Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Osvald, zbavený cti být vůdcem dětské party, připravuje strašlivou pomstu. Lucie se bude divit, až se zmocní jejích formeláků Ferdy a Ferdy a podstrčí jí za ně neuměle vyrobené napodobeniny, zbavené všech kouzel! Chystá se na ni právě v den svých narozenin. Ale doma je všechno vzhůru nohama. Dětská komedie A zase ta Lucie režiséra Jindřicha Poláka navazuje na film Lucie, postrach ulice. Duchovním otcem doma i v zahraničí oblíbené Lucie je scénárista Ota Hofman, autor již desetiletí úspěšného Pana Tau. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (144)

easaque 

všechny recenze uživatele

nostalgické 5* Jako husákovo dítě jsem formelákům neunikl a naopak jsem se těšil na každou novou reprízu. Tento fantaskní svět, který byl kombinací dětské a vědecké fantazie na mě působil kouzelně a formoval mě. Navíc to všechno působilo utopisticky i tím v jakých reáliích se film odehrával. Přece jen německý životní styl byl na hony vzdálený tomu našemu socialistickému a při to tam hráli čeští herci ;-). Herecké obsazení je velmi slušné a Žanetu Fuchsovou jsem si oblíbil. Lucie a její bláznivé příběhy se tady pouštěly v televizi jako dvoudílný film, ale v německy mluvících zemí ji znají spíš jako seriál. Teď bych z toho asi nebyl tak unešený, ale je to přece pořad pro děti, tak není důvod a bylo by ode mě pokrytecké, kdybych teď v dospělosti tomu dal slabší než plnou známku, i když tu tak vysoké hodnocení od druhých nemá. Dnešní děti žijí v jiném světě, tak nevím jestli by je to bavilo, kdo ví ... [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Oproti prvnímu filmu je tohle "pokračování" vtipnější, je to v podstatě čistá crazy komedie, kde už nejde o žádný děj, ale jen sled komických scének spjatých s kouzelnými formeláky (vrcholně absurdní - a díky tomu nádherně zábavná - je scéna s Hrzánem). S vysvětlením jejich původu se ani tento film nijak neobtěžuje, podobně jako se člověk nedozví, jak se formelákům povedlo z bytového kluziště během vteřiny opět udělat normální byt. Logiku nejde hledat ani v dědově rozhodnutí nejprve kradenou formelu za cenu extrémního stresu "nenápadně" vrátit, a teprve poté si ji normálně koupit - přirozenější by přece bylo, aby ji šel rovnou zaplatit (a v případě potřeby po pravdě vysvětlil, že ji vnučka "omylem" vzala, a rád by to nyní zaplatil). Obecně mi ta přísnost personálu vůči důstojně vyhlížejícímu a slušně oblečenému gentlemanovi přijde nepochopitelná, podobně jako si jde jen těžko představit, že by tak bagetelní krádež řešil napřímo ředitel obchoďáku, namísto nějaké ochranky. A v neposlední řadě mi film přijde nekonzistentní ohledně toho, kdo kouzelné formeláky (ne)může vidět - kupříkladu před Luciinými rodiči či opraváři v bytě se schovávají, ale dědovi, hudebnímu profesorovi nebo Osvaldově matce se bez problémů sami ukáží - zřetelně chybí nějaký klíč, kdo je oprávněn kouzelné postavičky vidět. Co jsem zde naopak uvítal s povděkem, je to, že přísnost Luciiny matky oproti prvnímu filmu v podstatě zmizela (dokonce zde projeví vůči dceři jistou něhu), odhalí se zaměstnání otce, a více hereckého prostoru zde dostane Maciuchová, která je v roli Osvaldovy matky naprosto dokonalá - postava jejího syna se zde náhle jeví ve zcela jiném světle, když člověk zná jeho rodinné zázemí. Obecně celý ten film, včetně jeho závěru, kdy rodiče i děda pod vlivem sedativ zaspí první školní den Lucie, pro postavy obou matek (a skoro všech dospělých postav) moc příznivě nevyznívá - zatímco Luciina matka svou restriktivní výchovou vyloženě potírá dceřinu fantazii (nanejvýše ji útrpně toleruje obměkčena vlivem dědy a manžela), tak matka Osvalda pro změnu svému synovi nalinkovala dopředu kariéru slavného hudebníka a Osvaldův skutečný zájem o něco jiného ji nezajímá (když se zbaví klavíru, pořídí mu pro změnu housle). Mít takovou matku mi v obou případech přijde za trest v každé době, a kornout plný sladkostí je velmi slabá útěcha za to, že rodiče nechají jít dítě první školní den do školy samotné. ()

Reklama

PetrJulian 

všechny recenze uživatele

Tentokrát jsme mohli spatřit i stationa a ovocný trh :)- Ale vážně - druhý díl je skoro tak dobrý jako první, ale více dětský, ne už tak rodinný. Přesto se tam najde pár momentů, které ocení spíš dospělí. V době, kdy píšu komentář, jsem to viděl před vánocemi, za hlubokých mrazů, ale lepší to asi bude sledovat za parného léta :D ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Lucii se díky formelákům podaří najít přátele po celém ulici, i Osvaldova banda (až na Osvalda samotného) ji bere jako dobrou kámošku. Ale to si Osvald nechce nechat líbit - a spřádá plány, jak Lucii formeláky zabavit. Ti se ale dokáží velice účinně bránit. Jenže prázdniny se blíží ke svému konci, a Lucie slíbila, že "seknuté" formeláky než půjde do školy vrátí ... O chlup horší než Postrach ulice, na druhou stranu co se týče hereckého obsazení mnohem nabitější. Své na tom udělala oprava Luciina bytu, kde se v rolích různých opravářů vystřídají snad všichni známí herci (Karel Augusta, Pavel Zedníček, Jiří Krampol a další a další). Žaneta Fuchsová je ve své dětské roli okouzlující, ale opět filmu dominuje (samozřejmě kromě formeláků) Michael Hofbauer (chudák kluk, jaký účes si musel nechat vyrobit pro tento film :) ) ()

baxz 

všechny recenze uživatele

Nejedná se o žádné druhé pokračování, ve skutečnosti jsou oba filmy (Lucie postrach ulice 1983) sestřihaný z 6 dílného seriálu Luzie, der Schrecken der Straße z roku 1980 natočený pro NSR. Milé, zábavné, nápadité, nestárnoucí, herecky výborné jak u dospělých tak v dětských rolích, hlavně Ž.Fuchsová a M.Hofbauer. V téhle druhé časti filmové verze nejvíc miluji pasáž s opravami v bytě Lucie v Růžové 15, kde mě nejvíc pobavil vynikající K.Augusta v jedné své další „malé“ geniální roli. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (14)

  • Tovar, ktorý môžeme vidieť v regáloch, sú len obaly, ktoré štáb spotreboval v Nemecku a doniesol do obchodného domu Kotva. (Raccoon.city)
  • Servisní vozy firmy Arnold a Arnold byly československé užitkové Škodovky 1203 vyráběné v letech 1968 až 1982 v AZNP v závodu Vrchlabí. Policista (Jiří Krampol) jezdí ve filmu na německé motorce BMW R27 250cc vyráběné v letech 1955-1969. Lucčina (Žaneta Fuchsová) matka (Hana Maciuchová) jezdila ve filmu britským vozem Austin Rover Mini vyráběném v letech 1959 až 2000. (JARDAHONDA)
  • Když máma říká tátovi dobrou noc a jde do koupelny, má na sobě žlutofialovou košili, jakmile je v koupelně, má na sobě černobílou košili a když pak zase přichazí z koupelny k tátovi tak už má zase žlutofialovou. (Skarface)

Reklama

Reklama