Reklama

Reklama

Moderátorka jednoho z newyorských rádií Erica Bain nesmírně miluje svého snoubence a užívá si všeho, co jí život štědře nabízí. Při náhlém brutálním útoku však o snoubence přijde a sama je velmi vážně zraněná. Zdrcená Erica se přes své neštěstí nedokáže přenést, po nocích bloudí temnými ulicemi města a pátrá po mužích, kteří jsou zodpovědní za její neštěstí. Její snaha sjednat spravedlnost na vlastní pěst je však jednoho dne prozrazena a Erica se rázem ocitá v centru pozornosti celého města. Newyorská policie si s jejím případem neví rady a po jejích stopách se vydává neústupný detektiv, který jí chce přimět k tomu, aby svůj boj vzdala a nechala jej na zodpovědných autoritách. Sama Erica řeší dilema, jestli jí pomsta opravdu přinese pocit zadostiučinění, který hledá a nebo už se stala přesně takovým zlem, jaké se z města snaží vymýtit… (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (470)

POMO 

všechny recenze uživatele

Veľmi zaujímavý, netuctový thriller tak trochu v tradícii Scorseseho Taxikára. Psychologická štúdia emocionálne zlomeného človeka a jeho extrémistickej reakcie na strach z okolitého sveta i zo seba samého. Neil Jordan bol výbornou voľbou. Len škoda toho debilného záveru. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Chodím teď po ulicích. Nacházím místa a věci, o kterých jsem vůbec nevěděla. Ale nacházím já je, nebo ony nacházejí mě?" Jodie po nějakých 31 letech převzala štafetu od de Nira a natočila svého vlastního Taxikáře zkříženého s Přáním smrti (ve stejném roce jako Wan natočil Rozsudek smrti). Otázka zní, nakolik je to téma dnes aktuální oproti 70. letům, kdy v New Yorku skutečně explodovala pouliční kriminalita a scénář se opírá o křečovité náhody (Jodie se krátce po vraždě svého přítele stane svědkyní jiné vraždy a musí se bránit, detektiv vyšetřující její řádění a shodou okolností ji poslouchající v rádiu) a naivní symboliku (závěr s tunelem). Naštěstí vigilantské téma v kombinaci s osobní ztrátou bylo, je a vždycky bude ohromně silné samo o sobě a řada drobností mě tu potěšila, takže za 80%. A ano, mám velmi rád jak Taxikáře, tak Přání smrti. ()

Reklama

petero 

všechny recenze uživatele

Zo začiatku prílišné náhody pri prvých dvoch vraždách - žiadny ľudia na okolo, ani v blízkosti obchodu, ani v celom vlaku, ani jedného človiečika v metre mi prišlo nepravdepodobné, no postupne ma film zaujal a napríklad rozhovor s policajtom po tom čo tušil že je to ona mi pripomenul rozhovor DeNira s Pacinom z Neľútostného súboja a záverečná katarzia Fosterovej herectva nad posledným gangstrom bola dokonalá, no ten zvrat potom celkový vynikajúci dojem pokazil. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Nikdy neberte ženě toho, koho miluje…. PŘÍBĚH:***to, že filmový hrdinové umí vzít spravedlnost do svých rukou je věc známá. S. Seagal či J-C.Van Damme to dělají tak a J.Foster zase jinak. Zde totiž nejde o akci, ale jakousi psychologickou sondu do nešťastné duše. Tvůrci se snaží dostat do Vás ,,TEN“ pocit neštěstí, viny a touhy po pomstě. Mělo to jen průměrný účinek. Tohle není ta J.Foster na kterou jsem zvyklý a stejně ,,neosobně“ vnímám i T.Howarda, jehož role je ovšem zajímavá./ HUMOR:není k němu důvod./ AKCE: **několik vražd, trochu střílení. Musí to stačit./ NAPĚTÍ:***tak drsný přepadení jsem nečekal. Poté by jste se měli ztotožnit s hrdinkou a vnímat její úzkost a strach z okolního světa. Celkem to funguje. Přichází první ,,akce“. Dobrý. Jenom dobrý. Napětí má být spíše psychologické, bohužel jeho síla ve mně neprobudila patřičné emoce./ Přesto si myslím, že film stojí za zhlédnutí. Hlavně po technické stránce se mu nedá mnoho vytknout. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jeden okamžik dokáže změnit více než jen jeden život. Moderátorce s tváří Jodie Foster se změní život, když jejího snoubence zabije parta mladíků a jí zmlátí do bezvědomí. Nevím, podle jakého klíče si vybírá Jodie Foster svoje role, ale její postava je zajímavá, i když film je kolem ní podle mě špatně vybudován. Sledovat ženu, která byla donucena trpět a poté se rozhodla být krvavý Robin Hood, kterému nejde o peníze, ale o spravedlnost je chvíli poutavý. Opravdu jen chvíli, protože ani sebelepší herectví by nedokázalo udržet snímek, který neví o čem chce vyprávět. Neil Jordan je slušný režisér a překvapivě nevložil do filmu žádné své transsexuální obrazy a myšlenky, ale příběh o pomstě a spravedlnosti je na něj prostě mnoho. Je to i patrně chyba scénáře, který není silný a nepracuje, jak by mohl. Vykonstruovanost je jen poslední hřebíkem do rakve, pro toto dobře obsazené zklamání. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (9)

  • Postava Eriky byla původně píšící novinářkou. Udělat z ní reportérku a využít více její hlas napadlo Jodie Foster. (Siriuss)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno