Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Petr PolákHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Jana Šulcová, Petr Haničinec, Miroslav Vladyka, Vida Neuwirthová, Ladislav Pešek, Jan Kačer, Daniela Kolářová, Věra Galatíková, Martin Štěpánek, Jiří Krampol, Alfred Strejček, Vladimír Krška (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Rodinná komedie Marie Poledňákové zachycuje několik týdnů v životě rodiny atraktivní ženy, televizní hlasatelky Magdy (J. Šulcová), jejího, v pořadí již druhého muže (P. Haničinec), a dospívajícího syna (M. Vladyka). Magda je činorodá, energická žena, ne nadarmo jí doma říkají „šéf“. Kromě své profese bravurně zvládá i problémy jiné. Jejím snem je konečně se přestěhovat z malého bytu do vlastními silami vybudované vily nad řekou a stihnout to do Štědrého večera. Ale všechno se nedá předvídat a někdy si život najde své cesty sám. Ať je to náhodné setkání se zajímavým mužem, lékařem (J. Kačer), nebo dospívání syna, jeho první láska i snaha vymanit se z láskyplného leč poněkud těsného sevření matčiny péče. (Česká televize)
(více)Recenze (88)
Jana Šulcová coby hysterická diktátorka, Petr Haničinec coby klidnej otec nevlastního dítěte a Miroslav Vladyka překvapivě excelentní coby zamilovanej puberťák, který mi strašně moc připomínal Tomáše Holého. Zároveň je to jedno veliké retro, jak to asi vypadalo na přelomu 70. a 80. let. Na Marii Poledňákovou je to slabší kousek, ovšem v porovnání s jinými televizními filmy svého žánru té doby, tak se jedná o příjemné koukání. [1603. hodnocení, 75. komentář, 59%] ()
Jasně čitelný rukopis Marie Poledňákové zde nefunguje a to co by zabrat mohlo (Arnošt, Mirek Vladyka) je pohřbeno pro film (!) naprosto nepoužitelnou Janou Šulcovou (a to si ji dokonce distributor dovolí nazvat příjemnou a sympatickou tváří...). Celkově je film nevyrovnaný a vyznívá značně do ztracena, jak už to u filmů režisérky, která buď střílí do černého, nebo úplně vedle, bývá. ()
Koukal jsem naprosto nepřipraven a bez informací, přesto jsem tipoval autorství na Marušku Poledňákovou a hle, titulky mi daly za pravdu. Bohužel se nejedná o nic převratného. Kotvou je zřejmě míněna samotná mamina Šulcová. Spíš se bavím hereckým obsazením, kdy Štěpánek a Krampol sedí v kabině a sledují Šulcovou, ačkoliv v seriálu Tajemství proutěného košíku je vlastně vyměnila jednoho za druhého. :-D A kdo by si tipoval, že učitel Karfík uloví Bosanu, i když mu jí chce přebrat Pyško, jako to udělal se Žilkovou, že? :-D ()
Ačkoliv jsem sám sobě nevěřil dokázal jsem film dodivat do konce. Zpočátku se mě děj sice až tak nezamlouval a skutečnost, že Vladyka opravdu na sedmáct nevypadal, mě hodně vadila, ale posléze díky rodičům bobše jsem se v příběhu celkem zabydlel. Děj se odehrává buď v bytě, v novostavbě, na pracovišti tedy v televizi a nebo v autě. Jen jednou jsme byli v restauraci. Takže reálie se celkem zdařili. Dialogy také nezněly úplně hloupě a tak až na nějaké ty špatné herecké výkony jako třeba pana Štěpánka nebo Kačera jsem po shlédnutí tohoto snímku nabyl lehce podprůměrného zážitku. Do života diváků film nepřinese nic nového a politická absence je sympatická. ()
Kotva u přívozu - Marie Poledňáková se pustila do studie rodiny šéfa (moderátorka Magda - Jana Šulcová) a Bobeše staršího (výborný Petr Haničinec) a Bobeše mladšího (Mirek Vladyka). Magda stále tak trochu něco hledá, rodinu jasně řídí ona......celkově film vyznívá trochu nevýrazně, jako by sám nevěděl, jestli má být spíše komedií nebo dramatem a ta komedie by mu slušela víc, pokud by tam ale k smíchu bylo o dost více věcí. ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Zajímavosti (4)
- Celý film se natáčel v Praze, kromě areálu dnešní ČT na Kavčích horách, také v meteorologické stanici v Libuši. Filmový byt rodiny byl ve Švédské ulici a nový dům postavili v ulici U Plátenice. Rodina se tedy přestěhovala asi o 500 metrů od původního bytu. (rakovnik)
- V situaci, kdy dojde dopravní nehodě mezi Magdou (Jana Šulcová) a doktorem (Jan Kačer), celá situace vyznívá tak, že vina je na straně Magdy. Dle pravidel je to ale naopak - Magda měla přednost, protože doktor jí měl dát přednost zprava, jelikož tam nejsou žádné značky. (ČSFD)
- V malé roli sebe sama se ve filmu mihnul Miloš Kopecký, který v televizním baru poskytuje autogram. (Ganglion)
Reklama