Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    ***

    "Pouze" 3 hvězdičky. Já ale filmy vzniklé tandemem Burton & Depp neměla nikdy zrovna v lásce.(12.3.2010)

  • Galadriel
    ****

    Škoda toho disneyovského příběhu jako ze škatulky, Tim Burton umí mnohem víc, něco málo z jeho poetiky se sice mihne, ale prostě není to ono. Každopádně ve 3D jde o film, na který se moc hezky dívá a Helena Bonham-Carter je jako srdcová královna prostě úžasná.(29.3.2010)

  • arachneuss
    **

    Panoptikum té nejbizardnější fantazie s režií a scénářem na zakázku, které se od ostatních Disneyovek téměř v ničem neliší. Trikově působí Alenka jako nepovedený vtip (i když ono tak v době Avatar působí téměř vše), v kterém je z jedniček a nul i psí rodinka, což ve finále vypadá otřesně. Nebýt kocoura Šklíby a vynikající Mii Wasikowsky, tak usínám nudou. Burton by měl konečně nad sebou zamyslet. Už i ta Planeta Opic měla lepší atmosféru.(8.3.2010)

  • Hal_Moore
    **

    Tim Burton u mě každým svým posledním filmem ztrácí kredit a něco ze svého vizionářského kouzla. Karlík byl ještě v mezích dobrého vkusu, u Sweeneyho jsem už pochyboval a nyní přišla Alenka. Klasické Burtonovské postupy a témata tu nezvykle selhávají a stávají se tak možnou alternativou halucinogenních látek pro narkomany. Měl jsem obrovské problémy se soustředit a nedokázal jsem se ani vcítit do žádné z postav. Všechny mi byly díky přespříliš umělému vzhledu lhostejné (ukradené) a působily neosobně, až na jednu výjimku. A tou nemůže být nikdo jiný než (ne, není to Johnny Depp) Mia Wasikowska, která jako jediná působí živým dojmem a trošku zahřívá studené prostředí říše divů. Škoda jen, že zde nemůže předvádět svůj nesmírný talent (všem doporučuji seriál V odborné péči), Alenka je totiž charakter plochý jako Keira Knightley bez push-upky. Nebavil mě dokonce ani Johnny Depp (snad poprvé) a upřímně mi jeho postava vadila. Doufám tak jen, že obrovský finanční úspěch zajistí Timovi vysoké rozpočty pro osobitější filmy.(1.10.2010)

  • Bluntman
    *

    Rozporuplné přijetí ALENKY V ŘÍŠI DIVŮ je sice dáno převážně tím, nakolik ji kdo shledává (ne)burtonovskou, ale v tom dle mého nespočívá podstata problému nejslabšího filmu Tima Burtona. Sice by se mohlo zdát, že po účtujícím krvavém holiči je výběr dané látky pouhým přešlapováním, ale spíš jde o snahu posunout se někam výrazně dál. Koncept je totiž založen ne na tom, že se výstřední postavy dostávají do pro ně neznámého světa, který na ně není připraven, ale na navracení se na staré, v tomto případě ale "neznámé" místo. Obrat tentokrát spočívá v záměně mužského melancholického hrdiny za ženskou hrdinku, která se teprve učí chodit v burtonovském světě, a v závěrečném postavení ideologie předchozích režisérových filmů na hlavu, protože na místo toho, aby se kritizoval kapitalismus a konzumerismus, tak se jede vstříc ke světlým kapitalistickým zítřkům. Jenže, a v tom pro mě ALENKA selhává nejenom jako adaptace, ale i jako film sám o sobě, nemá prokreslený fikční svět a stejně tak žádnou vnitřní logiku, postavy nejsou dostatečně motivované nebo mění motivaci zrovna podle toho, jak se to snímku hodí. Především je to celé špatně odvyprávěné, s překvapivě nezdařile inscenovanými scénami, jež měly být nejspíš variací/parafrází některých kanonických z předchozích Burtonových podvratných poct určitému žánru/kinematografickému období. Formální struktura ALENKY V ŘÍŠI DIVŮ vychází nikoliv z disneyovské klasiky či mnoha adaptací Carrollových knih, ale původního ČARODĚJE ZE ZEMĚ OZ; ovšem vyprávění se tříští do sledu 3D efektů, které neslouží vyprávění. Ve své nefunkčnosti a při ohledu na filmografii tvůrce, s níž je tohle dílo v rozporu minimálně s ideologickou stránkou a v konceptu, na rozebírání a diskuzi podnětné dílo.(6.3.2010)

  • - Bílou královnu si přála hrát Emmy Rosum, Timu Burtonovi však přišla příšla mladá. (Elbarto08)

  • - Mia Wasikowska, která měří ve skutečnosti 160 cm, ve filmu často měnila velikost a filmaři se snažili řešit problém spíš prakticky než digitálně. Např. musela stála na bedně od jablek aby byla vyšší než ostatní. (Rosaviva)

  • - „Alenka v říši divů” inspirovala dvě hudební CD. Jedno obsahuje soundtrack k filmu s hudbou skladatele Dannyho Elfmana. Druhé CD „Almost Alice / Skoro Alenka“ je kompilací šestnácti písní včetně písně k závěrečným titulkům filmu „Alice (Underground) / Alenka (v Podzemí),” napsané a zpívané Avril Lavigne. Ostatní písně se nechaly filmem inspirovat. Všichni v Podzemní říši čekali, až se Alenka vrátí, ale když se tak konečně stane, nikdo – ani sama Alenka – nevěří, že je tou správnou Alenkou, bojovnou a sebevědomou dívkou, kterou si všichni pamatují. Nakonec jí však moudrý houseňák prozradí, že je Skoro Alenka. (Kroup4)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace