Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha válečná… Ve filmovém ateliéru se natáčejí poslední scény kabaretní operety, když se mezi přítomnými roznese, že hlavní hvězda Karla Hlinová (J. Bohdalová) byla zatčena gestapem. Zavládne strach, zděšení i obavy, ale producent Stanislav Dragant (M. Růžek) si ví rady. Využije svých známostí a Karla je druhý den propuštěna – natáčení může pokračovat. Známá herečka se však nemůže zbavit hrozivého pocitu, že je sledována a další akce nacistů bude následovat, byť ji Dragant se svým přítelem, německým obchodníkem Planettou (R. Brzobohatý), opakovaně ujišťují o opaku. Mezitím je zatčen maskér Novák a na Karlu padne podezření, že ho udala. Jen ona však ví, že právě na Novákovu žádost pomohla neznámému muži – nepříteli Říše, ale nemůže to veřejně ventilovat… Film s řadou skvělých hereckých výkonů v režii F. Filipa a podle scénáře N. Frýda je zpracován podle skutečné události – byl inspirován tragickým osudem české herečky Anny Letenské, jež byla popravena dne 24. října 1942 v koncentračním táboře Mauthausen. (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s Bartem, paní Bohdalová uměla i vážné role. Tohle protektorátní drama si celou dobu neslo velmi dusivou atmosféru a mne bylo od začátku jasné jak se věci mají... Konec mne proto nepřekvapil, to ale nijak nesnížilo můj zážitek z filmu. Těch 102 minut uteče jak nic, to mi věřte. Jediné co bych filmu vytkl a to je bohužel častá věc u filmů ze sedmdesátých let, ža ačkoliv se tvůrci snažili protektorát přiblížit dobovými vozidly, uniformami Němců atd... na filmovém štábu nepoznáte, že jste ve čtyřicátých létech. Chlapi mají účesy na patku, kotlety, široké nohavice, květované košile atd... Při natáčení filmu si tak člověk nepřipadal u nějaké té napodobeniny amerických tanečně-muzikálních snímků těch dob, ale u televarieté kam možná přijde i kouzelník... Je to škoda, ale laik neznalý reálií si s tím nemusí lámat hlavu a nijak mu to nezkazí dojem z filmu. Pokud si budete chtít Annu Letenskou skutečně připomenout, pusťte si komedii Přijdu hned z roku 1942. Tam točila svoji poslední roli, tam ji gestapo nechalo milostivě ve filmu dohrát. Pak kat nečekal a zatímco jí byl popraven manžel, byla deportována do Mathausenu kde byla zastřelena. V té komedii ale na ní nepoznáte, čím musela tato statečná herečka. Hluboce smekám. Tento film jem jí důstojnou poctou. * * * * ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Je to taková nenápadná televizní inscenace, která se ve dnech významných výročí nesměle krčí mezi pompéznějšími pořady. Snad by si ale zasloužila větší pozornost. Vrací se ke zlým časům naší vlasti a upozorňuje alespoň na jeden z těch miliónů smutných osudů. V rámci televizních her je to obdivuhodné dílo s dobrými hereckými výkony. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Film, který v nadprůměrném hodnocení drží zúčastněná herecká elita. V mých očích určitě. "Opilec" Radovana Lukavského se staví hrdě do řady všech kvalitních opilců čs kinem., Růžek jede svého klasického "slizouna", zde dokonce buržoazně založeného, univerzální československý nacista Jindřich Nareta to zase odnesl, Milada Ježková je velmi příjemné osvěžení, stejně tak skvěle hrající Antonie Hegerlíková. A Jiřina? Tenhle film je hlavně její šou - Naprosto perfektní. Navzdory (možná) nucenému, dobovému poselství o prohnilém filmovém businessu v období protektorátu - tedy businessu prvorepublikovému - i navzdory slabé atmosféře, kde se nám chvílemi režisér snaží namluvit, že v tomto období u nás již stály klasické, betonové lampy, v tom vidím i skvěle se vyvíjející drámo, lámající a odhalující lidské charaktery a to vše s prvky kriminálního příběhu. Samotný závěr je excelentní, to mi nikdo nevymluví, stejně tak úvodní seznámení se s paní Hlínovou, o které všichni jen mluví, popisují její povrchnost i rozmařilost, ovšem první setkání diváka s ní, je obraz velmi odlišný. Ani jedné ze svých rolí neuteče - musí je dohrát dokonce všechny. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Asi je trochu škoda, že v prípade tejto látky sa tvorcovia rozholi nakrútiť "iba" televízny film. Napriek tomu Filip dokáže aj s televíznou technikou niekedy pracovať metaforicky. No a druhý postreh smeruje k faktu, že televízny film zo začiatkov "druhej vlny normalizácie" o slávnej českej herečke, ktorá musela riešiť záležitosti s nacistami, je o dve triedy lešpí ako súčasné kino s podobnou tematikou. Každý vie, o čom hovorím. Film naberá na obrátkach trochu pomalšie, až ma napadla myšlienka, či by celý dej nebol vhodnejší ako expozícia udalostí nasledujúcich. Celkovo ale spokojnosť. 70% ()

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Mohl bych podepsat Divočákův komentář. Nejen kostýmy, ale i ty účesy jsou hrozné - copak za protektorátu se nosily takový kotlety, jaké zde mají třeba postavy režiséra a scénáristy? A pravdu má i Gudaulin: Bohdalová (i Brzobohatý) jsou v Uchu ještě o třídu lepší. Ani ty dialogy nejsou nijak geniální (kam se to hrabe třeba na protektorátní seriál Byl jednou jeden dům, mimochodem také dílo Františka Filipa). Prostě průměr. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Film podle předlohy Norberta Frýda byl inspirován skutečnými osudy herečky Anny Letenské, která byla stíhána nacisty za to, že poskytla nocleh lékaři, který ošetřil atentátníky na Heydricha. Poslední filmovou roli dohrávala pod dohledem gestapa a následně byla popravena. (Redyx1)

Reklama

Reklama