Režie:
Kenneth BranaghScénář:
Michael GreenKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Patrick DoyleHrají:
Kenneth Branagh, Gal Gadot, Armie Hammer, Tom Bateman, Letitia Wright, Emma Mackey, Sophie Okonedo, Russell Brand, Annette Bening, Ali Fazal, Rose Leslie (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Smrt na Nilu, jehož předlohou je slavný detektivní román Agathy Christie z roku 1937, je odvážným tajemným thrillerem režiséra Kennetha Branagha o emocionálním chaosu a smrtících následcích vyvolaných milostnou posedlostí. Dovolená belgického detektiva Hercule Poirota na palubě okouzlujícího říčního parníku v Egyptě se změní v děsivý hon na vraha, ve chvíli, kdy idylické líbánky dokonalého páru postihne tragédie. Příběh nespoutané vášně a paralyzující žárlivosti, zasazený do prostředí impozantní pouštní scenérie, dech beroucích výhledů a majestátních pyramid v Gíze, sleduje osudy skupiny kosmopolitních cestujících, přičemž nečekané zvraty a zápletky udržují diváka v napínavé nejistotě až do konečného rozuzlení. (Falcon)
(více)Videa (5)
Recenze (528)
Asi mám výhodu, že jsem nikdy nic od Agathy Christie nečetl (a na stará kolena s tím nemám ani v plánu začínat), a diskuse typu, zda se Branagh do role Poirota hodí či nehodí, mi přijdou směšné, takže když jsem se prostě o tom filmu dozvěděl, stačilo kouknout na jméno režiséra, obsazení a o čem to má být, a hned mi bylo jasné, že to bude skvělý film, což jsem si taky v kině potvrdil a odcházel jsem z něj v příjemné, téměř až okouzlené náladě (byť mi bylo samozřejmě smutno z toho, jak to dopadlo s tou chudinkou Linnet Ridgeway - ostatně její herecká představitelka, úchvatná Gal Gadot, je pravděpodobně hlavní důvodem, proč mě ten film tolik nadchnul, byť Emma Mackey je v roli Jacqueline de Bellefort rovněž zcela oslňující). Sedlo mi tam takřka vše, snad až na některé momenty, které mi přijdou poplatné dnešní neblahé době, a potom jsem tam taky moc nepochopil ten dlouhý prolog z války s mladým Poirotem, vysvětlující vznik jeho kníru - osobně mi to tam přišlo veskrze zbytečné, ale jinak jsem si to skutečně užil a navzdory 2 hodinové délce mi to uteklo jako nic. ()
Hercule Poirot podruhé a opět zívačka. Vražda v Orient Express je jeden z mála filmů, kde jsem v kině usínal a Smrt na Nilu má podobně nezáživný tempo, ale naštěstí mě to už nestálo lístek do kina. Hodinu se zde neděje nic, ale vůbec nic. Představení nezajímavých postav nezajímavým způsobem s nezajímavými dialogy, ale naštěstí v docela atraktivním prostředí ( Egypt,Nil) menší plusový bod oproti vlaku, ale pořád mi to přišlo zoufale málo. Hercule Poirot mi jako detektiv nepříjde zajímavý, nemá žádné strhující, revoluční vyšetřovací metody, nic čím by vynikal, je to inteligentní pán, který plní svou práci, ale k diváckému zážitku to příliš nepřidává. Na vraždu se zde čeká déle než na výplatu a ještě k tomu jsou to takové ty obyčejné nezajímavě podané vraždy v každém druhém béčkovém Krimi seriálu. Nechápu jak fanoušek Se7en, Hannibala a podobných, kde funguje vše od vražd po samotné vyšetřování zde může být s výsledkem spokojen. Spoléhal jsem alespoň na finální odhalení, kde by mohl přijít zajímavý zvrat, ale i ten je čitelný už od úvodních minut i bez znalosti originálu. Pro mne prototyp nejzbytečnější a nejméně atraktivní krimi, která může spatřit svět. Tohle může bavit jen důchodce. Slušný vizuál, fajn herci, ale vše ostatní mě naprosto míjí jak po filmové stránce, tak i jako diváka. Příběh 3/5. Akce 0/5, Humor 2/5, Násilí 1/5, Zábavnost 2/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 2/5, Emoce 2/5, Herci 3/5. 4/10. ()
Vražda v Orient Expresu mě moc nebrala a překvapivě Smrt na Nilu je na tom lépe. Není to sice žádný kvapík, ale líbí se mě prostředí. Zpočátku vše vypadá jako příjemný výlet a hodinu se čeká na vraždu. Napadla mě na začátku taková myšlenka, kdo měl motiv zabít Gal Gadot, s hrůzou jsem zjistil, že můj tip na tak nějak vyšel. Nebudu prozrazovat :) 65% ()
Těžko pojmout originálněji notoricky známé dílo světové krimi, KB je proslulý svými adaptacemi světových děl těch největších autorů, zde se mu to opět povedlo, ale nestačí to, herci nepůsobí vůbec sympaticky, krása nemusí vždy znamenat úspěch, nový Poirot je skvělý, ale bohužel jen on, plastické postavy okolo něj jsou až příliš neživotné a opravdu nesympatické.!!! ()
// Jak byl první film vizuálně oslnivý, dvojka bohužel řve green screen dobrou půlku stopáže. Ano, je výpravnější a rozmáchlejší, už od skvělého intra, jenže příběh znovu nezaujal, takže zbyly jenom postavy, které tentokrát neměly až takový šmrnc jako posledně. Možná kdyby Emma Mackey, která v tomhle filmu byla vysloveně ďábelsky svůdná, dostala více prostoru namísto prkenné Gal Gadot, viděl bych to o něco líp. Tak aspoň, že jí patřil úvod i závěr. 6/10 ()
Galerie (47)
Photo © 20th Century Studios
Zajímavosti (13)
- Jediné dvě postavy, které se vrátily z prvního dílu Vražda v Orient expresu (2017), jsou Hercule Poirot (Kenneth Branagh) a Bouc (Tom Bateman). (hansel97)
- Stejně jako Hamleta (1996) a Vraždu v Orient Expresu (2017) i tento film natočil Kenneth Branagh na široký pás 65 mm. (NiWi)
- Film měl původně vyjít již v roce 2019, nicméně premiéra byla posunuta na rok 2020. Kvůli pandemii covid-19 se však uvedení filmu odsouvalo i nadále, až do února 2022. (NiWi)
Reklama