Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    odpad!

    Goebbels je gentleman!(24.1.2016)

  • Marthos
    **

    První dojem: zoufale směšný. Ale upřímně, bylo a bude hůř. Což na druhou stranu neznamená, že budu vůči Renčově filmové podívané jakkoli shovívavý. Naopak. Vizuálně je snímek v pořádku, ale jen do chvíle, než divák pochopí, co se za těmi barvotiskovými obrázky vlastně doopravdy skrývá. Umělé, prázdné šablony. Příběh Baarové se pod Renčovým vedením proměňuje v bulvární hollywoodskou romanci, šaržírovanou podle obvyklých mediálních floskulí, utvářejících cosi jako obecné povědomí. Hubač se potom jako scénárista nenamáhal jít dál, než ostatní a vyprodukoval standardní blábol o čtyřech jednáních. Objektivně jsou všechny pasáže s Baarovou a Goebbelsem k smíchu, včetně legendární postelové scény, dohnané prostřednictvím laciné umělecké reminiscence ad absurdum. To ostatní zbytečně podléhá prázdným emocím. Čaj u Hitlera, Babelsberg, Barrandov, Fröhlich, Pankrác, křišťálová noc, vyhazov a sebevražda Zorky Janů i epilog. Ten je směšný už tím, jak povrchním a ledabylým zájmem ilustruje celek jako téma; pro cílového diváka, kterým lze bezpochyby označit všechny příznivce Renčova kultu osobnosti, se stává ryze didaktickým vodítkem, smyšlenkou, interpretovanou osmdesátiletou pošetilou dámou se zatemněnou myslí a sklenkou vína v ruce. Pokud bych se měl vyjádřit k hereckému obsazení, není moc co chválit. Kdo zaujal, byla samozřejmě Pauhofová, ale Baarovou jí prostě nevěřím, dále snad už jen vynikající Huba, Vlasáková a Gedeon Burkhard. Zbytek je jedna velká tragédie. Asi nejvíc selhávají tzv. pražské postavy, tedy matka Baarové, hraná Simonou Stašovou v neadekvátní, hloupě se pitvořící poloze, Adina Mandlová, Ljuba Hermanová a další hvězdy českého předválečného filmu v podání vulgárních, nesympatických modelek bez talentu. Hitler Pavla Kříže se pohybuje někde na rozhraní těchto paralel, troufám si tvrdit, že pod vedením jiného režiséra by jeho výkon získal mnohem závažnější charakterovou zkratku, než jakou mu nakonec přiřkl Renč. Gobbels-Markovics dopadl o poznání hůř, je to směšná, neživotná figurka, chvíli zoufale škemrající o trochu lásky, jindy zas dojemně plačící nad krutým osudem politika, tvořícího zvrácené dějiny. Předmětem k diskusi by byl samozřejmě také dabing a (ne)používání titulků, včetně Soukupova cirkusového videoklipu s Lucií Bílou, ale v rámci něčeho tak schizofrenního, jako je tenhle film, je to víceméně vedlejší. Jisté je, že se Lída Baarová zásluhou Renčova zmanipulovaného mediálního obrazu stala aférou, virtuálním pojmem, o kterém je možné šířit další a další fámy, lži a nepravdy. Má-li tento Renčem předložený patvar znamenat výsledek patnáctileté usilovné práce několika lidí, pak je to spíš k pláči, než k smíchu. Chtěl-li Renč vyvolat další nevyhnutelný zájem o svou osobu, mohl si odpustit Baarovou. Ta se, bohužel, stala nedobrovolnou záminkou k povrchnímu vnímání jedné lidské tragédie s cejchem absolutní nenávisti. Baarová podle Renče není herečkou, ale prodejnou kurtizánou. Ale jak se říká, podle sebe soudím tebe. Možná, že tak nějak to ve skutečnosti bylo.(25.1.2016)

