Režie:
Michael BayKamera:
Mauro FioreHudba:
Steve JablonskyHrají:
Ewan McGregor, Scarlett Johansson, Djimon Hounsou, Sean Bean, Steve Buscemi, Michael Clarke Duncan, Ethan Phillips, Brian Stepanek, Siobhan Flynn (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V poslední době se stále více zajímáme o klony a už jen čekáme na jejich lidskou podobu. Na Zemi došlo k examinaci, přežilo jen pár stovek výjimečných lidí, vše bylo zničeno. Existuje jediné místo, které stále připomíná Zemi - Ostrov. Dostane se tam jen vylosovaný, ostatní musejí čekat na své štěstí dál. Ale co když to tak není? Co když k žádné examinaci nedošlo? Co když žádný Ostrov neexistuje? Takto začal přemýšlet Lincoln 6-Echo. Je v "Ráji" už 3 roky. Jeho život se mu zdá nenaplněný. Copak je jediným cílem života dostat se na Ostrov? Jeho kamarádku Jordan 2-Delta to však vůbec nezajímá, vždyť vyhrála v losování, jede na Ostrov! Jenže Lincoln své podezření potvrzuje a snaží se zachránit Jordan od jisté smrti. Nejsou lidé, jsou kloni a žádný Ostrov není. Země katastrofou zasažena nikdy nebyla. Utíkají tedy, a protože se nikdo nesmí dozvědět, kdo jsou zač, stíhá je jejich stvořitel všemi možnými prostředky. Na povrchu se pokusí kontaktovat "originál" Lincolna... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 312)
Bayův pokus o jiný snímek než je u něj zvykem zůstal tak napůl cesty. Zpočátku zajímavě se rozvíjející scénář se nakonec ukáže tím nejslabším článkem filmu. Celou dobu ač se stále něco děje a střih je hodně zběsilý, tak jako by tomu paradoxně chybělo tempo. Přesto se díky vynikajícímu McGregorovi a precizní technické stránce jedná o nadprůměrnou záležitost, která je rozhodně více sympatická než-li předchozí Bayovi snímky, ale bohužel není zároveň i lepší. ()
| Scenár: Caspian Tredwell-Owen, Alex Kurtzman, Roberto Orci | Hudba: Steve Jablonsky | Produkcia: Michael Bay, Kenny Bates | Distribúcia: DreamWorks, Warner Bros. | Rozpočet: 126 miliónov $ | Tržby: 172,949,164 $ | Moja skazenosť americkými hi-end akčňákmi spôsobuje, že aj také sucharské, od-prvej-minúty-vieme-čo-stane-na-konci záležitosti ma vedia pobaviť, ako je Island. Svojou filtrovou farebnosťou ma dostal aj 60 seconds, akurát tam to malo naopak aj dušu... ()
Že se film skládá ze dvou různých částí jsem víceméně věděl, přesto mě přechod z filosofičtější první poloviny do akce poněkud zarazil. První část není sice kdovíjak dokonalá, je ovšem celistvá s dobře podaným nápadem, vizuální stránka je tu ještě střízlivá a slouží vývoji příběhu. Ten sice není zas tak originální, místy člověk vzpomíná na Sexmisi, místy na Minority Report, v akčních sekvencích se připomíná Matrix (i když Bayův styl je jiný) a mohli bychom jmenovat dále, přece jen však nutí k zamyšlení. Ale jak se duo gerojů vymaní z podzemního zajetí a je tlakem okolností nuceno proměnit se na křížence Spidermana s Jamesem Bondem, končí veškerá legrace, soudruzi. Rázem tu máme starého "dobrého" Baye a řítíme se na vlně psychedelické kamery a epileptických střihů přes vrcholy mrakodrapů (honičky na létajících motorkách jak ze SW VI), mezi svodidly dálnic až k bolavému konci, kdy poznáme dobré od zlého, dozvíme se ža tytyty to se nedělá a pak si můžeme vydechnout v poklidné zátoce závěrečných titulků. Jen je přitom nutno nevystupovat, neměnit směr, neptat se hele, proč dělají tohle a ne tamhleto, proč ten jim pomáhá (typicky politicky korektní černá postava dosud nemilosrdného pronásledovatele se mění ve spasitele míru na Zemi), proč proboha vrtulník podlétává pod padající písmeno, proč policii nevadí, že jí dvakrát někdo vyfoukne dva podezřelé, proč na "produkty" nečekají na nejpravděpodobnějším místě, proč - ale, ono o to tu nakonec asi nejde, komu se tenhle styl líbí, bude hýkat blahem, komu ne, ten si stejně pustí třeba Gattacu. Proto taky asi nemá smysl srovnávat film třeba s Minority Report, kde alespoň pro mne byla akce zdrojem napětí a ne bolavých očí. ()
Prvních 20 minut mě málem vyhodilo s kina .Jasně daný systém co má pravidla vše přesné a dokonalé stejnokroje je mě to odporné jak v představách tak ve filmech zřejmě.Naštěstí se vyrazí na výlet zjistit jak to s těmi pravidly je a to je panečku jiná káva , starej dobrej Bay. Toho bůh musí milovat ,ale Scarlett miluje určitě !! ()
Ostrov je další akční slátaninou Michaela Baye, která je oproti jiným akčním slátaninám Michaela Baye horší tím, že v ní místy prosakuje snaha nebýt jenom další akční slátaninou Michaela Baye. Třeba prvních téměř třicet minut žádnou akční scénu v pravém slova smyslu neobsahuje. Ze začátku je film nicméně zábavný alespoň postupným odhalováním nových dílků jednoduché skládačky (a to i v případě, že víte jakým směrem se bude děj dále ubírat), což už nelze napsat o jeho zbytku, tvořeném nezáživnou akcí. Nevím čím to je, ale akce mě tentokrát vážně nechala zcela chladným. Bay režíruje stále stejně efektně, aniž by vyvíjel patrnou snahu o zakomponování nových, dospělejších elementů, s čímž vyvstává obava, zda-li jeho filmy nezůstanou navždy na úrovni dvanácti až patnáctiletých puberťáků. Co je však ještě smutnější – Bay začal velmi okatě vykrádat sám sebe (Mizerové 1, 2) i jiné (Metropolis, Mechanický pomeranč, THX 1138). Příběh je příliš jednostranný, zcela postrádá pohled z druhé strany, věci se prostě mají tak, jak se mají. Pokud se mě za měsíc někdo zeptá na film Ostrov, mnohem spíš si vzpomenu na poetickou romanci s rybářskými háčky ve vagíně než na unylé akční sci-fi. 65% Zajímavé komentáře: Djkoma, choze, k212, Tommy987, Aiax, Kapybara, ric, Weirdman, Gardenboy, ashton ()
Galerie (128)
Zajímavosti (38)
- Scéna, kde se utká Lincoln 6-Echo (Ewan McGregor) se svou lidskou předlohou, se natáčela v Detroitu na opuštěné železniční stanici z roku 1913. (EMMY)
- Předtím, než Lincoln (Ewan McGregor) potká svého "sponzora" (Ewan McGregor), vidíme několik jeho fotografií. Jde o fotky Ewana McGregora z natáčení dokumentární minisérie Dlouhá cesta (od r. 2004). (don corleone)
- Severoamerické tržby byly 35,8 milionu dolarů, celosvětové pak 162,9 mil. (NIRO)
Reklama