Režie:
Roland EmmerichKamera:
Karl Walter LindenlaubHudba:
David ArnoldHrají:
Kurt Russell, James Spader, Viveca Lindfors, Alexis Cruz, Mili Avital, Leon Rippy, John Diehl, Carlos Lauchu, Djimon Hounsou, Jaye Davidson, Erick Avari (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Vědecká expedice objevila poblíž pyramid zvláštní objekt pokrytý neznámými symboly. V přísném utajení ho začala zkoumat armáda, uběhla však dlouhá řada desetiletí, než se našel člověk, který by nápis rozluštil. Egyptolog Daniel Jackson zjistil, že znaky představují souřadnice pro cestu vesmírem na jakousi vzdálenou planetu. Padlo rozhodnutí vyslat tam průzkumnou jednotku pod velením plukovníka O'Neila. Symbol umožňující návrat na Zem ovšem na hvězdné bráně chybí, bude zřejmě teprve na místě určení. Expedice nutně potřebuje Danielovy znalosti, mladý vědec se tedy volky nevolky stává jejím členem. Nepraktický intelektuál se ocitá v prapodivném světě na úrovni staroegyptské civilizace, kde všichni lidé ve strachu otročí božskému vládci a nebezpečí číhá na každém kroku... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (666)
Já fakt nevím. Hvězdná brána mi v Emmerichově kabátku moc k srdci nepřirostla. Hodně mi nesedí casting, ať už Kurta Russella, který sice hraje dobře, ale nějak mi stále nesedí. A James Spader je vyloženě divný. Po příběhové stránce jinak úžasná záležitost s nadprůměrnou výpravou, kostýmy a triky. Jen ten seriál mám mnohem radši. Na takhle malém prostoru, jakým 2 hodiny jsou, se podle mě nemohl pořádně projevit všechen potenciál a vývoj postav. ()
Na Emmericha neobvykle nudný film. Jsem od něj zvyklý, že dokáže udělat i z absolutně pitomého námětu nesmírně poutavou podívanou, ale tady tomu bylo tak nějak přesně naopak. Nápad velmi dobrý, ale nepodpořen žádnými vychytávkami, super akcí nebo nějakými hláškami. Prostě i přes svou slávu tak trochu hluchý film, který mě osobně nenabídl snad žádnou podařenou scénu, která by se mi výrazněji vryla do paměti. ()
netusim preco je tolko ludi zaujatych voci praci rolanda emmericha. ano, z dalekosiahleho hladiska toci sracky, ale ja sa chcem predovsetkym bavit a obcas aj totalne vypnut a nechat sa unasat niecim velkym, pricom nemusim zapinat mozog. to je pripad aj hviezdnej brany, ktora podla mojho skromneho nazoru nie je vobec zla a to co chcela aj splnila. preto jednoznacne styri hviezdy. ()
Rolandův tvůrčí Mt.Everest, ovšem z globálního filmového hlediska je to stále jen podhůří Zugspitze. Vše zkazila bezradnost příběhu v druhé polovině filmu, za což by odpovědná osoba ze Stuttgartu zasluhovala poslat Hvězdnou bránou do jiného časoprostoru. Nemám Emmerichovy filmy vůbec v lásce, ale nelze mu upřít, že ho jeho práce naplňuje a navíc to občas docela slušně vynáší. Kolik procent režisérů tohle může o sobě říct? ()
Jednoznačně nejlepší Emmerichův film, což asi hovoří za vše. To, že ho za pár let televizní seriál i tak strčil do kapsy nejen díky propracovanějším charakterům a jejich úžasné vzájemné chemii, ale i atraktivnějšími světy na druhé straně brány, mě jen znovu utvrzuje v tom, jak velký je Emmerich břídil. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (71)
- Film vznikal v době, kdy už digitální triky začínaly být běžně používány (ale ještě zdaleka nedosáhly pozdější sofistikovanosti) a filmaři byli novými možnostmi často velmi okouzlení a rádi "si hráli". Trikař Jeffrey Okun (podle něhož později Roland Emmerich s Deanem Devlinem pojmenovali postavu ve Dni nezávislosti, 1996) svého času komentoval úvod filmu: "V dokončeném záběru vidíme egyptskou řeku, po jejímž břehu jdou lidé. V pozadí se tyčí pyramidy a nad nimi září slunce. Natočili jsme to tak, že jsme zarazili palmu vedle arizonské řeky a natočili statisty kolem. Pořízený materiál jsme převedli do digitální podoby a upravili počítačem. Trochu jsme obarvili vodu, aby vypadala jako v egyptských řekách. Pyramidy jsme nascanovali z pohlednice a vložili je do záběru. Pak jsme naemulovali slunce tak, aby svítilo přímo do kamery a vytvářelo odrazy v objektivu. Ve skutečnosti je měl při natáčení kameraman za zády. A pak jsme zjistili, že ta palma vypadá nějak povadle, tak jsme jí digitálně trochu nadzvedli listy. Ale jinak jsme s tím záběrem vůbec nic nedělali." (NIRO)
- French Stewart (Ferretti) v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
- Severoamerické tržby byly 71,6 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 196,6 mil. (NIRO)
Reklama