  • VaHo
    **

    Argumentů, proč se filmu vysmát je opravdu dost, upřímně ale musím říct, že to koukatelné je. Pro nenáročného diváka je to zajímavá podívaná, která má víceméně hlavu a patu a filmařské řemeslo je z toho znát. Hezké kostýmy, naleštěná auta z první republiky (vypůjčená od klubu veteránů) a pár hezkých leteckých záběrů na jedoucí vlaky a Hitlerovo Orlí hnízdo, ale ještě nedělají dobrý film. Dabing německých herců je strašný, nejvíc to odnesl Markovics. Spojení s hlasem Viktora Preisse udělá z ministra propagandy postavu ze Simpsonů. A vůbec ho nejde brát vážně. Nemá cenu znovu vypočítat divné a přepálené scény, které zmiňují recenze. Snad jen tu jednu. Milostná scéna v digitálních plamenech mezi Baarovou a Goebbelsem… silná káva… něco mezi erotickým filmem a S čerty nejsou žerty… Za celou dobu jsem nepochopil, co na něm ta Baarová vidí, a v čem přesně měla spočívat ta osudová láska. Je mi jasné, že zahrát Hitlera, tak, aby to nebyla karikatura je oříšek. Výkon Pavla Kříže je ok (ale nic víc). Pokud bylo cílem ukázat vůdce jako nemluvného a trochu mimózního diktátora, tak prosím. Vlastně všechny postavy jsou nereálné bytosti, které by v normálním světě nemohli existovat. Při mluvení používají věty, které jsou patetické a přehnané. Herci jsou dobří, to jenom jejich role jsou blbě napsané. Pokud to mám brát jako červenou knihovnu, nenáročný milostný příběh o lásce s velkými gesty v prostředí války, filmových hvězd 30. let, tak dokážu říct, že účel to splnilo a já prostě nejsem cílová skupina. I tak to je ale podprůměrný slaďák, který vypadá jako dražší díl Hercula Poirota. Na celovečerní a tak drahý film, a především na tak zajímavý životní příběh je to ale sakra málo.(30.1.2016)

  • Phietros
    ****

    Pro mě veliké překvapení. Do kina jsem šel po přečtení komentářů bez jakéhokoliv očekávání a dostalo se mi pěkně zpracované dílo za které Renče chválím! Až na nudnou poslední třetinu filmu jsem se díval v úžasu na dobu ve které se vše odehrálo, spousty známých herců, hlavně brilantní a neskutečnou Táňu Pauhofovou! Za mě 70%(1.2.2016)

  • mzss1
    ****

    |80%| Shlédnuto v kině. Byl jsem ukecán kámošem zajít na Lídu Baarovou do kina. Nakonec jsem souhlasil. Téma z druhé světové války je jistě zajímavé, mě to až tak moc nebere, ale neříkám, že se mi pár filmů podle těchto skutečných událostí nelíbí. Třeba Pád třetí říše – to se opravdu povedlo. No, tohle sleduje především osud České herečky Lídy Baarové. A tak mě to vtáhlo do děje a já se bavil až do konce. Ke konci atmosféra dost zhoustla a bylo to trochu drsné (mohlo být ještě víc tedy). Nějaké ty drobnosti, úpravy bych k filmu doladil, ale vzhledem k tomu, že až se až tak o 2.světovou válku nezajímám, tak mi to sedlo. Z herců bych trochu vytknul Pavla Kříže, který ztvárnil Hitlera. Neříkám, že to bylo děsný, ale slyšet Křížův hlas, to mi vůbec k Hitlerovi nesedělo. Ostatní herci byli naprosto v cajku. Herec, co hrál Goebbelse, Karl Markovic mě bavil nejvíc, zahrál tu postavu opravdu mistrovsky. Samotná hlavní herečka filmu Tána Pauhofová ztvárnila Lídu Baarovou též dokonale. Bavila mě její postava – i jsem si z toho odnesl pár myšlenek. Gedeon Burkhardt je můj oblíbenec z Kobry 11 a také z Rexe, takže jsem ho zde rád uviděl. S ostatními nemám problém, i toho Mádla v menší roli jsem přežil, ikdyž ho moc nemusím. Je to zajímavý film, Renčovi se to povedlo, takže jsem nakonec rád, že mě na to kámoš vytáhl do kina(5.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace