Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nadpřirozené zlo přichází do archeologického naleziště v poválečné, Brity ovládané Africe. Nebo je narůstající počet úmrtí a hrůz dílem lidské bytosti? Otec Merrin viděl během války tolik zla páchaného lidmi, že se zřekl své víry i kněžství. Jako dozorce nad vykopávkami záhadného chrámu bude muset znovu nalézt svou víru, aby mohl bojovat s nepřítelem, který je nejen mazaný a nekompromisní, ale především nesmrtelný. Merrina (Stellan Skarsgård) čeká konečné zúčtování s nejzavilejším nepřítelem lidstva. Režisér Paul Schrader (režisér filmu Auto Focus, scenárista Taxikáře) vnáší přímo hmatatelnou hrůzu do nejnovější kapitoly proslavené hororové série, kde bitevní pole představuje lidská duše. Strach přichází a zmrazí vás až do morku kostí. (Magic Box)

(více)

Recenze (62)

mikulem 

všechny recenze uživatele

Překvapivě kvalitní pokračování série. Mysteriózno funguje skvěle, trochu ale pokulhává napětí. Několik scén je nesmyslně rozbito střihem. Vidět každou tu scénu uceleně, užil bych si jí víc. Závěrečné vymítání pokulhává nejvíc. Jednak ty křesťanské kecy už začínají působit směšně, jednak to není moc strašidelné. Vůbec mám pocit, že v poslední půlhodině je hodně vidět nedostatek peněz. Škoda. Kdyby šla do kin tahle verze, věřím, že by se peníze našly a celý film by byl ještě působivější. (Harlinovu verzi jsem neviděl a vidět nechci.) ()

Magika82 

všechny recenze uživatele

Myšlenka: Velmi dobrá. Příběh: Dějově (dle scénáře) dává smysl. Trikové efekty: Za 4 a šup se domů doučit. Posedlost samotná: Za 5 a pohlavek k tomu. Slovy prof. Deana Curtwrighta, ředitele největší léčebny pro duševně choré ve státě Oregon, USA: "Hranice mezi šílenstvím a posedlostí je téměř neviditelná. Přesto je nezbytné naučit se je rozpoznávat a činit závěry nanejvýš obezřetně." 1) Stupeň: Oprese (napadení) Některé příklady oprese: Pocity stísněnosti, jasnozření, povědomí o věcích skrytých, časově omezená znalost cizích jazyků, kterým se dotyčná osoba nikdy neučila, náhlá změna v myšlení( přes člověka jedná někdo druhý). 2) Stupeň: Obrese (obklíčení myšlení): Trvalý stav sebeobviňování z těžkého provinění, některé choroby duševní i tělesné, těžká závislost na klasických drogách a jiných toxických látkách včetně alkoholismu. 3) Stupeň: Obsese (Posedlost): Velmi těžké depresivní stavy, schopnost vnímat emoce, nemoci druhých (vždy jen negativní forma), pocit neschopnosti volně dýchat, "černé" myšlenky, sebeobviňování, vnitřní nabádání k sebepoškození - sebevražedné myšlenky, které jsou podsouvány. Tyto 3 body odsouhlasené nejen na velké konferenci psychiatrie, psychologie a teologie v Římě v roce 2005, by si do budoucna měli zapamatovat všichni tvůrci obdobných filmových snímků, a už jednou provždy nám přestat předkládat směšné masky, vykloubené krky, žhnoucí oči a dávení. Pak se stanou takové snímky uvěřitelnými. Všichni by však měli mít napaměti, že to, že se rozhodnou v Ďábla nevěřit, je před ním neochrání. V tomto případě tedy se zavřenýma očima dvě hvězdy. První za výpravu. Druhá za kulisy. Ohledně těchto filmových námětů jsem a budu vždy velmi přísná. Jiný divák může být spokojen. ()

Reklama

blackJag 

všechny recenze uživatele

Když jsem na tento film narazil v televizi, myslel jsem, že se dívám na VYMÍTAČE ĎÁBLA: ZROZENÍ - mladého Merrina hraje Skarsgård, odehrává se to na vykopávkách, atd... Až ve chvíli, kdy jsem si uvědomil, že Izabella Scorupco se tu prostě neobjeví, mě to cvrnklo do nosu - tohle je úplně jiný film, jen má stejného představitele jedné a též hlavní postavy, odehrává se ve stejném prostředí a má i stejné dějové úmysly! A přeci nejde o dva konkurenční projekty a zjednodušeně za vším stojí (klasicky) tvůrčí neshody. Podle dostupných informací je vlastně tento snímek režiséra Schradera původní verzí VYMÍTAČE ĎÁBLA: ZROZENÍ, verzí, která se studiu nelíbila, následkem čehož byl povolán Renny Harlin, dotáčeny záběry, doobsazeny role (např. právě Izabella Scorupco) a díky čemuž vznikl vlastně jiný stejný film :-) Když si obě verze porovnám, Harlinova mi ale nakonec vychází líp. Výprava je pěkná u obou (jak by také ne), Schraderova verze ale těžce hapruje v závěru, ze kterého vyprchává jakékoliv napětí a v němž se hlavního slova ujímá laciná krotkost. Nechci říct, že za každou cenu potřebuji obvyklé vymítací atrakce jako zvracení nebo protáčení údů, v tomto směru už to Harlin snad i přeháněl, přesto je Schraderovo pojetí hloupě odevzdané a kompromisní. 50% ()

TO 

všechny recenze uživatele

Schraderova verze vymítače je oproti verzi Harlina velice střídmá, neobsahuje zdaleka tolik akce ani speciálních efektů, je méně krvavá, trochu zdlouhavá a celá tak nějak tíhne ke stylu 80.let. Kamera a kulisy jsou pěkné. Základní myšlenka obou filmů je stejná, ale rozdílů je móře. Harlinově překombinovanější verzi jsem dal *** a této, po všech stránkách jednodušší, ale o něco sympatičtější, dávám stejně. ()

dom156 

všechny recenze uživatele

Proč došlo k prequelu k filmu Vymítač ďábla: Zrození, vůbec nechápu a asi nikdy nepochopím. Již původní snímek byl docela mizerný a tento paskvil je ještě horší. Nebýt hereckého umění Skarsgård nejhorší hodnocení jednoznačně padne a já bych musel jet do nemocnice pro duševně choré. Tohle nebyl horor, tohle nebylo zhola nic. Jen malinké náznaky, které hned zmizely v nicotě. Nedoporučuji. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

Reklama

Reklama