Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

Willow, legendárny čarodejník sa vracia v novom seriáli zasadenom o veľa rokov neskôr po udalostiach, ktoré sa odohrali v pôvodnom filme. Vedie skupinu nevšedných hrdinov na nebezpečnej záchrannej výprave svetom, ktorý prekonáva ich najdivokejšie predstavy. (Disney+)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (35)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

filmového Willowa sem si nedávno po letech zopakoval a i dnes má svoje kouzlo, jakkoliv po trikové stránce dnes už úplně neobstojí. Jeho seriálové pokračování pak po vizuální stránce sice obstojí bez problémů a hlavně v závěru pak vypadá velmi dobře, jenže jako kdyby to tvůrci museli něčím vykoupit a minimálně první dva díly jsou hodně na hraně divákovi trpělivosti. Postupem času se to sice zlepší a už není utrpení nového Willowa sledovat, ale původnímu filmu i tak sahá s bídou do pasu Warwicka Davise. Už ani moc nedoufám, že by disney přestal více čí méně prznit dnes již klasické pohádky a tak nezbývá než doufat, že budou dopadat alespoň tak jak druhá polovina téhle série. Bude se sice pořád motat jen okolo průměru, ale divákům z nich nebudou krvácet oči...60% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Společnost Lucasfilm je spojena především s franšízami Star Wars a Indiana Jones, za celou dobu její existenci ovšem nedošlo jen na předalekou galaxii a Indyho. Samotný zakladatel George Lucas přišel s námětem na fantasy ještě v 70. letech, film se ovšem vydání dočkal až v roce 1988, kdy se muselo čekat na dostatečné podmínky v rámci vizuálních efektů. Warwick Davis se tak mohl dočkat své nejslavnější role nelwynského čaroděje Willowa, fantasy Rona Howarda se poté v jistých kruzích stalo kultovní záležitostí, zároveň šlo o úspěch, kdy se přece jen po čase začalo mluvit o pokračování. No to po více než 3. dekádách skutečně došlo, ovšem v seriálové podobě, kdy se po vzoru návratu Star Wars představuje stará garda i nové postavy. Stojí ovšem návrat Willowa za to?   Disney se s akvizicí Lucasfilm snaží o pochopitelné maximální vydojení investice, kdy došlo nejen na Star Wars a brzkého pátého Indiana Jonese, došlo i na Willowa. Se samotnými fantasy seriály se v posledních letech roztrhl pytel, kdy je právě již tučná fantasy konkurence nejspíš hlavním problémem seriálového Willowa. Seriálový Willow nikdy nepůsobí lacině, na původní film se tu navazuje důstojně, tvůrci se vyrovnali s faktem, že se Val Kilmer nemohl vrátit jako Madmartigan kvůli rekonvalescenci v boji s rakovinou hrtanu, dochází k nosným odkazům k originálu, do velké míry by se dalo říci, že funguje i cosi jako nostalgie. Jenže je to pořád svět Willowa, který už v 80. letech nepůsobil kdovíjak zajímavě, tomuto seriálu se i přes rozšiřování mytologie tento dojem dvakrát napravit nepovedlo.   Warwick Davis si návrat do své životní role očividně užívá, snadno vyvolá dojem, že je pro něj Willow srdcovou záležitostí. Nová várka hlavních hrdinů je vlastně fajn, jen jich vyčnívá pramálo. Nejnosnější je pochopitelně budování vztahu mezi Willowem a již dospělou Elorou Danan v podání Ellie Bamber, zároveň i budování vztahu mezi princeznou Kit v podání Ruby Cruz a rytířky Jade v podání Eryn Kellyman, kdy se jedná o první queer romanci v rámci seriálů od Disney+. Nosné postavy samo o sobě seriálový Willow má, jen s nimi nehodlá v průběhu seriálu kdovíjak zajímavě pracovat. Absence Vala Kilmera je sice ve výsledku vyřešena šalamounsky, ve svých nejlepších momentech (kterých je jako šafránu) nemá seriálový Willow problém působit epicky, je to vlastně vděčná záležitost, která kombinuje humor s napětím v rámci dobrodružné výpravy, rozdělení na 8 epizod ovšem nejspíš tak nějak automaticky musí jít ruku v ruce s krapet nefunkčním tempem.   Seriálový Willow přitom všem musí vyplňovat i dějovou propast mezi původním příběhem a novou generací, akce je slušná, Christian Slater je v roli Allagashe výtečný. Mimo využívání speciálních efektů dochází i na praktické efekty, které vypadají dostatečně uvěřitelně, James Newton Howard poté zesnulého Jamese Hornera nahrazuje na pozici hudebního skladatele s dostatečnou úctou a soundtrack seriálového Willowa se tak výtečně poslouchá. Přesto není vše zalité sluncem.   Dialogy nejsou nejsilnější parketou seriálového Willowa, někdy jednoduše skřípou či vyloženě smrdí, tvůrčí uchopení působí v uchopení čtyř různých režisérů pořád rutinně, s humorem tu chvílemi někdo jednoduše neznám míru, chvílemi jsou produkční limity nevyhnutelně zpozorovatelné, ústředních postav je ve finále spíše příliš, než aby každá dostala nějaký svůj smysluplný prostor. Po vzoru filmového Willowa tak zůstane seriálový nástupce sice slušnou fantasy, historie se tu ovšem nepřepisuje.   Willow přišel, pak zase odešel, a nikdo se kvůli tomu nevěšel. A podobný scénář se nejspíš odehraje, kdyby i tentokrát Willow odešel. Seriál je důstojným nástupcem slušné fantasy z roku 1988, v rámci moderní seriálové fantasy konkurence je ovšem přeci jen možná trochu navíc. Představený svět Willowa jistě skrývá zajímavé aspekty, těžko ovšem říci, zda by se s nimi tvůrcům podařilo v případné 2. sérii pracovat.... () (méně) (více)

Reklama

Psycho.R 

všechny recenze uživatele

Největší chyba je, že seriál nevznikl jako film, protože to je to, co potřebuje nejvíc - prokrátit. Nový hrdinové mě nijak nevzali, zvlášť bych vyškrtl princeznu a zbojnici, které jsou tu jen, aby splňovaly hollywoodské kvóty. Jinak si myslím, že příběh dobře navazuje na film a je velká škoda, že jsme se nemohli setkat s Madmartiganem, protože jeho náhradník je vlastně jeho kopií, ale méně charismatickou. A co se musí hlavně pochválit, to je Warwick Davis, který si návrat ke své životní roli viditelně užívá a dělá co se dá, aby pozvedl seriál výše. O to víc je mi líto, že byl po první sérii ukončen. Víc rolí pro tohohle herce, protože má co nabídnout. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Jestli vůbec někdo kdy potřeboval pokračování klasické fantasy pohádky, odteď asi bude opatrnější na to, co si přeje. Její odlehčený tón se tvůrci snažili přetransformovat pro současné mladé (a woke) publikum, dospívající hrdinové se tedy chovají jako moderní, nevycválaní, vzpurní teenageři. Což o to, zrovna ironicky hlásící postavy se projevovaly sem tam životně (kromě neschopné Elory Danan v džísce), ovšem do fantastického dobrodružství (rozuměj tuctového záchranného plahočení bez směru či konceptu s podprůměrnými akčními vložkami) vůbec nezapadaly. ()

p.a.douch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Takže převládá ve mně smutný pocit kvůli zmařenému potenciálu. Kdyby se tvůrci více zaměřili spíše na propracování světa, než na lesbické eskapády postav, udělali by lépe. Svět Willowa byl podle mě více rozvinut i ve filmu, a to ten měl jen zlomek času seriálu. Absolutně nevyužití zůstali Gales (Doom, Dag, Lich a Scourge). Zejména Dooma bych rád viděl v akci více, přitom by jejich větší zapojení určitě seriálu prospělo. Casting ženských postav byl špatný. Nezajímavé slečny hrály své party hrozně. Takže lepší průměr, ale pachuť ve mně zůstává. Tvůrci by se měli rozhodnout. Buď chtějí točit fantasy, nebo vztahové dramata postpuberťáků. Absolutně odfláknuté světy Lebkounů,, Šotků, Trollů ale vlastně i Daikinů. Těch postav které se mohly rozvinout nebo vrátit (Sarris, Falken, Allagash, Zeb, Rool, Franjean, Ganusha). Mizivě využitá parta Galesů. A místo toho se zjeví postavy Huberty a Anny. Proč? Propaganda lesbických svateb, nebo co? Seriál má rozhodně světlé stránky, ale to jak to vlastně scénáristé odflákli, to je neuvěřitelný. Na to jich muselo být pět, nebo kolik? Režie mně taky nesedí. Dva díly točí tenhle, další dva támhleta, pak zase další dva tuhleta a nakonec dva díly pro tohohle. Co to sakra je? Proč do toho nevloží jedna režisérka, nebo jeden režisér svojí vizi?  No je to lepší průměr ale doopravdy jsem stále naštvanější promarněnými možnostmi. ()

Galerie (185)

Reklama

Reklama