Režie:
Tim BurtonScénář:
Linda WoolvertonKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Danny ElfmanHrají:
Mia Wasikowska, Johnny Depp, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Crispin Glover, Michael Sheen, Geraldine James, Christopher Lee (více)Obsahy(3)
Alenka Kingsleyová je devatenáctiletá dívka, kterou od malička pronásleduje jedna a ta samá noční můra o podivných bytostech. Nemůže kvůli ní spát, jediným lékem je milující otec, který ji vždy utiší. Po otcově smrti se dívce nejen vrátí noční můry, ale její obrovská představivost jí v mnohém komplikuje život. O 13 let později je z Alenky půvabná, trochu svérázná a bystrá dívka, která své okolí překvapuje podivnými nápady a nevšedními úvahami. Jednoho dne ji ale čeká nemilé překvapení, její matka ji hodlá provdat za přihlouplého, nevzhledného, avšak bohatého lorda Hamishe. Alenka prchá ze své zásnubní hostiny do lesa a utíká za králíkem ve vestě. Spadne za ním do hluboké jámy a ocitne se v podivném světě, aniž by si pamatovala, že už tam jednou byla. Vypije nápoj s nápisem "Vypij mě" a zmenší se na takovou velikost, aby mohla projít malinkými dvířky do fantastického království... (TV Nova)
(více)Videa (13)
Recenze (1 781)
║Rozpočet $200miliónov║Tržby USA $334,191,110║Tržby Celosvetovo $1,025,467,110▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $33,124,938 //počet predaných kusov 1,019,036║ Tržby za predaj DVD v USA $86,253,426 //počet predaných kusov 4,188,934 ║ Mia Wasikowska je jediná príjemná vec pre ktorú sa to oplatí pozerať, tá ma v sebe fakt nejaké to čaro, nič ostatné ani len neprekvapí ani neohúri, minimum zábavnosti aspoň tej vydarenej, Burton šokuje v tomto prípade dosť urvanou surovosťou(odťaté hlavy, prsty,...), Anne Hathaway s tým make-upom je až nechcene na pohľad nechutná, film ktorý dokazuje že staviť na 3D technológiu nie je všetko a ani výhra. Aj keď film komerčne smeruje k prekonaní $1miliardy(nezaslúžene), čo producentov poteší, ďalších hrabošov veľkých filmových štúdií nabudí aby všetko hádzali do 3D, čo bude mať na svedomí asi rýchli úpadok na kvalite, rýchlejší než by sa dalo čakať, normálne sa bojím čo po tomto povie Súboj Titánov. Burtonové prvé veľké priemerné fiasko! /videl v kine 3D verziu: 55%/ ()
„Proč je havran jako psací stůl?“ Tim Burton je stále tím rozpustilým klukem i když mu(nám též) čas neúprosně odkrajuje. Tak proč si nedopřát trochu toho rozmaru, když to štědří producenti i digitální technologie umožňují. Alenka v říši divů je zábavná, hravá, pestrobarevná, potřeštěná, prostě ta „nejúžasnoucnější.“ Mrňousové jí budou zbožňovat a velcí budou vzteky zarývat nehty do sedadel, aby tuto „kýčovitost“ přetrpěli. I když možná… :)) ()
Věru těžké hodnocení, kdy škála pěti hvězdiček je v tomhle případě příliš úzká pro vyjádření pocitů. Na jedné straně je Alenka Tima Burtona určitě mainstreamová, kdy se bez diskuze projevuje silný vliv studia Walta Disneye na konečnou podobu filmu. Tahle Alenka je zkrátka mnohem epičtější než její literární předloha a odpovídá klasickému modelu boje dobra se zlem, s typizovanými pohádkovými postavičkami. Studio si tenhle mustr už mnohokrát vyzkoušelo a měnit ho kvůli fanouškům Lewise Carrolla určitě nebude. Takže Alenka