Reklama

Reklama

Lída Baarová

Trailer 2

Obsahy(1)

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (CinemArt)

(více)

Recenze (871)

kocik1 

všechny recenze uživatele

Jediný český režisér, který by byl schopný natočit kontroverzní příběh Lídy Baarové v celé jeho vrstevnatosti, je podle mě Miloš Forman. To, že si Filip Renč myslel, že on to zvládne taky, je jedna věc, druhá věc je, že se mu to celkem očekávaně nepovedlo.Jeho Lída Baarová je prostě jenom Lída Baarová podle Filipa Renče, nic víc. ()

panMartin 

všechny recenze uživatele

Renč u mě definitivně skončil. Tak Lída Baarová je velice špatný film. Co tímhle "veledílem" chtěl básník říci, to opravdu netuším a už vůbec nechápu jak tohle nějaký producent mohl pustit do kin" Vypadá to lacině jako běžný, (pod)průměrný televizní film. Tohle stále 80 milionů? Scénář je nesmyslný, herci mizerní, jejich postavy sem jim vůbec nevěřil, hudba ta byla taky úplně mimo. Od nejhoršího hodnocení dělil tento počin akorát Hitler Pavla Kříže. Laciný béčkový film, u kterého se bojím napsat TV film, protože i to by mohla být urážka. Je mi opravdu líto diváků co TOHLE museli protrpět v kině! ()

otík 

všechny recenze uživatele

První třetina filmu zcela prázdná, s Goebbelse se to přeci jen trochu rozjede, poslední úsek z vězení už jen využije rozjetého napětí z prostřední části a film tak úspěšně dokodrcá do konce. Osobně velké zklamání, nevím, kam dal Renč oči. ()

sir-dave 

všechny recenze uživatele

Za sebe příjemné překvapení. Základní fakta Renč dodržoval přesně. Těžko hodnotit postavy, když to nikdo už nezažil a pamětníci skoro vymřeli. I ten Goebbels se v její přítomnosti mohl chovat jako beránek. Jen toho Dolfa jsem Křížovi nevěřil ani za mák. Ten má příliš dobrácký obličej hrát někoho takového. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem se na tento film hodně těšil a to hlavně proto, že obecně mám rád filmy založené na skutečné historii. V tomto směru se tedy má zásadní výčitka vůči tomuto filmu ani tak neváže ke způsobu, jakým byl tento film natočen, ale především k tomu, jak hodně se v němž objevují nepravdivé skutečnosti. I když to není dokumentární film, nemyslím si, že bylo nutné zde například zařadit scénu, kdy je Baarová omilostněna těsně před popravou, když ve skutečnosti vlastně fyzicky vůbec nestála před soudem (byla pouze vyšetřovaná ve vazbě), natož, aby byla odsouzena k trestu smrti. Těch historických omylů je ale ve filmu hned celá řada (viz http://magazin.aktualne.cz/kultura/film/lida-baarova-chyby-ve-filmu/r~58d23370c34f11e5a457002590604f2e/v~sl:7a88931e46b9ce9dadd943f0f7500d3e/). Docela zásadní mi přijde to, že film vyznívá jako by jediným prohřeškem, kvůli němuž měla Baarová po válce problémy byl její vztah s Goebbelsem, což ovšem vůbec neodpovídá realitě. Ve skutečnosti byla vyšetřována za něco úplně jiného (udání někdejšího majitele divadelní agentury Universum Bohumila Perlíka + zde byly další zcela objektivní skutečnosti - vztahy s některými nacisty i v období protektorátu - tuto skutečnost film zcela zamlčuje). Ze strany autora scénáře jde o totální zploštění životního příběhu Baarové. Pokud jde o další mé výhrady k filmu, určitě souhlasím s tím, že se totálně nepovedl dabing (Preiss v roli Goebbelse je hodně nepřesvědčivý) a že hudba v podání Ondřeje Soukupu je zbytečně efektní a návodná. Co se mi naopak líbilo byly prostřihy na starou Baarovou v podání Zdenky Procházkové. Její výkon považuji za jedno z největších pozitiv snímku. Trošku se neztotožňuji s negativním hodnocením Pavla Kříže za roli Hitlera. Neříkám, že to je výkon na Českého lva, ale nepřijde mi zas tak mizerný a trapný, jak se to objevuje hodnocení většiny kritiků i čtenářů csfd. Celkově ale musím říct, že mě film zklamal a to jak jsem již v úvodu napsal především v přístupu scénáristy a režiséra k samotné látce, tj. k osudu Lídy Baarové. Podle mě by měli filmaři při zpracovávání historické látky obecně v maximální míře dbát na věrnost historických faktů, protože jejich zkreslování vytváří prostor pro úplně jiné vnímání a hodnocení dané historie či historické osobnosti. Většinový divák totiž vstřebává historii především právě formou sledování podobných typů filmů, jako je tento, a v tomto směru může být vytváření filmové fikce hodně nebezpečné. ()

VaHo 

všechny recenze uživatele

Argumentů, proč se filmu vysmát je opravdu dost, upřímně ale musím říct, že to koukatelné je. Pro nenáročného diváka je to zajímavá podívaná, která má víceméně hlavu a patu a filmařské řemeslo je z toho znát. Hezké kostýmy, naleštěná auta z první republiky (vypůjčená od klubu veteránů) a pár hezkých leteckých záběrů na jedoucí vlaky a Hitlerovo Orlí hnízdo, ale ještě nedělají dobrý film. Dabing německých herců je strašný, nejvíc to odnesl Markovics. Spojení s hlasem Viktora Preisse udělá z ministra propagandy postavu ze Simpsonů. A vůbec ho nejde brát vážně. Nemá cenu znovu vypočítat divné a přepálené scény, které zmiňují recenze. Snad jen tu jednu. Milostná scéna v digitálních plamenech mezi Baarovou a Goebbelsem… silná káva… něco mezi erotickým filmem a S čerty nejsou žerty… Za celou dobu jsem nepochopil, co na něm ta Baarová vidí, a v čem přesně měla spočívat ta osudová láska. Je mi jasné, že zahrát Hitlera, tak, aby to nebyla karikatura je oříšek. Výkon Pavla Kříže je ok (ale nic víc). Pokud bylo cílem ukázat vůdce jako nemluvného a trochu mimózního diktátora, tak prosím. Vlastně všechny postavy jsou nereálné bytosti, které by v normálním světě nemohly existovat. Při mluvení používají věty, které jsou patetické a přehnané. Herci jsou dobří, to jenom jejich role jsou blbě napsané. Pokud to mám brát jako červenou knihovnu, nenáročný milostný příběh o lásce s velkými gesty v prostředí války, filmových hvězd 30. let, tak dokážu říct, že účel to splnilo a já prostě nejsem cílová skupina. I tak to je ale podprůměrný slaďák, který vypadá jako dražší díl Hercula Poirota. Na celovečerní a tak drahý film, a především na tak zajímavý životní příběh je to ale sakra málo. ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Zas taková bída to nebyla. Sic nechápu, co sežralo těch 80 mega, ale Himmler to vem. Bylo mrtě uspokojující vidět, kterak nafrněná Bárová měla utrum a musela se vrátit ke svým nebohým rodičům, jež následně museli pykat za styk pohlavní, jež proběhl mezi jejich dcerunkou a pohlavárem, jež byl jakýmsi mišmašem zvoníka od Matky boží, dlouho nemytého zombie a inženýra Voldemorta. 64% ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

No.. další český film a opět pořádně nevím, jak ho hodnotit, neboť je na pomezí tří a čtyř hvězd. Čekal jsem to horší - nicméně natočeno je to velice, velice dobře, ta obří výprava v tom vidět byla. Nejlepším momentem je Křišťálová noc, ale scénář slabší. Táňa mě překvapila, zahrála to moc dobře a ani Anička Fialová, kterou celým svým srdcem miluju, nezklamala ani tady. Gedeon Birkhard vynikající, Karl Markovics to zahrál dobře taky, ale Goebbles byl tak strašně napsanej, perverzní a strašně ubulenej, že jsem mu toho hrozného Nácka prostě většinu filmu nevěřil. Mádl byl sice taky úchylnej, ale aspoň přirozeně a vtipně. Pavel Kříž jako Hitler nebyl nejhorší, ale charisma měl téměř nulové, účes směěšný a to jeho závěrečné "Čau!" z něj definitivně udělalo komickou postavu. Jinak je to ale dějově dobré, pořád se tam něco děje, nenudí to, uteče to a scényz roku 2000 a celá závěrečná část po válce má vynikající náboj, který prostě nemůžu neocenit. Hudebně to taky bylo dobrý, a celkově se mi to vlastně moc líbilo, jen tam občas byly nějaké díry, občas větší a občas menší, a naopak tam nebylo nic, co překvapilo, nebo co bych nečekal (v ději), páč je to fakt profláklý. Nejzajímavější poznatek, bez kterého bych nemohl žít: Lída Baarová opravdu byla obrovská kurva!! Atmoška fajn, 65%, ale výjimečně to krouhnu nahoru, i když tam většina postav byla nechtěně a nezaslouženě strašně směšná, což je samozřejmě na škodu. ()

octopuska 

všechny recenze uživatele

Krásní a talentovaní lidé většinou nemají jednoduchý život a dost často za to mohou špatná rozhodnutí, která je nakonec vženou do záhuby a zničí. Baarová je učebnicový příklad. Myslím že Renčův film to vystihl perfektně. Líbilo se mi to navzdory špatným kritikám. Krásná výprava, hudba a hlavně herecké výkony. Goebbels v podání Markovicse skvělej, stejně jako Frohlich v podání Burkharda. ()

Khumbac 

všechny recenze uživatele

Netřeba se zabývat např. Mádlem či Křížem...je to o poctě. Ano byla to osobnost. Film jako celek působí trochu chaoticky, nedetailně, neautententičně. Ale je třeba hezká poslední scéna s Josefem a Lídou s lampou. Začátek byl lepší než střed a překotný konec. Asi se na nějaký Lídin film juknu. Herečka co ji ztvárnila byla kost. ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Úplně promarněný potenciál, kdy na ploše dvou hodin vidíme sice celkem dobře hrajícího G. Burkharda a K. Markovicse, ale jejich výkony posouvá minimálně o třídu níž dabing. Pauhofová žádnou extra hereckou kreaci nepředvedla, o emocích ani nemluvím, přišla mi pořád v jakési křeči a s jedním výrazem v obličeji, což byl možná režisérův záměr... Samozřejmě je možné, že jsem její pojetí role jen dostatečně nedocenila. Prostě a jasně - na to, kolik peněz to stálo, je to odfláknutý až běda, se spoustou trapně směšných momentů, jimž vévodí ohnivá soulož Baarové s Goebbelsem. Další z filmů, u kterých jsem zpětně ráda, že jsem na ně nešla do kina. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Nechápem, čo všetci proti tomu máte. Dokáže to udržať divákovú pozornosť skoro do konca, Táničká presná jak hodinky, Kríž ešte vác. Zvyšok obsadenia sa tiež hodil a neboli len do počtu. Výprava na české pomery skvelá, kostýmovo to predčilo očakávania. A len preto, že Renč zbytočne netlačil na pílu a nerobil z toho vyduchcenú drámu, ktorá by dopadla hádam ešte horšie ako toto. Ja som si to išiel a dávam silné 3 z 5 ()

viperDavid 

všechny recenze uživatele

za a) Renč není dobrý režizér, z filmu by někdo jiný dokázal udělat mnohem lepší dílo, za b) nechápu proč je kolem Baarové takové divadlo, za c)houby herečka, děvka to byla :) Mě se prostě nelíbí toto zvelebování jména. Asi bych ji nesoudil, zas jak to dělali komouši, ale rozhodně bych jí neopěvoval, jak to dělá Renč v tom prý "životopisným" filmu ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Filip Renč mě nikdy svým filmem neurazil a nečekaně se to nestalo ani u Lídy Baarové. Opravdu tu někdo má spíš své problémy s někým z tvůrců, když kritizuje výpravu, herce nebo Renčovu filmařinu. Na film jsem si ani nemyslel, že bych se někdy vůbec podíval, protože život téhle postelové přeběhlice mě vůbec nezajímal. Nakonec jsem rád za to, že znám více z osudů lidí kolem Baarové. Že jsem viděl její starou podobu, což k realitě možná mělo dál, ale sedlo to jako prdel na hrnec. No a že jsem viděl Pavla Kříže hrát Hitlera. Zjev, hlas, prskání. Prostě paráda a chudák Markovics, kolik asi musel vydržel záběrů, než se Kříž proprskal do ideální podoby. A jako poslední tečku bych pochválil hudbu Ondry Soukupa. Sedlo to. Povedlo se. ()

arbitr 

všechny recenze uživatele

Naprosto nezvládnutý příběh, který napsal sám život. Tuto látku by musel natočit cizinec, u nás není nikdo, kdo by to dokázall. Jednu hvězdu za jedinou skutečnou filmovou postavu, v této parodii na drama, ztvárněnou Karlem. Zbytečně promrhaný grant, za který mohlo být natočeno něco, co by lépe zodpovědělo skutečné motivy a myšlenkové pochody hlavních postav. To by se toho ale nesměl ujmout takový protekční pepík. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Buď ji mnozí nepochopili, nebo jsou přesvědčeni se detailovitě nípat v jejím zkreslení skutečného životního příběhu jedné z nejslavnějších hereček před, během i poprotektorátské doby. Nelze zapírat, že film vidím dodnes jinýma očima než ostatní zasazení již jen z důvodu návštěvy kina, která sebehorší film přikreslí onou atmosférou a výhodou vidět jej v lepším rozlišení, na větší obrazovce, s lepším zvukem... U tohohle filmu by se dalo hojně diskutovat, co na něm všichni vidí tak patetické a mají potřebu mu sázet tak mizerná hodnocení. Já jakožto milovník historie najdu v sebelepším historickém díle škvíry, které mi zcela nesedí, i když nejsem odborně znalý ohledně dané události, životopisné filmy si ale přeci chodíme užívat jako celek zábavně-naučného faktoru, ne jako dokument, u kterého máme pocit, že nám nepodává přesné informace. [viděno v Cinestar Plzeň 30.1.2016] ()

anli 

všechny recenze uživatele

Rok 2016 bude jasně rok Lídy Baarové.Příběh jedné z nejkrásnějších českých hereček naší filmové historie skýtá námět na hned několik filmů a tak autoři stáli před problémem co vypíchnout a jak to vtěsnat do filmu jednoho.A to je úkol nelehký.Scénáře se zhostil Ivan Hubač a tam začíná trochu kámen úrazu.Někteé části života Baarové jsou rozvleklé a ač nezajímavé ,film se jimi zabývá poměrně dlouho.A ty zajímavěvější odsouvá na pokraj a na spoustu otázek vůbec neodpovídá.Nebudu se tady zabývat tragédíí osudu Lídy Baarové ,to už jsem napsal v komentáři "Zkáza krásou" ,zajímá mě jen a jen filmařina ,ale pár slov si neodpustím.Za životní tragédií mohla samozřejmě ona doba ,pak rodiče Lídy Baarové ,které přehlíželi a jakoby nevnímali ,co se děje a absolutní touha po slávě.A když je touha po vítězství tak silná ,že se neohlíží na nic ,je jistá jedině prohra.Tolik k životu a osudu jedné herečky.Co se týče scénáře ,je samozřejmě poměrně zhuštěný ,aby odpovídal možnostem filmařů a stopáži filmu.Problém jsem měl s některými postavami ,protože jsou historicky velmi známé.Takže ač Pavel Kříž hraje Hitlera excelentně ,slova ,která jsou mu vkládána do úst působí často směšně a komicky.Na druhou stranu je tady Goebles vykreslen jako zamilovaný a skoro neškodný blázínek.Další trochu problém je s němčinou a i když chápu předabování a Viktor Preiss se moc snaží ,opět to vyznívá směšně.Jinak všechny herce jsem si užíval-od Táňi Pauhofové ,přes Simonu Stašovou a Martina Hubu ,až po Pavla Kříže ,Karla Markovicse. Jirku Mádla a Zdenu Procházkovou jako vypravěčku celého příběhu).Některé scény jsou opravdu skvěle natočené a velmi emotivní (např.tzv. Křišťálová noc) ,některé scény naopak působí poměrně levně a například milostná scéna u krbu s ohněm a rádoby erotickou agónií je opravdu strašná a vůbec nechápu ,co režiséra k téhle scéně vedlo..Rozpočet osmdesát milionů je myslím na kostýmní velkofilm o smétánce té doby slušná suma a mělo by to být znát na celém filmu.První polovina filmu je poměrně zdlouhavá ,ta druhá už slušně odsýpá ,ale celkově je film neucelený a spousta věcí vůbec nevysvětluje nebo se jim vyhýbá ,což je škoda.Zas ale tak hrozný ,jak se tu dá přečíst rozhodně není.Filip Renč je slušný rutinnér ,ale žádné eso a takový je i film.Chvílemi mi připadá ,jakoby režisér na své stoličce nechal ject film samospádem a chvílemi nevvěděl kudy kam.Takže velký kostýmní film a největší české očekávání tohoto roku se nenaplní u většiny diváků ,to je jasné ,ale já jsem nic velkého neočekával a proto jsem byl vcelku průměrně spokojen.Trochu víc jsem čekal od hudby Ondřeje Soukupa ,která podle mě moc napovídá divákovi a chybí jí ona Soukupovská síla a srdečnost.Jsem u něho zvyklý na majstrštyk a tohle to prostě nebylo.Po chvíli přemýšlení dávám 55% ,hlavně za herce ,výpravu ,kostýmy a zvuk.A rozhodně to patří mezi to lepší ,co v českých vodách vzniká.Ámen. ()

Phietros 

všechny recenze uživatele

Pro mě veliké překvapení. Do kina jsem šel po přečtení komentářů bez jakéhokoliv očekávání a dostalo se mi pěkně zpracované dílo za které Renče chválím! Až na nudnou poslední třetinu filmu jsem se díval v úžasu na dobu ve které se vše odehrálo, spousty známých herců, hlavně brilantní a neskutečnou Táňu Pauhofovou! Za mě 70% ()

_DAVE_ 

všechny recenze uživatele

Kdyby to bylo v Němčině a netočil to Renč, nevypadalo by to celé jako televizní inscenace.. Námět je fajn. ()

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama