mající za kamarády voly a muslimky pyšnící se svou vírou. Aneb jak prvním pohledem najít zalíbení. – 70% Příběh 3. Le Marais (Gus van Sant): Znáte ten pocit, že někde máte svou spřízněnou duši? Co když ji najdete, ale ona Vám nerozumí? – 60% Příběh 4. Tuileries (Joel a Ethan Coen): První filmový počin bratrů Coenových, který mě vysoce nadchl. Steve Buscemi v roli amerického turisty, který kromě krásných pařížských památek pozná, jak dokáží francouzští milenci žárlit. - 80% Příběh 5. Loin du 16éme (Walter Salles a Daniela Thomas): Tvrdý příběh mladé ženy, které den co den odváží své miminko do jeslí, aby jako chůva jela hlídat cizí. Ukolébavka jež dítě uspí a mě rozpláče. – 80% Příběh 6. Porte de Choisy (Christopher Doyle): Absolutně jsem nepochopila, co tím chtěl básník říci. Bohužel ani nechci :o( – 10% Příběh 7. Bastille (Isabel Coixet): Jen paní Smrt dokáže v člověku probudit umírající city a ve mně moře smutku. – 75% Příběh 8. Place des Victoires (Nobuhiro Suwa): Poslední rozloučení matky se synem mě naprosto umlčelo. – 80% Příběh 9. Tour Eiffel (Sylvain Chomet): Mimická skladba mému srdci nejbližší. Mim oživující ulice Paříže byl zatčen za obtěžování okolí. Nebyl, ale sám. Z trestu se najednou vyklubal osud. Dokonalost. – 100% Příběh 10. Parc Monceau (Alfonso Cuarón): Příběh natočený na jediný záběr nám přinesl jednoduchou avšak milou pointu. – 80% Příběh 11. Quartier des Enfants Rouges (Olivier Assayas): Příhoda, pro mě osobně lehce nepochopitelný, o dealerovi a jeho zákaznici. Vzájemná náklonnost vs. profesní vztah? – 60 % Příběh 12. Place des fêtes (Oliver Schmitz): Dech beroucí příběh o černochovi, který v jediný den vyznal lásku a zemřel. – 90% Příběh 13. Pigalle (Richard LaGravenese): S tímto příběhem mám jisté problémy v pochopení. V počátku se seznámíme s postarším manželským párem, kteří se snaží oživit svůj vztah a vypadá, že se to i přes malé karamboly podařilo. Ale v závěru nás kamera odkáže na plakát dvou herců a jejich poslední představení. Jsem z toho zmatená :o( – ? % Příběh 14. Quartier de la Madeleine (Vincenzo Natali): Upírská lovestory přinášející nejednu zábavnou minutu. :o) – 80% Příběh 15. Père-Lachaise (Wes Craven): Důkaz toho, že Oscar Wilde opravdu ovlivňuje lidi ve velké míře i po smrti. – 70% Příběh 16. Faubourg Saint-Denis (Tom Tykwer): Nejkrásnější povídka celého filmu. Příběh slepého chlapce, který si zavzpomíná na chvíle se svou dívkou, kterou poté „uvidí“! Ach! – 100% Příběh 17. Quartier Latin (Gérard Depardieu a Frédéric Auburtin): Příjemná konverzace se sarkastickém nádechem poskytující klid nejen v jejich duši. :o) – 65% 18. 14e arrondissement (Alexander Payne): Konec jak se patří. Ze splnění tajného přání se vyklube poznání sama sebe. – 85%. () (méně) (více)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jde milovat tenhle snímek a děkovat za něj kvůli jednomu jedinému krátkému filmu, který obsahuje? Protože přesně tak to cítím. Krátké filmy jsou točeny opravdovými kapacitami, ale polovička z nich nedokáže na délce 7 minut stvořit něco opravdového a obdivuhodného. Proti nim stojí hlavně Tom Tykwer a jeho True. Neskutečná báseň o jednom vztahu slepého chlapce a začínající herečky. Poprvé mi Tom vyrazil dech zapojením hudby a obrazu do celku, který dává úplně jiný rozměr zpětnému pohledu na jejich vztah. Úderné, citlivé a tolik pravdivé. Podruhé mě mrazilo od prvního pohledu na slepého chlapce, jak zvedá telefon. Potřetí jsem obdivoval lehkost myšlenky, která na 7 minutách působí jako román, který by mohl ještě mnohé vyprávět. Popáté ... Radši se budu věnovat i dalším. Gus Van Sant a jeho segment "La Mairas". Strohé, všeříkající a reálné. Takhle si představuji sedm minut, které řeknou více než 100 stran papíru. Velmi příjemně mě překvapil Joel a Ethan Coen, který i přes stále stejně tvářícího se Stevea Buscemi vytvořil velmi příjemnou záležitost. Chometovi mimové jsou naprosto zvláštní a rozhodně si získají velký obdiv, díky své sympatičnosti. Nesmím ani zapomenout na Alfonso Cuaróna, který natočil svých sedm minut (pokud se nepletu) jako jeden dlouhý záběr bez střihu. Bohužel trochu forma a myšlenka přerostla přes výsledek. Také tleskám američance, která se v posledním segmentu od Alexandera Paynea konečně rozhodne zaletět ze států do města lásky. Segment, který se snaží poukázat na to proč je Paříž městem zamilovaných a krásně tak zakončuje celé dvě hodiny. Jsem moc rád, že někdo přišel s podobným nápadem a zkusil něco nového, jen doufám, že příště bude výběr režisérů a jejich příběhů trochu skromnější a kvalitativně vyrovnanější. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Nejlepší kousky: Coenovci se Stevem Buscemim jako terorizovaným turistou, Sylvain Chomet a jeho zamilovaní mimové, Alfonso Cuarón s úžasně chrchlajícím Nickem Noltem a překvapivou pointou - to vše v jednom záběru, Tykwerovo zachycení strachu ze ztráty lásky a Payneova osmamělá pošťačka. Zbytek průměr až podprůměr, prakticky bez důvodu opakovaného zhlédnutí. Snad bude právě natáčená óda na New York vyrovnanější. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Zrnko rozmanitosti dozrieva v tomto filme veľmi rýchlo a každým príbehom rastie. Je však škoda, že s ním skoro rovnako rýchlo dozrieva aj zrnko samoúčelnosti. Šestnásť odlišných mini príbehov, z ktorých sa každý snaží poukázať na prívetivé, i odvrátené stránky mesta lásky a módy. Príbehy sú vkusne a zručne natočené, niektoré sú jasnou stávkou na istotu, niektoré dokázali očariť svojou kúzelnou hravosťou a nevypočitateľnosťou. Jasné však je, že Paríž má určite omnoho viac tvári, ako je jeden film schopný poňať a pár príbehov (a lokalít) mi tam ešte chýbalo, ešte jasnejšie je to tomu, kto toto mesto navštívil. Pokiaľ ma má však film len zaujať, pobaviť, dojať (vedzte, že to všetko je možné aj počas päťminútového príbehu), tak potom nemám čo riešiť a len spomínať a pripomínať si, že aj ja som niekedy možno bol súčasťou jedného z nich. A dúfať, že snáď ešte niekedy budem. 80%. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Povídky: 1.Hodně vtipná promluva v autě, osudově romantický kolaps. (4*) 2.S výjimkou trochu divného zakopnutí moc příjemné seznámení a „střet“ kultur. Režisérka si evidentně potrpí na nezávislé hrdinky. (4*) 3.Dlouho křeč, vyznívání do ztracena, povídku však zachraňuje vtipná pointa, která částečně omlouvá předešlé. (3*) 4.Chudák Buscemi, nevychovaný spratek a šílený pár. Hodně úsměvné, škoda jen té nepříliš zvládnuté „nakládačky“. A nečekal bych, že právě tohohle kraťasu si budu v rámci tvorby Coenů cenit úplně nejvíc. (4*) 5.Hořkost matky-cizinky. Čistý průměr. (3*) 6.Totální zmar, u kterého stojí za zmínku jen a pouze ty kostýmy. (1*) 7.Od někoho, kdo natočil Umírající zvíře, jsem čekal něco lepšího, než podprůměrný kousek takřka bez emocí. (2*) 8.Dle jmen nejhvězdněji obsazená povídka, avšak výsledek je jen lehce nadprůměrný. Iluze a kovboj Dafoe byli fajn, Binoche mě však příliš neoslnila, snad kvůli tomu silně omezenému prostoru. (3*) 9.No jasně, Chomet zase musí být něco „spešl“, že? A tak je to taky správně! Obrovsky nápaditá povídka s mimy, celkově druhá nejlepší. (5*) 10.Cuarón si s malým prostorem poradil znamenitě. Povídka, která celá stojí na závěrečné pointě, si kvůli plnému docenění zaslouží opakované zhlédnutí. (4*) 11.Maggie Gyllenhaal byla jako sjetá odzbrojující, zápletka s dealerem vypadala dlouho zajímavě, ale…konečný smysl téhle povídky jsem prostě nenašel. (3*) 12.Smutné, ale moc pěkné. A ten závěrečný pohled kamery člověku dost zhořkne. (4*) 13.Úsměvné, dobrá hra s diváckým očekáváním. (4*) 14.Vskutku netradiční romance s Woodem. Vlastně je to hrozná blbost, dost stylizovaná, ale hodně zábavná. A na závěr celého filmu ji člověk nakonec uvidí (konečně) ve správném světle. (4*) 15.Restart vztahu s požehnáním klasika? Jakože chlápek byl ve své nehumornosti vtipný, Emily Mortimer tomu zas dodala ten správný lesk. Zatím to nejlepší, co jsem od Cravena viděl. (4*) 16.To suverénně nejkrásnější na celém filmu. Víc ve vlastním komentáři u filmu True z roku 2004. (5*) 17.Hořkost v naprosto noblesním hávu. A ten nadhled se mi moc líbil. (4*)18.Od někoho, kdo natočil Děti moje, bych nečekal něco tak mile „neutrálního“, s trochou toho zajímavého bilancování. (4*). Různé podoby lásky v 18 povídkách, z nichž se mnohá velmi povedla. Fajn bylo i dodané závěrečné „rozloučení“, které i něco dořešilo a vysvětlilo. Celkově mi to vychází na slabší 4*. „Řekli jsme si, že to budou líbánky.“ – „Byl to náš jediný volný termín.“ – „Tvůj jediný termín.“ – „Protože máš tu novou práci.“ – „Ale ty jsi souhlasila!“ – „Když si mě chceš vzít, musíš poznat, kdy lžu.“ ()

Galerie (37)

Zajímavosti (8)

  • Povídka 'Parc Monceau' od Alfonso Cuaróna byla natočena jako jeden nepřetržitý záběr. (DaViD´82)
  • V šiestej poviedke ("Porte de Choisy" - Christopher Doyle) sa na fotografiách v kaderníckom salóne viackrát objaví Amélia z filmu Amélia z Monmartru (2001). (sad47)
  • Režisér Julio Medem měl také natočit jednu z povídek. Ač jí i začal připravovat, tak nakonec musel odmítnout, jelikož termín realizace kolidoval s natáčením jeho nového celovečerního filmu. (DaViD´82)

Související novinky

Zemřel herec Gaspard Ulliel

Zemřel herec Gaspard Ulliel

19.01.2022

Přichází smutné zprávy z Francie. Ve věku 37 let zemřel po tragické nehodě na lyžích francouzský herec a držitel dvou cen César, Gaspard Ulliel. O jeho skonu informovala agentura AFP. Talentovaný… (více)

Festival krátkých filmů Praha

Festival krátkých filmů Praha

09.01.2016

Vyznání lásky osmdesátkovým akčňákům jménem Kung Fury, sonda do světa pornohereček, ale i pocta slavnému kameramanovi Jima Jarmusche a Guse van Santa. Takový bude 11. Festival krátkých filmů Praha,… (více)

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Clooneyho „bokovka“

Clooneyho „bokovka“

04.11.2009

George Clooney začne tento pátek v amerických kinech zírat na kozy a to je čas, kdy je potřeba upozornit na jeho osobu novinkou o nějakém dalším projektu. Král hollywoodských sympaťáků právě v těchto… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno