Reklama

Reklama

Lída Baarová

Trailer 1

Obsahy(1)

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (CinemArt)

(více)

Recenze (871)

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Renč to nezvládl. A co dokázal Hubač provést s tak silným materiálem, je taky na facku. Vizuálně to chvílemi vypadá jen jako lepší tv film, v komorních scénách hraje hudba jak z válečného velkofilmu, předabovaní herci jsou další fail a zbytečné bulvarizování některých scén (např Baarová před žádným popravištěm ve frontě na provaz nestála) dělá z téhle produkce jen průměrný tv film, ovšem za šílené prachy. ()

Stružák odpad!

všechny recenze uživatele

Musel jsem počkat skoro 24 hodin, abych se uklidnil po tom straštiplným zážitku, než sem něco napíšu. Včera jsem totiž zažil něco, co nemělo obdoby. Něco tak ubohýho a amatérskýho jsem už dlouho neviděl. V podstatě ani nevím, kde bych s výčtem toho, co je na filmu špatně, začal. Z herců si jakž takž ještě dobře vedla Simona Stašová (jenže ta měla zas fakt debilní roli). To, co předvádí Pauhofová, Mádl, Kříž, Novotný (proboha, Novotný!), to je děs, běs. A do toho ještě ten blbej dabing Preisse. Scénář a režie je průšvih – tady absolutně nechápu, jestli mělo jít o komedii, parodii, hranej dokument nebo nedejbože fakt životopisný drama. Hudba mi taky nesedla – do filmu se nehodí a navíc tuhle moc řve a tuhle je naopak moc potichu nebo chybí vůbec. Práce s kamerou a nasvícením je jak z roku raz dva, vůbec jsem z těch záběrů a celkový atmosféry nevycejtil, že bych měl bejt v období okolo druhý světový. Celej film je kýčovitej jako prase, umělej až to tříská dveřma a chování postav je kolikrát taky nevysvětlitelný. Marně se snažím najít alespoň nějaký kladný body, nebo jednu jedinou scénu, která by snesla nějaký měřítko... Ne, není tu fakt nic: odpad jak vyšitej. ()

buzzwoody 

všechny recenze uživatele

Na české poměry ještě docela slušný film, který ovšem místy shazoval nudný scénář a až příliš afektovaná Pauhofová. Výsledný film se mi moc nelíbil, hlavně mi moc nesedl, a doma jsem si s chutí pustil Hanebné pancharty. Bylo to nacpané desítkami známých herců a drahé jak Hitlerovo hovno, ale nijaký zázrak z toho nebyl. První polovina vysloveně nudila a nebavila, ve druhé se to aspoň trochu rozjelo, ale byl stále cítit ten nevyužitý potenciál, přičemž z toho vznikl předražený a suchý film, jehož z roviny standardu vytrhla maximálně infarktová situace se Stašovou nebo Křišťálová noc. Z herců bych vyzdvihl hlavně výkon Zdenky Procházkové, která tam opravdu předvedla nejlepší performance filmu, a dále se celkem povedl i Karl Markovicz jako Hnuseph Goebbels, Burkhard tam taky za něco stál a pak ještě Mádl, který nebyl tak prkenný, jako všichni ostatní. Slabé tři hvězdy. ()

Myshkin 

všechny recenze uživatele

Nerad se přidávám k místním pozérům, kteří jakýkoli vysokorozpočtový český film pro široké publikum neváhají hodit do odpadu. Tady se ale v kritice s většinou komentujících musím shodnout. Hra na efekt, kýč, fabulace... až se z toho člověku motala hlava. V podbízivosti překročili Renč a Hubač hranici vkusu a z diváka dělají tak trochu blbečka. Celou dobu mi navíc připadalo, jako by film byl natočen pro neevropské publikum. Autenticita na mě nedýchala. Na druhou stranu, rámcové vyprávění i hlavní myšlenková linie, zamýšlející se nad odpovědností a mocí v duchu známé pravdy "kdo se nestará o politiku, politika se postará o něj", byly spíše zdařilé, ačkoli nepřinesly pranic nového. Edukativní a zábavní záměr filmu byl myslím naplněn, ale umělecký prožitek ve mně toto dílo nezanechalo, i když se na něj díky okázalé výpravě pěkně koukalo. ()

Harapes 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem opravdu po dlouhé době Velký Český film, který by oslovil i diváky za hranicemi naší republiky. Místo toho jsem dostal pomalu dvě hodiny nudy, ano doslova nudy... doslova jsem se těšil až film skončí. Tak promrhat téma jako je např. prvorepublikovy film, nástup fašismu... ()

derryl 

všechny recenze uživatele

Myslím, že se jedná o nepochopený film a bude trvat, než jej začname chápat. Musím řici, že v některých scénách jsou slova navíc, ale je dobře, že film vznikl a děkuji režiséru Renčovi, který to nevzdal. ()

Paldiny 

všechny recenze uživatele

Je dobré, že sa Česi chytajú podobných témat. Pavel Kříž síce v roli Führera dosť tragický a popravde na scéne viac pľuje ako hrá. Našťastie nedostáva toľko priestoru, aby stihol skaziť to ostatné. A to ostatné funguje viac než obstojne. Herci na čele s Táňou, Markovicsom a Burkhardom sú presvedčiví, prvá menovaná navyše krásna. Renč vzal filmárske skúsenosti za svoje a podarilo sa mu navodiť do dobovej atmosféry aj keď polovičnú zásluhu má na tom výrazná hudba. Diskutabilný zostal dabing, Česi hovoria česky, Američania anglicky a Nemci, tí zostali pri češtine. Je pochopiteľné, prečo sa Renč pre tento krok rozhodol, veď koľko českých filmov do kín chodí a keď ten najočakávanejší príde s titulkami, nenáročný divák to neocení. Ale i tak to na vierohodnosti nepridá. Rovnako by som sa nebál nahradiť scény zo súčasnosti jednoduchým voiceoverom, čo by prostredníctvom rozprávača viedol životom Lídy Baarovej. Rovnako oceňujem vyskladanie životných udalostí aké si v dvojhodinovej minutáži nájdu svoje miesto a nepotrebujú dej maskovať vatovou výplňou. Na plátne sa neustále niečo deje a aj keď druhá svetová preletí šmahnutím ruky, samotné zobrazenie onej “Krištáľovej noci“ bolo odzbrojujúcou a jednoznačne najsilnejšou scénou filmu. Lída Baarová týmto splnila čo sľúbila a dovolila divákovi si vytvoriť obraz o osobnosti, čo si potykala s najvplyvnejšími pánmi Tretej ríše. Myslím, že miestna komunita sa zas-raz vyšantila na nesprávnom baránkovi. ()

Shimargh 

všechny recenze uživatele

Goebbels a Hitler parádní...jen mi už prosím necpěte do záběru to kopyto s downovým syndromem Mádla a Pauhofová by se do filmu cpát také neměla, protivná mi je až hrůza, tak! Vůbec to nebyl tak hrozný snímek jak zdejší kritikové popisují, on byl dokonce celkem povedený, alespoň tedy na české poměry určitě. ()

peetriss 

všechny recenze uživatele

Ubíjející velkokýč pro milovníky bulváru a odpůrce faktů. Renč dokáže pohřbít i film, který je schopen se svým potenciálem prosadit automaticky. Jako životopis nelze tento film vůbec brát vážně, fakta jej buď nezajímají, nebo je ohýbá podle svých potřeb, charakter titulní postavy, pohnutky či příčiny a následky jejích kroků ignoruje. Soustředí se pouze na nekonzistentní sled scének, které dohromady vytvářejí jakýsi růžový románek v temné bouři tehdejší politicky neklidné doby bez čehokoli divácky uchopitelného. Renč se vše pokouší "obohatit" o jakési pseudoartové pokusy, které však mají především nechtěně sebeparodické účinky! Herecké výkony jsou poplatné schopnostem režiséra je vést, Táňa Pauhofová je snaživá, bohužel se však snaží vyvolat vítr v Renčově vzduchoprázdnu. Casting se však mohl alespoň trochu přiblížit podobám reálných aktérů oné doby. Značně nepovedený výstřelek Renčovy nafoukanosti, který promrhal výživný filmový potenciál života Lídy Baarové i desítky milionů z našich daní. ()

Elyonka 

všechny recenze uživatele

Jakž takž se na to místy i dá koukat, ale jinak naprosté zklamání. Vadí mi tam tolik věcí, že by to vydalo na román. A bohužel kromě občas docela hezkých kostýmů nemůžu najít žádné pozitivum a i to dost pokulhává. Jinak je to zkrátka o ničem. ()

filipvrbik 

všechny recenze uživatele

Velmi slabé. Celé to působí jako nacistická propaganda, o filmech se nedovíme vůbec nic a Pavel Kříž v roli Hitlera to je parodie. Jediným plusem je to že Táňa Pauhofová je opravdu krásná (ale to je tím, že je Slovenka z Bratislavy), celkově velmi nudný film oí ničem...20% ()

Cuzan 

všechny recenze uživatele

Bavilo mě poznávat v lokacích pražské ulice, bavila mě Zdenka Procházková. V ostatních ohledech mě film spíš odpuzoval, zejména když vkládal hercům do úst informace o politických reáliích nebo "skryté" sdělení, co si tak může divák myslet o celém příběhu. Taky jsem se nemohla ubránit smíchu, kdykoliv se na scéně objevil Pavel Kříž. A proti své vůli jsem viděla tu nejnechutnější milostnou scénu v dějinách filmu (myslím, že člověk by si během něčeho takového neměl vzpomenout na Voldemorta). ()

Foxhound#1 

všechny recenze uživatele

Kříž poprskal všechny okolo aneb Jak básníci přicházejí o divize, Tánička je prostě Tánička, fajnová, no a Mádl si zase jednou šáhnul a to je dobře. Chyběl už jen komisař Rex, vlastně ne, v jedné scéně chrápal pod stolem. Víc si z toho filmu nějak nedovedu vybavit. Ne teď vážně, dělat historický film a z toho značnou část vycucat nebo poupravit, to je trapný holywoodský styl (záchrana z pod šibenice v poslední chvíli, sákra to bylo drámo). Renč není holywoodský režisér a stejně to dělá. Proč? Na to nikdo nezná odpověď. Aneb promarněná šance nejdotovanějšího a nejočekávanějšího českého velkofilmu roku 2016 ()

DannyBoy80 

všechny recenze uživatele

Průměr, prostě tomu dost věcí chybělo. Doba tehdy bylo podle mě mnohem drsnější. Natočeno jako tuctový slaďák, který nikam nevybočuje. ()

laepus 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhorších filmů, jaký jsem kdy viděl. To je asi jako když dostanete k dispozici bugatti veyron (rozuměj námět filmu) a pak s ním jezdíte na vesnici na nákup = ano, funkci odvézt vás tam a dovést mlíko a rohlíky zvládne, ale říkáte si, proboha proč? Hned na úvod chci říct, že nejraději bych dal odpad, ale jednu nakonec dávám za Pauhofovou. Protože miluju Tatianu Pauhofovou - je to nejkrásnější herečka za posledních 20 let, která se u nás objevila. Tak a teď k tomu, proč je to tak debilní film. 1. Hned jak to začne, tak si člověk říká, že se dívá na televizní seriál, na nějaké humoresky nebo na saturnina nebo něco takového a tenhle pocit ho nepřejde až do konce filmu; 2. uvěřitelnost mnoha scén je nulová a jestli se tak (podle vzpomínek Baarové) opravdu staly, tak je úkolem režiséra je (ne)natočit tak, aby se jim polovina kina nesmála - např. potápění v jezeře, ubrečený Goebbels, "rozzuřený" Hitler apod.; 3. Stašová už asi patnáct let ve všech svých rolích jen přehrává jeden a tentýž výraz a tady ho dovádí do zcela absurdní roviny - děs, hrůza, odpor, hnus; 4. dabing německých herců je tak neumětelsky udělaný, že se divím, že se tvůrci za své výkony nestydí (pokud se tedy skutečně nestydí...); 5. očekávatelnost jednotlivých scén je stoprocentní - člověk vždycky přesně ví, co se za pár vteřin stane, protože je to tak očividné, že prostě nejde přemýšlet nad tím, že si asi tvůrci myslí, že jsme my diváci úplní idioti; 6. obsadit do role Hitlera Pavla Kříže je největší krok vedle v dějinách filmu - Pavel Kříž je skvělý herec, ale je to herec komediální, který už se navíc totálně provařil v komediálních rolích nesmělých blbečků a i když vzhledově Hitlerovi jakžtakž odpovídá, jakmile otevře ústa a začne pronášet slova svých hloupých replik, směje se úplně každý; 7. Hudba Ondřeje Soukupa, pokud se těm neustálým přechodům, výplním a vycpávkám dá říkat hudba, je úplně neuvěřitelná a ve většině scén naprosto otravná zejména tím, jak se snaží z naprosto nenapínavých scén vyždímat dramatično k prasknutí... A tak by se dalo pokračovat, ale nemůžu, zlost se ve mně vaří, když si uvědomím, jak se v tomhle hallmarkovsko-barandovském melodramatu (i když to vlastně není ani melo ani drama) protočily desítky milionů korun nás daňových poplatníků... Renč dosud natočil jediný aspoň průměrný film, a to kdysi Requiem pro panenku a dosud se ani tomuto průměru nikdy nevyrovnal. Možná proto dostal za svou podprůměrnost medaili za zásluhy. Stručně a závěrem - pominu-li všechny Babovřesky a Kameňáky, toto je nejhorší český film, jaký byl kdy natočen. ()

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama