Reklama

Reklama

Veliká

(seriál)
Trailer
Velká Británie / Austrálie, (2020–2023), 25 h 42 min (Minutáž: 46–58 min)

Tvůrci:

Tony McNamara

Hudba:

Nathan Barr

Hrají:

Elle Fanning, Nicholas Hoult, Florence Keith-Roach, Sebastian De Souza, Sacha Dhawan, Phoebe Fox, Bayo Gbadamosi, Adam Godley, Douglas Hodge, Louis Hynes (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(30)

Obsahy(1)

Tony McNamara, na Oscara nominovaný scénárista filmu Favoritka, přichází s žánry mísící, anti-historickou jízdou napříč Ruskem 18. století. Satirické komediální drama Veliká pojednává o vzestupu Kateřiny Veliké z outsiderky k nejdéle vládnoucí panovnici v dějinách Ruska. První řada vypráví fiktivní, zábavný a anachronický příběh o idealistické, romantické mladé dívce, která přijíždí do Ruska uzavřít dohodnutý sňatek s náladovým carem Petrem. Kateřina, doufající v láskyplný a sluncem zalitý život, se místo toho ocitne v nebezpečném, zpustlém a zaostalém světě, který se rozhodne změnit. Jediné, co pro to musí udělat, je zabít svého manžela, přemoci církev, usměrnit armádu a získat dvůr na svoji stranu. Velmi aktuální příběh o minulosti zachycuje řadu rolí, které tato milenka, učitelka, panovnice, přítelkyně a bojovnice během svého života sehrála. (HBO Europe)

(více)

Videa (6)

Trailer

Recenze (89)

Renfield 

všechny recenze uživatele

Občas pravdivá historie, je ještě velmi nadsazené "tvrzení", ostatně stejně jako děj. Veliká by se ve skutečnosti měla odehrávat ve fiktivní zemi a vlastně i časech, do kterých se nějakým nedopatřením dostalo několik skutečných jmen. Příběhové přepálení je mi ale sympatické, některým hercům doslova padne (samozřejmě Nicholas Hoult), přesto si ho tvůrci mohli alespoň občas odpustit. Dramatické scény totiž především díky němu nepůsobí tak silně, jak mohly, ono když je každá nakonec svým způsobem zlehčena, je rázem po dramatu. To je vzhledem k hlavnímu tématu série velká škoda, přeci jen například takové rozdávání zákusků a mnohé další. Patrné je to především v druhé polovině, kde humor částečně ustupuje a vyprávění díky tomu slábne. Naopak velkým kladem je obsazení a samozřejmě prostor pro vedlejší postavy, který například Adam Godley, či Douglas Hodge využili na výbornou. Jako velké překvapení vnímám i zde výbornou Elle Fanning, v této roli jsem si ji dovedl představit snad nejméně a právě sem mi nakonec sedla nejlépe! Otázkou je, jak tomu bude v další sérii, ve které její Kateřina jistě projde velkou změnou. Ovšem celá série stojí a padá (takže v tomto směru nepadá) s famózním Nicholasem Houltem! Pokud tvůrci hodlají Petra zabít, budou mít do budoucna hodně velký problém. Taková oslava na počest raněných vojáků, otrava, či procházka po paláci v císařových nových šatech, to jsou vyloženě jeho scény a podobných je tu mnohem více. Z větší části díky němu mi tato extrémně alternativní historie sedla, doufám, že nebude příliš těch, kteří si ji budou vykládat jako tu jedinou pravdivou. 75% ()

Myshkin 

všechny recenze uživatele

Těžko se mi přiznává, že mě to vlastně ukrutně baví. Když člověk přijme fakt, že z historie se nic nového nedozví, že nic ruského neuvidí ani neuslyší, a že humor je to opravdu ulítlý, může si vychutnat dobrou konverzační i situační komedii, kde vzletné ideály dopadají na hubu a všichni si dělají srandu ze všech. Škoda jen, že humoru je podřízeno úplně všechno a spousta vývojových linií je nedotažených nebo přímo odfláklých. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Nedávno na HBO Kateřinu Velikou ztvárnila v dramatickém seriálu Helen Mirrenová a nyní na českém HBO GO běžela komediálnější a přehnanější verze. Dvorní dámy tráví čas házením míče na trávu a klábosením o kloboucích. Muži se věnují sexu , lovu a vodce. Chvílemi je to moc zdlouhavé. Kateřina působí pacifisticky a nevinně. Historická fakta asi dodržována nejsou. Ale krásně je karikován její dvůr , nucen přijímat západní francouzské osvícenství. ()

Klajnik

všechny recenze uživatele

Kdyby to bylo jako favoritka, určitě bych to dokoukal, ale tohle za ten čas nestojí. Nebyl bych proti, kdyby tvůrci seriálu překroutili historii kvůli kvalitám samotného díla. Tarantinovo překrucování mě přivádí v úžas, špičkově baví a konkrétně v Tenkrát v Hollywoodu to dává i smysl, protože takhle by všichni Američani chtěli, aby se to stalo. The Great by však byla lepší, kdyby se držela více historie, protože by ten příběh mohl být zajímavý. Trocha satiričnosti by do toho padla, ale humor vyžaduje cit, kterého je jak šafránu. Vtip Veliké je založený na stylu celého projektu, kterému se ve svém chování podřizují jednotlivé postavy. Někdo píše, že je to vylouhované, ale já bych to rád rozvedl. Celé je to protkáno jakousi rokokovou nedramatičností. Nic se tu nebere vážně. Celé se to nese v takovém "haha" dojmu, ale je to spíše nudné a otravné. Postavy tu na sebe můžou být vrcholně hnusné, ale nikdo si z ničeho nic nedělá. Je to samoúčelně nadsazené pro účel vtipného vyznění, které se však nedostavuje? Asi tak. Veliká svůj humor zakládá na bezohlednosti cara Petra III. (jenž je zde vylíčen jako rozmazlený a neschopný egomaniak, ačkoliv takový ve skutečnosti nebyl) jehož činy mají sloužit jeho vlastnímu pobavení i přes ponížení druhých. Car šouštá manželku nějakého svého pobočníka prakticky vedle něj a on si to nechává líbit - přijímá to, protože carovi se musí vyhovět. Naivní carovna očekává cara v loži o svatební noci a povídá služce, jaké moře rozkoše očekává (o čemž básní asi 30 vteřin a divákovi je jasné, že to dopadne k jejímu zklamání). Car jí během minuty napustí, zatímco se baví se svým pobočníkem o rybách. Carovna pak jen pronese, že byla trochu naivní a jede se dál. Tyhle situace mají být vtipné, ale nejsou. Celému tomu pak chybí uvěřitelnost a drama, protože všechny postavy jsou tak nerealisticky nadnesené svojí volností ke všeho dění. Nic z toho, co se během prvních tří dílu dělo, nemělo sílu. Je to fakt strašně vyprázděné. Dál se na to dívat nebudu, protože nevěřím v kvalitativní nárůst. Ztráta času. 1/5. Anglicky mluvící ruská šlechta taky nepůsobí dobře. Má mluvit francouzky! Rusky ne - Ruština byla jazykem pro plebs. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Příběh z paralelního vesmíru. 1) Především si musíme uvědomit, že seriál NENÍ historický ani zbla. Historické postavy zde slouží jen jako marketingový tahák jak nalákat diváky. Dílo se tak řadí do skupiny k Hanebným panchartům (úspěšný atentát na Hitlera v pařížském kině), Andersonovým Třem mušketýrům (létajícím v balónu) nebo třeba Petersenově Tróje (prakticky všechno ve filmu). Zneužívání historie k reklamě se mi hrubě nelíbí, ale nic s tím neudělám._____ 2) Zpočátku mě nevycválaný vulgární humor přiváděl trochu do rozpaků. Postupně jsem si však zvykl a začal oceňovat onu atmosféru totálního zmaru, jak ji tvůrci označili (i když ahistorickou)._____ 3) Dílo opravdu působí jako historikova noční můra. Nesedne snad ani jedna postava, ať už jde o její charakter, časové zařazení či příbuzenské vztahy. Tvůrci z Grigorije Orlova (organizoval převrat) udělali Orla a dodali mu indický původ. Z gubernátora hraběte Rostova udělali černocha stejně jako z velitele stráže či švédského vyslance. Ruského v seriálu, kromě jmen, není vlastně nic._____ 4) Po svěžím prvním díle se tempo snížilo a někde v polovině první řady doslova stagnovalo. Ke konci se to opět zlepšilo. Nicméně navzdory všem výhradám mě seriál zaujal._____ 5) Rozhodující roli, troufám si tvrdit, na tom mají herci. 31letý přitažlivý Nicolas Hoult (car Petr), 37letý Gwilym Lee (šlechtic Grigor, jeho ženu car šuká), 28letý pěkňoučký Sebastian De Souza (milenec Leo Voronskij), 19letý Louis Hynes (sluha Vlady), 36letý Sacha Dhawan (Orlo) či 31letý Freddie Fox (švédský král Hugo)._____ 6) Zasvěcený koment: xxmartinxx***. ()

Galerie (377)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se v Lincolnshire, Leicestershire, Heveru v Kentu a v Casertě. (SONY_)

Reklama

Reklama