Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V době studené války byla napadena americká  jaderná ponorka a uvázla v hloubce 20 000 stop. Námořnictvo požádalo speciálně vybavený tým ropných těžařů, kteří pracují nedaleko, aby se ji pokusili lokalizovat a určit příčinu havárie. Ti při riskantním sestupu pod hladinu zjišťují, že mořské hlubiny skrývají tajemství, které nepochází z tohoto světa... Posádka americké nukleární ponorky Montana zaznamená na svých přístrojích cizí plavidlo, které se k nim pohybuje nezvykle velkou rychlostí. Náhle se všechny přístroje vypnou a nefunguje vůbec nic. Když se neznámé plavidlo vzdálí, činnost všech přístrojů se obnoví. Ale to už ponorka naráží do skály a vzápětí klesá nenávratně ke dnu… Poté, co americké námořnictvo zachytí signál z vypuštěné bóje, zahájí záchrannou akci. Z důvodu blížící se bouře požádá o pomoc i posádku nedaleké podmořské ropné plošiny. K posádce plošiny se přidává skupina vojáků a také Lindsey Brigmanová, konstruktérka plošiny. Po pobytu v přetlakové komoře se začne u velitele vojenské jednotky, poručíka Hirama Coffeye, projevovat přetlakový syndrom způsobující šílenství. Snaží se za každou cenu skrýt. Z plošiny, jejímž velitelem je Bud Brigman, ex-manžel Lindsey, se vydává původní posádka spolu s vojáky k potopené ponorce. Na místě ale zjišťují, že nikdo nepřežil. Během průzkumu ponorky se znovu objevuje neznámé světelné plavidlo způsobující výpadek proudu. Po návratu na plošinu dostane poručík Coffey rozkaz od velitele odmontovat z ponorky jednu jadernou hlavici. Domnívá se totiž, že jde o ruské plavidlo. Původní posádka se o tom ale nemá dovědět… Kvůli zuřící bouři nad hladinou se ulomí jeřáb kotvící plošinu. Zřítí se do vody a dopadne přímo na plošinu, která je tím velmi poškozena. Začne do ní vnikat voda a při vzniklém chaosu pár členů posádky zahyne. Zbylí členové se snaží plošinu opravit. Během oprav mimo plošinu se před Lindsey objeví mimozemské plavidlo. Její zážitek jí však nikdo z posádky nevěří… (TV Prima)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (652)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Dráždila mě ta myšlenka i při druhém sledování Avatara. Co mi na Cameronovi tak děsně vadí? U Propasti, kterou jsem zhlédl až poté, to bylo už zcela jasné: Cameronova snaha po předávání "poselství" je příliš primitivní, prvoplánová a nutně naprosto zbytečná a neefektivní. Podává ho totiž podle mého mínění přesně takovým způsobem, aby si lidi při jeho sledování řekli: "Ach můj bože! To je hrozné!" a poté se vrátili ke své večeři, aniž by to v nich zanechalo jakoukoli hlubší stopu. Přesně, jak to řekl Jack Daglish v Hotelu Rwanda... Vytvořením technicky dokonalého filmu s jednoduchým příběhem, černobílým a schematickým vykreslením postav a v závěru apelováním na lidi rychlým sestřihem záběrů z koncentráků podle mého názoru nemůže režisér dosáhnout žádného "morálního" úspěchu. Jen finančního... Je to jen zábava a to "poselství" je tam naprosto nadbytečné. Jenže kvůli němu ho režisér točil. Je tedy zbytečný celý film? Tento styl kinematografie mě docela míjí... ()

pepo 

všechny recenze uživatele

ž pri dokončovaní svojho komerčne najmenej úspešného filmu mal Cameron pri strihu voľnú ruku. Pod jedinou podmienkou - musí dodržať stanovenú dĺžku. Za obeť krátenia tak veľmi prekvapivo padla hlavná myšlienka a pointa jeho vysnívaného projektu. Z dnešného pohľadu nepochopiteľne nepríliš priaznivo prijaté sci-fi však „železnému Jimovi" nedalo spať a v roku 1993 bola uvedená jeho pôvodne zamýšľaná podoba. Po navrátení vyše pol hodiny materiálu sa vyznenie filmu kompletne zmenilo. Nebudem spoilerovať, pretože mnoho z vás tento skvost v tejto podobe nepozná, takže napíšem iba, že vďaka novému koncu získal film na naliehavosti a zmysluplnosti. Rozpracovanie vzťahu dvoch hlavných hrdinov zase pomohlo pri diváckom sympatizovaní s postavami. Priepasť sa tak okamžite v očiach diváckej aj kritickej obce rehabilitovala a kinoverziu bez problémov prekonala. Cameron sa po tomto úspechu rozhodol aj pre rozšírenú verziu svojho druhého Terminátora. Zmeny v ňom však nie sú tak zásadné a rozšírenie občas zbytočne brzdí tempo rozprávania. Za pozornosť ale takisto stojí. Rovnako ako režisérska verzia Avatara. ()

Reklama

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Prodloužená verze je opravdový klenot Jamese Camerona, který k nám připlouvá s další pastvou pro oči po vizuální stránce. Režisérská verze úplně mění tu původní a semnou opravdu zamávala a očekávající pokračování Avatara je tikající nálož nedočkavostí. Na další režijní geniálnost a špičku mezi posledního dvacetiletí se Cameron ocitne ve stejném prostředí - pod hladinou oceánu. Pro který si můžeme nechat schovaný v kapse zatraceně vysoké hodnocení. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Pamätam si, ze som mal v minulosti s tymto filmom mensie problemy, myslim s prvou polovicou filmu, ale dnes, ked som si opät pozrel Special Edition Jamesa Camerona, nemozem dat inak, ako 5 hviezdiciek. Scenar je zaujimavy a kazdemu odporucam si pozriet tu predlzenu verziu, pretoze na konci bola v klasickej kinoverzii, ktora sa zial este aj dnes stale vysiela v televiziach vystrihnuta hlavna pointa filmu, co mimozemstania chceli urobit, neurobili to a je vysvetleny dovod, preco to neurobili. Ak by si tam nezahrala Mary E. Mastrantonio, ktoru som spoznal v ROBINOVI HOODOVI (1991) s Kevinom Costnerom, asi by bol film o trosku nudnejsi, ale Cameron vzdy vedel, ako ma dostat divaka do deja filmu. Priznam sa, ze psychopatickeho a fuzateho Michaela Biehna som v minulosti v tomto filme nikdy nespoznal a nikdy mi ani vo sne nenapadlo, ze je to ten Kyle, ktory ochranoval Lindu Hamilton v prvom TERMINATOROVI (1984). V kazdom pripade je zaver filmu v Sp.Edition aj vdaka krasnej hudbe Alana Silvestriho tak nadherny, ze ma u mna plne hodnotenie a vidiet vo filme podobnost Spielbergovych filmov, preto su u mna tito dvaja reziseri na prvych miestach v topke najoblubenejsich reziserov. ________ Ed Harris - (Virgil 'Bud' Brigman) +++ Mary Elizabeth Mastrantonio - (Lindsey Brigman) +++ Michael Biehn - (Poručík Hiram Coffey) +++ Leo Burmester - (Catfish De Vries) +++ Todd Graff - (Alan 'Hippy' Carnes) +++ John Bedford Lloyd - (Jammer Willis) +++ J.C. Quinn - ('Sonny' Dawson) +++ Kimberly Scott - (Lisa) +++ ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Propast je filmem sakra hollywoodským, a to tím, jak neustále nabourává vážný koncept různými vtípky a odlehčováním. Jak na jedny znaky neustále používá dvojí kódování – vážné a komediální – a námořníky profiluje buď jako kamarády od vedle, anebo jako ostré hochy, se kterými nechcete nic mít. Tohle je posílený i rozvracením norem, kdy vědátoři nejsou zas tak vědečtí a nechají klidně uvolněné koleso. S tím souvisí binární opozice aktivní-pasivní, dominantní-submisivní, smělý-zdrženlivá, kdy si svoje můžou takzvaně vyhmátnout ženy i muži. V neposlední řadě Propast umožňuje čtení politické, protože potápěčské obleky vypadají stejně jako skafandry a klima ruský ofenzivy není než otevřená aluze na studenou válku a závody v dobývání vesmíru. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • Budovi (Ed Harris) se v jednotlivých záběrech střídavě ztrácí a znovu objevuje krvavý šrám na čele (zranění, které si způsobil při nehodě miniponorky). (montywalsh)
  • Z technického i praktického hlediska jsou svítilny v přilbách, namířené do očí potápěče, nesmyslné, protože potápěče jen oslňují a nijak nepřispívají k jeho práci. Spíš naopak. Oslněné oči jeví snahu propouštět méně světla, proto se zorničky zatáhnou, zmenší, jak je vidět na počátku napouštění kapaliny do Budovy (Ed Harris) přilby. V absolutní tmě ale potřebuje mít potápěč zorničky roztažené, aby lépe viděl. Stejný nesmysl by byl nasadit do prostoru očí oslňující svítilny astronomovi. Jakékoliv astronomické pozorování by bylo nemožné. (pjotri)

Reklama

Reklama