Nastala chyba při přehrávání videa.
  • luka4615
    ****

    Historie filmu a historie poválečné Ameriky, která se dokonale proplétá v nekonečné spirále broušených dialogů a hereckého koncertu Bryana Cranstona. Trumbo je dokonalou sondou do let, kdy byl každý, kdo nešel s davem podezřelý s kolaborace s komunisty. Ale někdy se někteří lidé postavili na odpor, lidé, kteří v Holywoodu něco znamenali, kteří chtěli pouze a jen spravedlivé jednání bez ohledu na to, jakého politického přesvědčení jsou. Tohle všechno a ještě mnohem více si v sobě snímek Trumbo nese, přičemž já zůstávám v němém úžasu, jak moc povedený filmový koktejl z toho vznikl. Na závěr jen dodám, že mě vcelku překvapila "záporná" role Helen Mirren – tento typ rolí je u ní z mého úhlu pohledu velice neobvyklý. „Who the hell has the luxury of friends? I've got allies and enemies. There's no room for anything else.“(25.2.2016)

  • zette
    ****

    Mam rad zivotopisne filmy o lidech, kteri se "motali" v Hollywoodu a tento, o scenaristovi Daltonu Trumbovi je okoreneny faktem, ktery minimalne u nas neni moc znamy. A to tim, ze "demokraticke" USA po druhe svetove valce zakazali v Hollywoodu pracovat lidem, kteri byli cleny komunisticke strany a museli tak tvorit pod cizim jmenem. Filmu nic nechybi, vyborne uceleny zivotopisny film, dobre herecke vykony a vyprava.(2.8.2016)

  • dO_od
    ****

    // Film, který z vás málem udělá komunistu. To nejlepší na něm však je, že mu je vaše politická náklonnost naprosto u zadku. Je to prostý příběh muže, scenáristy, který do poslední chvíle bojoval zato, aby mohl dělat, co ho bavilo. Jednoduché, obsáhlé, skvěle zahrané a ještě lépe napsané. Co se studené války týče, mnohem raději doporučím Trumba, než zoufale nudný Most Špiónů. 8/10(13.2.2016)

  • maddy
    ***

    Príbeh Daltona Trumba je rozhodne hodný sfilmovania, je zaujímavé sledovať ako dokázala (dokáže?) Amerika postihovať niekoho iba preto lebo je sympatizant určitého režimu, aj keď sa nijako radikálne neprejavuje. A ako to dokáže ovplyvniť aj jeho prácu, v ktorej žiaden zo svojich názorov neprezentuje. O to pôsobivejšie, že sa také niečo deje vo filmovom biznise. Bryan Cranston tu predvádza excelentný výkon a rola Trumba mu je ako ušitá na mieru, od prvej sekundy mu je možné uveriť, že pred obrazovkou stojí skutočný Trumbo a nie iba herec. Dokonale vystihol jeho tvrdohlavosť, sebavedomie, ale aj občasné hysterické výstupy. Je to práve Cranston kto celý film tiahne dopredu, pretože samotný scenár je až priveľmi obyčajný, nevzrušivý a chýba mu potrebná dramatickosť. V podstate som mal pocit, že tomu Trumbovi sa ani nič výrazne nestalo. Scenár totiž takou rýchlosťou skáče z udalosti do udalosti a rýchlo sa posúva dlhými časovými obdobiami, že kým si divák uvedomí aký dopad mali jedna udalosť (strata strechy nad hlavou, uväznenie), ta už je po nej a rieši sa úplne inú situácia, často aj o pár mesiacov neskôr. Ako životopisný film tak Trumbo nemá potrebnú dramatickosť, nedokáže celú tú kauzu prenasledovania komunistov v USA a blacklistovanie tých nepohodlných dostatočne vyobraziť, tie dve hodiny sa zdajú zbytočne dlhé a v druhej polovici už smerujúce odnikiaľ nikam. CELKOVO: 3* (6/10)(12.2.2016)

  • Radek99
    ****

    Je zajímavé, že v tak krátkém časovém údobí dostane mimo bratrů Coenů nápad natočit film na téměř totožné téma i Jay Roach, dokonce se shodují i ve stylizaci do estetiky klasického Hollywoodu. Oba filmy se však zásadně liší v žánru - Ave, Caesar! je tradičně ujetá komedie bratrů Coenů a zároveň pocta dané filmové éře, kdežto Trumbo je klasické biografické drama, byť s častými komediálními prvky. Jedna z temnějších stránek historie USA, tedy mccarthistický hon na čarodějnice a coby leitmotiv legendární nechvalně proslulá černá listina (na které bylo nejdříve 10 a později stovky osob - zejména scenáristů, ale i herců, režisérů atd.), kterou vytvořil Výbor pro neamerickou činnost, má dle mého soudu svůj umělecký vrchol ve snímku Martina Ritta Na černé listině s geniálním Woody Allenem v hlavní roli, ale i přesto je životopisný snímek o Daltonu Trumbovi velmi cenným příspěvkem k reflexi Ameriky a její historie. Formálně film sice nedosahuje absolutního uměleckého patra, chvílemi je to až moc nasládlé a chybí cokoliv nadstandardního (řekněme překvapivá střihová skladba, výraznější hudební složka, změny dynamiky atd.), ale hodně zachraňuje Perníkový táta Bryan Cranston a jeho herecké umění, stejně jako opravdu povedený casting a zapojení autentických dobových záběrů v kombinace s trikovými montážemi dotvářející dobový materiál.(14.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace