Reklama

Reklama

Stalo se jedné noci

  • USA It Happened One Night (více)
Trailer 1
USA, 1934, 105 min (Alternativní 101 min)

VOD (1)

Svéhlavá milionářská dcera a cynický reportér stavějí a bourají zdi Jericha... Romantická komedie Stalo se jedné noci patří dnes už do zlatého fondu světové kinematografie. Jednoduchý příběh zhýčkané milionářské dcery (Claudette Colbertová), která se na svém útěku od rodiny setkává s prostým reportérem (Clark Gable), překypoval vtipnými dialogy i přesnými sociálními postřehy, ale především nabídl v době vrcholící hospodářské krize divácky vděčné téma lásky, která zdolá navenek nepřekonatelné překážky třídních rozdílů. Jeho předlohou byla povídka "Noční autobus" Samuela Hopkinse Adamse, uveřejněná v srpnu 1933 ve známém časopisu Cosmopolitan. Film získal v historii poprvé všech pět hlavních Oscarů. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (160)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Klasická a velmi ceněná romantická komedie, o náhodném páru, který se tolik nesnáší až se do sebe nevyhnutelně zamiluje. Na dané téma existuje tisíce filmu ale "Stalo se jedné noci" je nejen jedním z prvních (ne-li první) ale zároveň i jedním z nejlepších. Málokdy to mezi ústředním párem, tak dokonale jiskří. ()

Billie777 

všechny recenze uživatele

Sakra, to je tak úžasně nadčasový film, až je to neuvěřitelné. Krásné a moc zábavné a tak pěkně hravě romantické. Vedle současných romantických komedií Stalo se jedné noci hrdě obstojí na výbornou. Clark Gable byl nejen velký fešák ale také velký sympaťák. Jen jedna drobnost, kterou tvůrců nikdy neodpustím - jak to, že hlavní hrdinové si na konci nedaly před kamerou ani jednu pusu? ()

Reklama

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Tak tohle si mě získalo o fous víc než Caprovo "It's a Wonderful Life". Příjemně jednoduchá road movie s trochou sociálního patosu v reakci na Černý Pátek. Tenhle přehnaný optimismus mi je trochu proti srsti, ale přiznávám, že když začala autobusová zpívací scéna, dostalo to i mě. Gablea nemám rád a Colbertová byla většinou protivná, ale dohromady jim to šlapalo. Myslím, že si to někdy pustím znova... ----- Po druhém zhlédnutí (po letech letoucích) odvolávám, co jsem odvolal, a dávám plnou palbu. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Prapředek všech kýčovitých hollywoodských romancí, který ale nějakým zázrakem není sám kýčovitý ani trošku a navzdory jednoduchému příběhu pojal tolik originality a pozitivního milostného náboje, že se mu jen málokterý následník dokáže vyrovnat. A hlavními viníky jsou jednak dva úžasní hlavní hrdinové, mezi kterými to díky jejich chytře znázorněné odlišnosti perfektně jiskří, jednak zlaté režijní ručičky Franka Capry, které nejenže udržují prvoplánovou sentimentalitu dokonale na uzdě, ale také posouvají vývoj zábavného Peterova a Ellienina vztahu do zcela uvěřitelné a přirozené polohy. Závěr mě sice lehce zklamal, neboť emocionální vrchol filmu se odehrál cca deset minut před pravým happyendem, který byl navíc až překvapivě zapomenutelný, ale ruku na srdce, v dějinách svého sladkého žánru, převážně definovaného oblíbenými konvencemi a neustále se recyklujícími motivy, je Stalo se jedné noci přímo oslňujícím a trvalým zjevením... 85% ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Capra jako obvykle naivní a jako vždy působivý. Prostě to uměl. Klasickou ukázkou jeho režie je podle mě scéna, kdy celý autobus pospolitě zpívá, baví se a v té chvíli se lidé, kteří se neznají a jen náhodnou jedou spolu, najednou propojí do přátelského, byť prchavého společenství. Pak se dá uvěřit náhlé starosti všech o ženu, která z hladu omdlela i tomu, že jí Ellen dá všechny peníze, co mají a Peter se tomu ani moc nebrání.____ Film je pravzorem stovek pozdějších romantických snímků, které ale většinou tomuto prastarému nesahají ani po kotníky (s čestnými výjimkami jako jsou například Prázdniny v Římě). ____ Jednoduchý příběh má mocnou oporu v hereckých výkonech a především dialozích ústřední dvojice, která si ze sebe většinu společné cesty utahuje, což jim nebrání věrohodně zahrát i cudně vášnivé scény (Gablův "striptýz", chvíle kdy ji na seně jen s velkým přemáháním nepolíbí). ____ Takový film by dnes nebylo možné natočit, podle současného pohledu je to totiž genderově zcela špatně. Gable i Colbertová jsou prototypy muže a ženy, jak je už téměř nepřípustné je zobrazovat. Ona náladová, nelogická, zhýčkaná a roztomilá, on ironický, mužný, rázně jednající a starostlivý. Ellen ho baví svou dětinskostí a rozmary, Peter se o ni dospěle pečuje a tahá ji z průšvihů (a dokonce jí i zapíná knoflíky na svetříku). Je chlapem, o kterého se dá opřít, ale je zároveň tím, kdo vše řídí a určuje, což ona bez výhrad akceptuje. S drobnou poznámkou pod čarou, kterou si Peter neuvědomí, Ellen ho dokáže (řekněme "ženskými zbraněmi") nenápadně vmanipulovat, kde ho chce mít.____ Není to partnerství ve smyslu "budeme o všem rozhodovat společně", ale vztah založený na přijetí ženské a mužské role. Pokud je takový muž zahraný C. Gablem, působí to hodně přitažlivě. Zvlášť když to celou dobu hraje tak, že je přímo hmatatelné, jak ho štve, že se o tu dívku nedokáže postarat tak, jak by chtěl. ___ Znepokojující je ale Peterův zjevný sklon k řešení konfliktů násilím (výhružky, napřahování ruky a plácnutí na zadek). To je důvod, proč už se ke klasickému nastavení rolí nikdy nevracet. /29. 12. 12./ ()

Galerie (56)

Zajímavosti (24)

  • Scény pod širým nebem se točili v cirkusovém stanu. (M.B)
  • Film byl v roce 2008 zařazen Americkou filmovou institucí v kategorii romantická komedie na 3. příčku. (TheDude)
  • Claudette Colbert (Ellie Andrews) má na sobě jen čtyři různé svršky: chabý noční úbor na začátku, cestovní oblek, pyžamo Clarka Gablea (Peter Warne) a svatební šaty. (Kulmon)

Reklama

Reklama