Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tuxedo
    **

    Nejslabší Burton, po němž dost možná zauvažuji o přehodnocení Planety opic. Co s dobrým castingem a pár burtonovskými pomrknutími, když přirozeně pohledná i půvabná Mia Wasikowska (a kdyby jen ona) nemá navzdory probleskujícím schopnostem takřka žádný herecký prostor (opakuje se tak situace Worthington/Avatar) a Burton namísto o vyzkoušení volajícím experimentování s látkou vsadil na jistotu. Unylé vyprávění, v kterém vizionář Burton rezignoval na jakékoliv režijní kočírování, vlastní nápady i poetiku a nekompromisně odškrtává scénu za scénou, přičemž kromě letmého míjení postav dochází k absolutní neujasněnosti, o čem film vypráví, jaká je jeho hlavní výpověď a kdo a jací jsou, byli nebo hodlají být jeho hrdinové, resp. hrdinka. Sen nebo realita? Pomohlo Alence toto bizarní dobrodružství dospět či se jen rozhodovat samu za sebe (a jak, když je celý její úděl v příběhu předem nastavený a všemi je do něj postrkována?) nebo si snad navždy uchovat dětskou duši a provázející vzpomínky na pouti dospělosti? Burtona bohužel více než pokládání těchto a souvisejících zásadních otázek (jež by za řádného provedení znamenaly zřejmě původně zamýšlený osudový, neopakovatelný a v závěru tesklivý příběh á la Cesta do fantazie), které se mu spíše mimoděk do vyprávění připletly, zajímá prvoplánové fantaskní tajtrlíkování a vskutku náročná a obdivuhodná, i když možná až příliš neživá, resp. neskutečná výprava a naprosto zbytečné 3D, které se v potenciálně zajímavých momentech (pád do nory) mění v koncepčně zbrklý vizuální bordel, jindy zas umocňuje slabší dojem z digitálních postav v jejich interakci s herci (prostorový efekt je např. takový, že herec je v popředí, zatímco dig. postava „přilepena“ za ním a nejednou tak vyvstane na mysli přes 20 let stará Falešná hra s králíkem Rogerem) a dává jasně najevo nevýhody postprodukčního 3D (viz. rozmazané objekty v popředí atd.). 5/10(10.3.2010)

  • genetique
    *****

    Rozprávková Alica mi je rovnako vzdialená ako jej knižný, či filmový originál, preto som sa k tomuto spracovaniu postavil bez očakávaní a bez predsudkov. Burton sa znova rozbehol oproti stene, do ktorej mohol buď v plnej rýchlosti naraziť a rozbiť si hlavu, alebo ju s hravosťou preskočiť a pokračovať v behu plnom prekážok, ktoré musí vo svojich filmových projektoch prekonávať. Subjektívne sa mu tie, ktoré mu po nohy hádzala Alica s prehľadom podarilo prekonať a ja som si tak užíval jednoduchý a pritom tak zložitý príbeh, plný nádherných farieb, hravosti a fantázie. Postáv, na ktorom stál tento film nebolo veľa, ale každá mala v sebe toľko osobnosti, že by sa o nej dal natočiť samostatný film. Dokonale bol vyvážený balans medzi rozprávkovosťou a dospelosťou príbehu a hudba, ako som predpokladal, len umocňovala pôžitok z každej scény. Mia Wiaskowska bola ideálnou voľbou čo sa týka všetkého okrem dokonalosti jej hereckých schopností, na ktorých bude musieť ešte trošku popracovať. Depp bol kategóriou samou o sebe, o tom som nemal najmenších pochýb a vlastne všetci, ktorých si Burton do svojich snímkov vyberie splnia takmer do bodky svoje úlohy. 90%.(17.9.2010)

  • Galadriel
    ****

    Škoda toho disneyovského příběhu jako ze škatulky, Tim Burton umí mnohem víc, něco málo z jeho poetiky se sice mihne, ale prostě není to ono. Každopádně ve 3D jde o film, na který se moc hezky dívá a Helena Bonham-Carter je jako srdcová královna prostě úžasná.(29.3.2010)

  • POMO
    ***

    Produkčne slušný, vnútorne sterilný disneyovský celovečerák so skvelými maskami, a iba polovičným angažmá Tima Burtona.(14.3.2010)

  • Enšpígl
    ****

    Přiznám se, že na začátku filmu jsem trošku vypadl ze své předem dané role tzv. věčného diváka a místo abych se plně soustředil na děj, jsem přemýšlel nad možnostma 3D. Až se jednou bude točit ve 3D třeba porno, nebo finále ligy mistrů mezi Barcelonou a Bohemians1905 či smaženej sejra s tatarkou, atd. Naštěstí jsem se právě včas vrátil k Alence, zrovna tam před ní klečel nějakej zrzavej neznaboh a naivně si snad myslel, že ho bude Alenka chtít za muže. Hned jak se vyslovil a kamera dala záběr na všechny ty lidi a jakože napětí co Alenka řekne, jsem se začal smát. To by dřív dělnická strana sponzorovala romský hudební festival než že by Alča řekla takovýmu koštěti své ano. Čili pokus o vyvolání napěti v téhlé otázce se naprosto minul učinkem. Po tomohle pofidérním prologu se konečně Alenka ocitne v říši divů a ať si říká kdo chce co chce, mě se to prostě líbilo, ze začátku míň, ale pak víc a víc až se mě to líbilo úplně nejvíc. Sice souhlasím s kolegyní uživatelkou Jeanne, ale s tím rozdílem, že když prostě zavřu oči, tak tenhle svět by má fantazie stvořit nedokázala a o tom to je, o schopnosti snít. Všechny ty bytosti - nebytosti byli zkrátka parádní. Ano, něco bylo uděláno na efekt pro 3D a podle mě zbytečně. Všeobecně totiž nemám rád, když po mě králík háže procelánem. Na druhou stranu stačí si vzpomenout na tančícího Johnyho a hned je jasný, že svět pohádek a fantazie se nebere vážně a stavět podobným filmům mustry, jak by měli vypadat, to neberu. Skvělý závěrečný titulky, takovej dodatečnej francouzák po paradním sexu.(9.3.2010)

  • - Danny Elfman pracoval při tvorbě hudby s nedokončenými záběry (tedy s těmi se zeleným pozadím). (CrypzzXD)

  • - Knihu Alenka v řiši divů napsal anglický matematik Lewis Caroll (vlastním jménem Charles Lutwidge Dodgson). Poprvé vyšla v roce 1865 a údajně ji napsal pro malou holčičku Alici Liddellovou. (zdeny99)

  • - Roli Alenky byla nejprve nabídnuta Anne Hathaway, ale odmítla, nechtěla pokračovat v rolích hezkých dívek v pohádkových šatech, a tak navrhla, že by přijala roli Bílé královny a bylo ji vyhověno. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace