Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Život světoznámého newyorského malíře Jacksona Pollocka nebyl vždy plný úspěchů a ocenění. Jeho násilnický a radikální styl tvorby mnohé odrazoval, Pollockovo nové umění bylo považováno za obskurní, své obdivovatele si hledalo jen postupně. A autor na tom nebyl o nic lépe. Kromě zápasu s míněním veřejnosti totiž sváděl mnohem těžší, vnitřní bitvy, v nichž vyhrávají jen ti nejsilnější. Mezi ně však Pollock nepatřil. Osobní démoni, tolik přínosní pro jeho tvorbu, ho postupně sžírali a nedopřáli mu odpočinku...dokud nezvítězili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

numi 

všechny recenze uživatele

Z filmu je cítit především jedno - Ed Harris je (stejně jako já) velkým obdivovatelem díla Jacksona Pollocka. A je to jeho film. Už samotný fakt, že se zhostil hlavní role, režie i produkce mluví za vše. Jaký je tedy Ed Harris jako herec? Fascinující. Je až neuvěřitelné, jak dokáže i ty nejtitěrnější zlomky nálad a pocitů vyjádřit jen lehkými, na první pohled nic neříkajícími gesty. Jako režisér je ale Ed Harris spíše nemotorný. Hlavně co se děje týká. Jednotlivé scény, při kterých Pollock (respektive Harris) jen maluje, jsou bravurní a mají dokonalou rytmiku a dynamku střihu, která bouřlivost vzniku jednotlivých Pollockových obrazů ještě více umocňuje. Mimo tyto scény ale Ed Harris tápe a místy skáče od jednoho tématu ke druhému, aniž by vše opodstatnil nebo alespoň dovysvětlil. Snaží se říct příliš mnoho, ale ve výsledku sdělí naopak příliš málo. Jako producent je Ed Harris naivní a zaslepený, neboť tento film rozhodně nemůže pomýšlet na velké divácké ohlasy. Ale spíše se pletu, neboť mám pocit, že o to rozhodně Harrisovi nešlo. Zvěčnil Jacksona Pollocka pro filmovém plátně, a to už mu nikdo nikdy nevezme. [září 2006] ()

Schuldiner 

všechny recenze uživatele

Film na jedno skouknutí, kde to táhne samozřejmě Ed Harris. Obrazy, malíři, zkrátka jeden z nejpřeceňovanějších uměleckých směrů, kde mi vážně hlava nebere, jak je vůbec možný, že za patlaninu, která vzniká na základě ničeho, nic neznamená a nic nepředstavuje, je schopen někdo zaplatit a mlaskat nad tím. Ale je to každýho věc, to je jasný.. Já chápu Monu Lisu, chápu jakýkoliv vyobrazení něčeho nebo někoho, ale tyhle patlaniny fakt ne.. Malování je krásná věc, zvlášť, když to někdo umí. Ale tohle....? Nicméně, beru to jako sondu do života jednoho umělce a jeho psychologickej vývoj, spíš než že by byl film o patlání.. ()

Reklama

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

První projekce: 06.01.2009 (***) Druhá projekce: 26-28.12.2017 (****) | Při první projekci jsem o Pollockovi nevěděl víc, než řekl samotný film a stejně rozpašitý jsem byl i po jeho dosledování, nicméně myslím, že v té dbě jsem se pokusil o svůj první obraz technikou akční malby. Po téměř devíti letech jsem si dal druhou projekci, jako završení knihy "Jackson Pollock - Výroky a rozhovory", tentokrát už obeznámený s tím minimem toho, co se zachovalo a víceméně většinou z rozhovorů lidí, co Pollocka znali, protože sám nic nepsal a rozhovory se skoro zdráhal podávat a dokonce ani se svými nejbližšími toho příliš nenamluvil. Teď jsem si, coby fanoušek, tuhle relativně minimalistickou jízdu vcelku užil, byl v ní vidět, ze strany Eda Harrise, respekt, na režijní sesli, i v hlavní roli. Obdiv, k velikému malíři, který s sebou nesl velikost, tvoření, ale i destrukci. ()

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Výnimočný Jackson Pollock, výnimočný Ed Harris ako herec, výnimočná Marcia Gay Harden. Invenčný Ed Harris čoby režisér, životopis ako jeden z mnohých. Zaujímavejší objektom záujmu než spracovaním. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Jeho meno bolo v určitých kruhoch takým trademarkom, že manželka Pollocka niekedy oslovovala priezviskom. Maliarsky štýl síce nič pre mňa, ale Ed Harris sa mi ho pokúsil vysvetliť „len“ ďalším vďačným filmom o príliš kreatívnom človeku, aby mohol viesť normálny život. A tak opakovane prežíva divácky atraktívne trápenie. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení trvalo pouze 50 dnů s šestitýdenní pauzou. Ta nastala proto, aby Ed Harris mohl mít v závěru snímku svoje vlastní pravé vousy a aby mohl být o 14 kg těžší. (Vrata88)
  • Ed Harris ve filmu obrazy sám maloval. (Vrata88)

Reklama

Reklama