Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Třídílný televizní mysteriózní film Ztracená brána je volným pokračováním divácky úspěšného třídílného televizního filmu Ďáblova lest.  Hlavními protagonisty detektivního příběhu s tajemstvím jsou znovu Ivan Trojan, Anna Geislerová a Jiří Dvořák. Zatímco první triptych byl spojen s existencí Ďáblovy bible, tento se dotýká záhady unikátního středověkého díla, Voynichova rukopisu. Odkud pochází podivná rostlina? Proč někdo opakovaně vraždí kvůli jejímu jedinému listu? V dramatickém souboji s neznámým vrahem odhalují vyšetřovatelé šokující souvislosti. Usilovně pátrají po tajemném pachateli, aby zastavili zlo. Sami se přitom dostávají do ohrožení. Vyšetřování je plné zvratů a nečekaných komplikací. Kulisy televiznímu filmu poskytnou staré části Prahy, dostaneme se i do spletité sítě chodeb v pražském podzemí, kde se děje cosi nevysvětlitelného. Znepokojivé stopy na místech činu zavedou našeho religionistu Ivana Trojana k Zednářské lóži, ale také na tajemné místo, kde se setká s podivnou bytostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

TV spot 2

Recenze (310)

Mariin 

všechny recenze uživatele

O trošku lepší než pitomoučký Santiniho jazyk. Dívat se na to dá jen jednou, a to proto, abychom se dověděli, co tam Strach o těch zednářích a Židech nacpe. Jinak pár vyšetřovatelů Dvořák-Geislerová mi lezl na nervy tím svým namachrovaným pseudohumorem a blazeovanou pózou (ani jeden z nich dle mého názoru není dobrý herec, Geislerová mimoto působí jako osoba, v níž není snad nic pozitivního, ženského...). Pan herec je i tady Viktor Preiss, Pavel Kříž se velmi dobře hodí do záporné role, dobrá hudba; jinak vše průměr, a poněkud násilné poučování o záhadách... ()

wampilenka 

všechny recenze uživatele

Bavila jsem se náramně! Netuším, proč film nemá také nálepku komedie, jistě by se tím vyřešilo zklamané očekávání nejednoho diváka. Naštěstí jsem ale rozkódovala parodický signál včas: "To je Davidova hvězda, pentagram má cípů jen pět." Pak už jsem se nechala unášet poryvy humorných scén, například když erudovaný religionista vysvětluje prostým policistům, že znakem Zednářů je třeba kružidlo. No ne? Další vydařený vtípek: Policisté začnou podezírat dva vědce z různých oborů, že jsou členové tajného bratrstva, když se dozví, že oba vědci navštěvují stejnou... pozor, teď to přijde... Akademii věd! Stačilo. Teď vážně. Z výše uvedených důvodů jsem se u filmu opravdu bavila (proto dávám tři hvězdy), leč zdá se, že tyto momenty nebyly vůbec jako zábavné zamýšleny (proto dávám tři hvězdy). V rámci žánru, který může být trochu pitomý se to dá odpustit, na druhou stranu to tak moc pitomé zase být nemuselo. Přece jen by mohli filmaři začít počítat s divákem vychovaným předchozími snímky a literaturou a některá klišé si odpustit, nebo si s nimi trochu pohrát. Tento film měl větší potenciál než Ďáblova lest (ta už nebyla ani srandovní). Promarněnou šancí byl motiv Voynichova rukopisu, z nějž by se dalo vytěžit mnohem více než plkání o Zednářích, dveřnících a vycentrovaných myšlenkách. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Po deseti letech a mnoha reprízách mohu se vší rozhodností napsat, že Ztracená brána je Jirkovo nejlepší populární, nebo chcete-li zábavné dílo (nepočítaje v to pohádky). Potencionální divák je obeznámen už od Ďáblovi lsti, jenomže zde je toho víc nebo je to lepší. Duo Geislerová a Dvořák jsou svými slovními výměnami připomínkou legendárních amerických screwballových komedií, doplňuje je střídmý Ivan Trojan a plejáda spolehlivých hvězd i v malých rolích (Preiss mladší). Tématu odpovídající vizuál je už u Jirky samozřejmostí, Miloš Bok kongeniálně rozvedl svá atmosférická hudební témata a hlavně se zde vzhledem k žánru dočkáme nejzajímavějšího spojení s duchovnem. Tak mě napadá, že je v Bráně ještě o pár věcí míň, než ve Lsti a to míň efektů v závěru a míň Vašíčka, což je vše ku prospěchu věci. Chrám je totiž vždycky uprostřed všeho. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Počiatočná tajomná kriminálka naštartovaná prvou časťou, klesne od druhej časti len takmer na priemernú kriminálku, kde už nič mysteriózne neprichádza, okrem pár rečí a náznakov. Čaká sa už len na vraha, ktorý nie je dostatočne prekvapujúci a finále vyznie dosť nemastno – neslano. Herecky tradične dobrý Trojan s Geislerovou, Dvořák ma nebavil a taký Hádek úplne zbytočný. ()

lola3121 

všechny recenze uživatele

Pana režiséra Stracha musím jednoznačně pochválit. Líbila se mi už předchozí Ďáblova lest a tohle bylo snad ještě lepší. Aňa Geislerová s Jiřím Dvořákem coby poněkud netypická dvojice kriminalistů tentokrát při pátrání po vrahovi zabrousí mezi svobodné zednáře a neznalý divák jednak malinko nahlédne do této tajemné organizace a jednak se poučí i z historie (Voynichův rukopis). Fikce s realitou je smíchaná tak dokonale, že laik jako já nepozná, kdy nás tvůrci krmí skutečnými fakty a kdy už jde o fantazii. K tomu kapka nadpřirozena a máme tu výbornou detektivku, navíc se skvělým hereckým obsazením (a to i ve vedlejších rolích). Čili České televizi zase jednou tleskám a doufám, že to nebude na dlouho naposledy. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (23)

  • Kniha „Legenda o velké klenbě a středu myšlenky“, kterou obdrží Runa (Ivan Trojan), byla publikována jako dodatek ke knize významného historika zednářství Julese Bouchera „Zednářská symbolika“ (české vydání Praha: Trigon, 1998). Jde o text spojený se zednářskou tradicí, ale jeho původ není znám. (sator)
  • Když Sumara přichází na „finanční ředitelství“ a chce mluvit se Zábranským, ozve se zabzučení elektromotoru, jako by se přestavovala bezpečnostní kamera. V následujícím záběru je tato kamera sice vidět, jde však o kameru pevnou, přestavitelnou jen ručně. (pjotri)
  • V čase 27:59 je čas na zpravodajské liště ČT24 (22:05) velmi krátce orámován bílou barvou. (David7)

Reklama

Reklama