Komentáře uživatelů k filmu (58)

  • Lima
    ****

    Krejčík opět zaválel. Svého času veliký hit mezi mladými u nás i v zemích ´východního bloku´, který udělal z mladičké Jany Brejchové mezinárodní hvězdu. Bez jakkýchkoliv náznaků ideologizace generační výpověď mladé generace, která se v poststalinské době pozvolna tajících ledů může začít zhluboka nadechovat, rebelantství a nesměle nastupující rock´n´roll. Vynikající Petr Kostka ve svém hereckém debutu. Závěrečná optimisticky laděná scéna znovusetkání byla i přes nesouhlas Krejčíka dodána na popud schvalovatelů.(19.8.2006)

  • canakja
    ***

    Dramatickej film. Nejhezčí na něm ovšem je, o kolik je to bahno ve svý podstatě veselejší, než teď. Kriminálníci zatim jen amatéři, žádnej organizovanej zločin ani potetovaný plešatý hovada širší než delší.. prostě parta mladejch povalečů, co občas někomu něco čórne, aniž by na něj hned tahala rybičku nebo bejzbolku..(10.1.2010)

  • JFL
    ***

    Socialistické exploitation o dekadentním životě pásků, kteří do morálního bahna stahují Janu Brejchovou ale vzorňácký jinoch z ní nakonec udělá vzornou občanku.(11.8.2010)

  • flanker.27
    ****

    Byl jsem až překvapen, jak moc opravdový tenhle film je. Vzdor době svého vzniku jde o výborný, skvěle zahraný film s v českém filmu ne příliš častou romantickou zápletkou, jejíž dobrý konec mě v tomto případě vyloženě potěšil. Aby ne, na filmu se sešel režisér Krejčík a nastupující generace českých herců. Jak to, že mě film o mladých z roku 1959 osloví víc, než současné "generační výpovědi" polistopadových příštipkářů?(14.8.2006)

  • Ej Hlemýžď
    ***

    Pozoruhodné bylo, jak zkaženost mládeže - pásků byla vykreslena v našem filmu snad vůbec poprvé se vyskytujícím hraním na otřískanou španělku "tvrdého" big beatu a "nemravným tancem", což byl jive nebo rock, nebylo to dobře rozeznatelné v té noci na vrakovišti.(31.10.2004)

  • Ainy
    *****

    Skvostně zahrané drama z prostředí "ulice" pana režiséra Krejčíka ... úžasná Jana Brejchová!(10.8.2013)

  • NinadeL
    *

    Tohle je směr, kterým se český film neměl vydat. Ale Janka už byla připravená vyplout. "Marcel! Rock!" Na druhou stranu se netvařme, že jde o něco ultra průlomového a inovátorského, protože tyhle filmy o rozbouřeném mládí, které prožilo dětství za války a v pubertě už jim to bylo dávno putna, se točili všude na světě. Vzpomeňme na Marlona Branda v Divochovi, na Jamese Deana v Rebelu bez příčiny nebo na Horsta Buchholze v Die Halbstarken. U nás to jen holt vyřešila roztočená sukně Jany Brejchový.(2.3.2009)

  • petaspur
    ****

    Jitka Andrášová měla velké štěstí, že našla své místo v životě po boku číšníka Tonka. Jako chovanka Domova mládeže, neustále prchající lumpačit s trojicí flákačů Vildou, Emilem a Marcelem, měla totiž původně nakročeno spíše k hromadícím se záznamům v trestním rejstříku než ke spokojenému životu. Je až neuvěřitelné, jak snadno se dá tento snímek s lehkými úpravami aplikovat na dnešní stav společnosti.(10.1.2010)

  • LiVentura
    ****

    Jana Brejchová, naše, bez skrupulí, nejvěhlasnější herečka mimo hranice Čech a také rovněž velice půvabná žena s drsným hláskem.(5.8.2008)

  • Sarkastic
    ****

    Velmi zajímavý příběh, kde víc než postava Jitky zaujme diváka Tonek, který se díky své zamilovanosti propadá do čím dál většího srabu, postupně nejen finančního, ale i existenčního, až se zdá, že není cesty zpět, v každém případě publikum s ním plně soucítí. Mladí herci byli přesní a film na jejich výkonech z nemalé části stojí, stejně jako na prohlubující se bezvýchodné a depresivní atmosféře. Celkový dojem trochu sráží vykonstruovaný konec, proto slabší 4*(15.12.2012)

  • bassator
    ****

    10. 1. 2010 - 1 + 1/3 filmu - 75%(10.1.2010)

  • Ilicka
    ****

    Depresivní příběh malých lidí z "optimistických" dob reálného socialismu. Vynikající výkony mladých herců mladí herci, pochmurná atmosféra, bezvýchodnost situací, která všechny - i diváky, od filmu vzdálené půl století - táhne ke dnu.(18.1.2007)

  • Snorlax
    ****

    Být v roli Tonka někdo, kdo umí hrát a nemá na obličeji stále stejně stupidní výraz, mohl být film dokonalý. Brejchová, Kostka i Kodet se snažili napravit herecké kiksy Šmída, ale takoví kouzelníci, aby to zvládli, se ještě nenarodili.(10.8.2013)

  • kingik
    ***

    Film nedávno zesnulé režisérské legendy Krejčíka táhne jednoznačně tehdejší herecká mladá krev. Brejchová, Kostka, Kodet a spol prokázali, že se i v roztříštěném příběhu, který nemá silnou dramaturgickou strukturu a postupně jde do ztracena, se uměli orientovat a svůj talent neutopili. Pro mladší respektive současnou generaci to je film obtížně stravitelný a mentalita postav je až příliš odlišná, aby takové diváky oslovila. Šedesátá léta pak na ně mohou působit jako zjevení z jiné doby, které ale Krejčík nikdy nepodlehnul a ani jí nepřisluhoval. Film je to trochu pozapomenutý a není špatnou volbou si ho připomenout. Mé hodnocení: 60%(10.8.2013)

  • Terva
    ****

    Solidní České drama.(4.11.2012)

  • Marthos
    *****

    V Morálce paní Dulské hrála Jana Brejchová ještě vedlejší postavu dospívající dcery, o rok později jí Jiří Krejčík svěřil již hlavní roli. Jana Brejchová zaujala vším: krásou, odvážným účesem, sex appelem a hlavně širokým hereckým rejstříkem, který učinil její postavu tak neuchopitelnou a nejasnou. Ztělesnila dívku na útěku z výchovného ústavu, která se zaplete s partou mladých výtržníků. Chodí do barů, užívají si za cizí peníze, kradou. Když se v jednom z podniků seznámí s normálním klukem, začne se blýskat na lepší časy. Nebo je to jen další z obětí její hry? Nehledě na umělý závěr, který musel Krejčík na příkaz shora do filmu vkomponovat, je Probuzení zlomem: v aktuálním příběhu, živých postavách, hereckých objevech (Kostka, Kodet, Šmíd, Ondrouchová), rockenrolu nebo osvobodivém reálu šedivých činžáků, zablácených vrakovišť a neonových pasáží. Je to první Krejčíkův "moderní" film, šedesátá léta s Formanem v čele jsou teprve na startu.(26.3.2014)

  • Adam Bernau
    *

    Kde nabrala tato primitivní estébácká prasárna s imbecilní zápletkou 77%? Při tak průhledné přetvářce "sociální sondy"? (Na čsfd ještě vylepšeno klasifikací "psychologický".) Těžko říci, co je tu parádnější: zda patřičný třídní původ a mravní zkaženost rockandrollové mládeže nebo snadnost, s jakou se z té prašivé kočky (Brejchovou velmi přesvědčivě zahrané) stala solidní dívka. Nejlepší jsou ale všichni ti uvědomělí občané v ulicích. Jsme v době, v níž byli mladí lidé zavíráni do kriminálu za účast na dýcháncích s "nemravným americkým tancem". Tento fim má ukázat, že do kriminálu patří, ale že pro zbloudilé ovečky je možná cesta k nápravě. Zpočátku to vypadalo, že se budu aspoň dobře bavit a sympatizovat se zkaženci, ale to jsem se spletl. Hvězdičku dávám za výborného Kostku, pěkné dobové scény z ulic, z restaurací, od řeky a samozřejmě za báječný rokec na vrakovišti.(30.11.2011)

  • blackrain
    ****

    Nadčasový příběh. Je úplně jedno, jestli je natočen před padesáti lety nebo dnes. Má stejnou výpověď. Dokáže člověka zasáhnout. V dnešní době by se k tomu všemu ještě mohly přidat drogy.(10.1.2010)

  • mchnk
    ****

    Sonda do mládežnického undergroundu na začátku 60tých let. Tonda je znechucen pokrytectvím a falešností své vlastní rodiny a proto se pokusí nalézt přátelství na ulici. Banda mezi kterou se zaplete pije, krade a podvádí lidi. Týhle partě schází k dosažení úplného dna pouze drogy. Dnes by se jim rozhodně nevyhnuli. Parta zkouší co může aby se alespoň najedli, ale srab a nouze free života na ulici se jim jen tak z paty neodlepí. Přesto se Tonda nevrací zpět. Nakonec se ale mizérie nakupí natolik, že jí nelze odolat. Naprosto revoluční pohled na nastávající desetiletí s perfektními hereckými výkony.(14.4.2012)

  • 6thSun
    *****

    Jestli jsem si někdy o panu Krejčíkovi myslel (vlastně ještě před dvěma hodinama), že není až tak zajímavým režisérem, tak se mu teď, po zhlédnutí Probuzení, v duchu hluboce omlouvám, kaju se a stydím!(10.1.2010)

<< předchozí 1 2 3