Reklama

Reklama

Film NSR o mužovi, ktorého bezohľadnosť a sebectvo zviedli na šikmú plochu. (oficiální text distributora)

Recenze (69)

Patrikbiker 

všechny recenze uživatele

Perla mojí filmotéky, kterou minimálně párkrát do roka opráším. Poprvé jsem tento, dnes již dle mého názoru kultovní film, viděl jako malý kluk, a na tu dobu to byla revoluce. Jednak nádherná přehlídka aut z doby, kdy se k autům přistupovalo jinak než v dnešní době. Snad nejrozsáhlejší ukázka Porschů, Mercedesů, Rolsů v jednom filmu, ale i takové unikáty jako CV 311 v kabátě Mercedesu, která v té době vznikla pod taktovkou spíše Porsche a v úvodních titulkách jde o autentické záběry z testování vozu na okruhu pilotované Nikim Laudou, dnes s cenovkou kolem milionu eur v případě, že se náhodou jeden z několika málo desítek kusů bude prodávat. Celkově rád odpustím filmu drobné chybičky jako například jednoduchost odcizení aut, či nedokonalý překlad značek aut. Vše se vám vrátí v pěkných záběrech jak aut, exteriérů, ale i scenérií Itálie, Rakouska, Francie a Německa, kde se film natáčel. Rovněž velice vkusný výběr hereckého obsazení a celkově pohodový průběh celého děje s příjemným humorem, nadčasovou zápletkou, která se postupně a zvolna rozplétá i překvapivým rozuzlením.... Skvělý dabérský výkon Jiřího Šmicera v hlavní roli šéfdesignera Robertha Mehringa posunul laťku nad hranici originálu. Musím říct, že film 60 sekund (2000), který je tak trochu vykrádačkou tohoto snímku, mne zdaleka tolik nezaujal. O to více doporučuji původní Gone in 60 seconds (1974), kde je snad nejdelší policejní honička, na tomto snímku remake také stavěl. ()

Nobunaga 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to právě viděl. Když si odmyslím svůj názor na kradení čehokoliv, když přehlédnu scénu, ve které hrdina projíždí hraniční kontrolou v kradeném prototypu vyrobeném v počtu několika kusů, tak je to pořád tak dobré jako před dvaceti lety :o) Stále ten dobrý příběh zrady a (nejen) pomsty, plný nádherných sporťáků, šlechticů, a slunné francouzské riviéry... Skvělý dabing J.Schmitzera, který s hlavním hrdinou snad srostl. ()

Reklama

Rakosnicek77 

všechny recenze uživatele

Přesně si pamatuji, jak stojím nervózně před kinem a odpočítávám poslední minuty do začátku tohoto filmu. Byla tehdy ještě hluboká totalita a tak stačil jen pohled do vitrínek kina, kde fotky ÚPF předestírali všechny ty Porsche, Lamba a Mercedesy co budou ve filmu vidět a srdce řekněme osmiletého kluka, se chvělo nedočkavostí. A není se co divit, když u nás tehdy bylo vrcholem automobilového průmyslu, vlastnictví Olcita, Dacie v lepším případě žigulíka. Dnes sice úsměvná nostalgie, nicméně vzpomínky zůstanou... ()

Stejšn 

všechny recenze uživatele

Dnes už ten film nemůžu hodnotit, je to tak strašně dávno, co jsem ho viděl... ale rozhodně vím jedno: "MONTEVERDI" - jeden ze zlodějů o něm říká: "Viděl jsem ho jen dvakrát v životě". Já ho neviděl dodneška (a asi ani nikdy neuvidím, dokonce i muzeum je vysoce exklusivní), ale díky tomuhle filmu si budu nadosmrti pamatovat, že tahle švýcarská značka kdysi existovala. EDIT: Tak jsem ten film právě viděl znova, asi po 20 letech. Je to taková pomalá mírná komedie, jaké se už dneska netočí. Není tu žádné násilí, žádná rvačka, honička, ba dokonce ani žádná postelová scéna. Vlastně tu nepadne ani jediné sprosté slovo, či nadávka. Je tu spousta pěkných aut, i když rozhodně nejvíc sexy je to duhové 911 turbo, kterým to všechno začíná. Hlavní hrdina je sympatický, žena jeho srdce milé krásná a italové skvěle kníratí. A Jirka Schmitzer odvedl v dabingu parádní práci. ()

curil 

všechny recenze uživatele

Další z nostalgických zavzpomínání na západoněmeckou produkci a koprodukci vč. s tehdejší ČSSR. Film ve své době viděl každý fanda aut, čímž nemyslím wartburgy, moskviče, volhy, trabanty, žiguly, olcity atd. Filmu nelze upřít napětí, opravdu krásné auťáky a solidní herecké obsazení. Není to náročná podívaná, ale splňuje svůj účel; honičky, krásné evropské destinace - Alpy,   Riviéra. Snad lze zmínit i dabing, kdy B. Stephana namluvil Jiří Schmitzer, který daboval poprvé a myslím, že i naposledy. ()

Zajímavosti (1)

  • Ačkoli nazvali celníci projíždějící bílý sportovní vůz Maserati, jednalo se o prototyp Mercedesu CW 311 z roku 1978. Tento vůz disponoval 12válcovým motorem o objemu 6,9 litru, výkonem 276 kW, maximální rychlost vozu byla 320 km/h a zrychlení na 100 km/h se událo za 4,9 s. Označení vozu 311 je odvozeno od koeficientu odporu vzduchu cx = 0,311. Mimo jiné, jedním z pilotů, kteří testovali tento automobil, byl i rakouský jezdec F1 Nicky Lauda. (DruidKarel)

Reklama

Reklama