Reklama

Reklama

Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (630)

choze 

všechny recenze uživatele

Kurva, to byl po dlouhé době zase jeden neskutečnej filmovej orgáč! Nářez tak nádherně brutální a vulgární, kterej měl koule a pekelnej drajv, kde násilí nešokovalo samo o sobě, ale tím, jak nevzrušeně bylo přijímáno a kde kdesi hluboko v noci, v bytě s vlastním dětským koutkem se skrývalo i krystalické Zlo (připomínající jistého Zeda z jistého sklepa). Nejihnu nad filmy blikajícími jako vánoční stromeček, ale tady musím smeknout nad režisérovou hravostí a vynalézavostí, zejména s úvodními a závěrečnými titulky a stylovými přechody. Scénář celou dobu šroubuje napětí a emoce na maximum a ten vyměklý konec nedokáže film zpětně nijak zásadně poškodit. Ze začátku jsem si říkal, že ten film je pro nulu Walkera až moc dobrý, ale jeho výkon mě přesvědčil, že si ho zasloužil. Film roku. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Running Scared vesele dovádí na novodobé vlně lehce undergroundových akčňáků, které staví stejnou měrou na vidoklipové vizuální přitažlosti jako na originálních zápletkách... Nebojte se vstoupit, Wayne Kramer má na skladě vše, co si srdce (post)moderního diváka žádá - funkční formální exhibicionismus, svištivé tempo, drsné či ujeté postavy, krvavé přestřelky a adrenalinem napumpované situace v každé třetí minutě. A je tam i místo pro parafrázování televizní reklamy nebo odcitování proslulé hlášky Tonyho Montany... Prostě sakrametsky nakopávací smršť, u které rádi mávnete rukou nad typickými žánrovými nedostatky v podobě ideové plochosti, samoúčelné honbě za efektností a scénářem, pro nějž je náhoda nepostradatelnou berličkou. 85% ____P.S pro Veru Farmiga: Vem si mě za muže, miluju tě.... ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Formálně dokonalá strhující postmoderní variace na film noir, která odkazuje k mnoha jiným snímkům s obdobnou tématikou (základní dějovou kostrou k mafiánskému Krycímu jménu Donnie Brasco, významovou rovinou ke Scorseseho opusům reflektující svět západního velkoměsta jako naprostou džungli, kde existuje jen zlo realizované zločinem, drogami a prostitucí, jak je to vidět v Taxikáři či třeba v Počítání mrtvých, atmosférou se dotýká režijní práce jiného velikána Davida Finchera, co se týče akce, tak přebíjí téměř všechno...). Postmoderní filmové postupy ovlivnily film do té míry, že místy sledujeme nejen formální exhibici (dokonalé střihové přechody, zpomalované či zrychlované scény, práce s kamerou, geniálně připravená mizanscéna...), ale kaskáda novátorských filmových propriet je místy až samoúčelná, pro diváka jsou to ovšem doslova sekvence hojnosti... Duch filmu noir se tu realizuje výhradně v mužském světě a trochu jako v Peckinpahových Strašácích se tu analyzuje hlavně ona benevolence k hranici, kterou každý člověk ve svém vlastním vědomí odděluje akceptování násilí a jeho odmítání. Kde ji má hlavní hrdina, je velmi sporné, a pakliže přistoupíme na to, že jeho jednání je v boji se zločinem normální, otřese se v základech naše vnímání normality obecné. Jestli tenhle snímek má hledat a klást nám etické otázky, pak raději nechci slyšet odpovědi... Za zmínku rozhodně stojí herecké výkony, Karel Roden tu opět hraje jednu z hlavních rolí a jako již poněkolikáté, opět ruskojazyčného mafiána, a jde mu to o poznání lépe než třeba v 15 minutách. Paul Walker je strhující, role byla nejen fyzicky náročná, ale jeho postavu jsem mu bezvýhradně věřil. Zběsilý útěk je skutečně silný film, bere si to nejlepší ze současné mainstreamové kinematografie (a to dokonce i její klišé) a nebojí se to formálním experimentem přetransformovat v nějakou novou kvalitu, používá k tomu zvláštního druhu humoru (do scény popravy zakomponovaná aluze na globálně rozšířenou reklamu na kreditní karty) především vizuální prostředky. Jako dotvrzení kvalit doporučuji vytrvat do závěrečných titulků - jejich estetické ztvárnění je nevídané a utvrdilo mne v pocitu, že jsem viděl cosi neobvyklého... ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Whoaaa. Na túto noc v New Jersey (alebo v Prahe? ;-) ) tak skoro nezabudnem. Už od úvodnej prestrelky až do samotného konca (s takmer "burtonovskými temne krásnymi" záverečnými titulkami) je film hlavne po formálnej stránke nabitý nápadmi a ľúbivými obrazovými vychytávkami v objeme, ktorý by kľudne postačoval aj na ďalšie tri filmy. Práca s filmovým priestorom a zvukom v akčných sekvenciách do vás pumpuje adrenalín každým frame-om. Nahustený scenár vám ponúkne kompletnú (logicky aj skratkovitú) jazdu temnou stránkou veľkomesta počas tmavej noci - od pasákov, cez gangy, slizkých policajtov až po perverznú pedofíliu, všetko zabalené v drsnom, hodne špinavom, verbálne dekadentnom a krvavom balení. Škoda záverečnej 15 minútovky, v ktorej scenárista Wayne Kramer podráža nohy výbornému režisérovi Wayne Kramerovi ;-) zbytočným prekombinovaním a "cuknutím" v samotnom závere, kde podobne ako v MI3, by som uvítal väčšiu "ázijskú nekorektnosť a odvážnosť" v zachádzaní s osudom hlavných postáv... . Veľmi slušné 4*. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Perfektní, nekompromisní nářez, který ukazuje snad všechny odvětví zla jednoho amerického města. A to v brilantním vizuálním kabátku, silně překonávajícím Scottův styl. Kramer napsal dobrý příběh, ale co ho dělá téměř dokonalým, je jeho smysl pro cool atmosféru dosaženou neskutečnými vizuálními hrátky se stíny, barvami, flashbacky a i tím videoklipem. Ale on to narozdíl od Scotta dokáže využít přesně v pravý moment, a tak to nepůsobí tak přehnaně a zbytečně, jako často u Tonyho. Herci jsou úžasní, hlavně Rodenova óda na Johna Wayna je opravdu skvělé vyjádření té atmosféry, která u nich vládne. A to není jediný případ. Walker dokonale překonává svého hošíka z Rychle a zběsile a je tu za velmi nasraného a s ničím se nemazlícího bijce, tvrdě si jdoucího za svým. Na druhou stranu, je stále sympatický, protože chápeme, proč se tak chová a nakonec... ale nebudu nic spoilerovat. Konec mně osobně potěšil, i když to klišé si mohli odpustit. Ta klišovitost a vykonstruovanost je na tomto tripu jednou nocí jinak hlavní chybou. Opravdu některé dějové kličky jsou příliš neuvěřitelné a hrdinové se dostávají právě do těch nejhorších situací až příliš snadno, což mi připadalo trochu divné. Zas ale chápu, že bez těchto pomůcek by Kramer neměl tak temný děj a taky by nemohl ukázat všechny neřesti a ty špatné stránky Ameriky. Což bylo podle mně hlavní účel tohoto filmu. Teď bych v New Jersey nechtěl bydlet ani za nic. A to i přesto, že dopad filmu trochu zmírnuje Farmiga, která jasně svojim mírným, ale když na to přijde, tvrdým charakterem, ukazuje, že existuje i spravedlnost. Nejvíc na mně svou nechutností zapůsobila část u pedofilů, opravdu zvrácená úchylka. hlavní chlapec Bright je fajn, chvíli jsem si ale na jeho minimální projev a utaženost musel zvykat. Ale až na ten uměle postavený příběh je všechno tak perfektní a jsem opravdu rád, že jsem na tento film úplně náhodou narazil. Finální zůčtování za použití modrého nasvícení je další naprosto geniální nápad. Uvidíte hokej, jaký jste ještě neviděli. Nakonec pak jako třešnička na dortu krásně až pohádkově ponuré závěrečné titulky. Sice jsem tak úplně nepochopil, co ty obrázky v nich měli znamenat, ale jestli to bylo jen na podtržení té šílenosti, ve kterou se americký sen zvrátil, zafungovalo to stoprocentně. Lepší 4. PS: soundtrack taky velmi dobrý, doplnující tu atmosféru a to f-world rodeo je další zajimavost filmu. Počítat se mi to opravdu nechtělo, ale bylo jich opravdu hodně :)) ()

Galerie (26)

Zajímavosti (20)

  • Scény v hokejové hale se natáčely na stadionu HC Sparta Praha. (Witta)
  • Thomas Jane odmítl roli Joeyho Gazella. Roli nakonec dostal Paul Walker, který byl druhým kandidátem na tuto roli. (ČSFD)

Související novinky

Stallone a kulka v hlavě?

Stallone a kulka v hlavě?

08.02.2011

Pravda, na té kombinaci není nic nového. Tentokrát by to ale bylo doslova – Sly totiž zvažuje účinkování v akčním thrilleru Headshot, který natočí tvůrce Zběsilého útěku Wayne Kramer podle scénáře… (více)

Bruce Willis stále v akci

Bruce Willis stále v akci

03.06.2010

Jako Mr. Church zahostuje v The Expendables, ale v okamžiku, kdy si budeme jeho cameo vychutnávat, Bruce už bude natáčet další akční řežbu. V srpnu totiž odstartuje natáčení adaptace počítačové hry… (více)

Reklama

Reklama