bojuje s drakem a nevyhne se milostnému motivu. Na druhou stranu je zbytečné vyčítat Timu Burtonovi, že podlehl komerčním svodům a zaprodal svou uměleckou vizi studiu Walt Disney. V americkém pojetí je totiž režisér pouhý řemeslník, majitelem díla a skutečným tvůrcem je fakticky producent, který si může diktovat. Nevíme, jak by Alenka vypadala, kdyby vznikla jako nezávislý film, ale nejspíš by byla nepoměrně méně výpravná a možná by vůbec nevznikla. Tim Burton by ji snad mohl produkovat, pokud by šlo výhradně o animovaný snímek. I v téhle studiové verzi je na co se dívat, výtvarná stránka vůbec není špatná a je tam řada vynikajících vychytávek. Dětem se s největší pravděpodobností líbit bude a o ně jde především, vždyť Lewis Carroll ji napsal jako pohádku pro děti. Kdo chce umělecký přesah a dospěláckou verzi, sáhne po Švankmajerovi. Kdybych měl Burtonovi vyčítat disneyovštinu, pak té disneyovské verzi z roku 1951 musím dát rovnou odpad. Skutečností je, že ten myšlenkový přesah a nejednoznačnost v nejnovějším zpracování Alenky chybí, ale jde každopádně o výpravnou a vděčnou podívanou. Celkový dojem: 75 %. ()
Vrátila ses! Alenka! Alenka! Ta Alenka?..... První obrázek a tóny hudby D.Elfmana – ano jsem tady správně! Šílené postavy, zajímavá místa ve zvláštní říši, digitální obludy, potrhlý a nevypočitatelný J.Deep – jehož emocemi ovládaná postava je opět fantastická – prostě je tu vše co chcete a znáte. Příběh, který už tehdy L.Carroll psal pro Burtona (? :-)) a jen on si ho mohl (díky scénáři) upravit a natočit tak, aby tu byla ALENKA, KTERÁ BY SE OPRAVDU LÍBILA. Zpracováním má nejblíž asi ke Karlíkovi (mrkněte na plakáty), ale porovnávat obé nelze. Také by se mohlo dojít k závěru, že Burton vykrádá sám sebe. A to já nemám v úmyslu. Výborní herci (H.B.Carter září stejně jako Deep) vás solidním tempem provedou říší, ve které dokáže přežít jen šílenec. PROČ JE HAVRAN JAKO PSACÍ STŮL? Nevím, ale synovi (10) se to moc líbilo. STAČÍ JEN UVĚŘIT… P.S.: 3D? Ujde. Není to Avatar. Scén, ve kterých je 3D povinností zase není tolik. Celkové vyznění je ale jistě zajímavější. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * Víte že? Autor knihy Lewis Carrol byl znám jako uživatel marihuany? Což by vysvětlovalo fakt, že hodně lidí její obsah ,,nepobere“. ()
Cca 1.000.000.000 dolárov dokázal vykúzliť Tim Burton z tejto dobrodružnej audio-vizuálnej fantasy čo ma dosť prekvapuje, pretože herecké výkony boli síce dosť dobré u Johnnyho Deppa obzvlášť, ale to je tak všetko. Dej filmu sa mi vôbec nepáčil a atmosféra ešte viac, prišlo mi to ako nudná fantastická rozprávka ....... ()
Galerie (309)
Zajímavosti (60)
- Celý film se natáčel ve studiu, před zeleným pozadím. Vše, co ve filmu tedy vidíte, je dotvořeno digitálně. (CatcherBlock)
- Když jde Kloboučník (Johnny Depp) na popravu, kat (Jim Carter) mu oddělá pentle z klobouku ze zad. V dalším záběru je však na zádech opět má. (Mr.Hudson)
- Místo počítačově generovaných postav používali filmaři kulisy z kartónu, modely v životní velikosti nebo prostě lidi navlečené do zelených přiléhavých obleků s očima přilepenýma na různé části těla. To pomáhalo hercům při dialozích a umožňovalo jim to reagovat na něco skutečného. (Kroup4)
Reklama