Režie:
Michał GazdaKamera:
Tomasz AugustynekHudba:
Paweł LucewiczHrají:
Leszek Lichota, Maria Kowalska, Ignacy Liss, Anna Szymańczyk, Izabela Kuna, Mikołaj Grabowski, Miroslaw Haniszewski, Paweł Tomaszewski (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Bývalý vynikající chirurg přišel o rodinu i paměť. Teď ale narazí na ženu, kterou kdysi dobře znal, a dostane tak šanci dát si život zase do pořádku. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (108)
Polská výpravná dobovka o doktorovi, který ztratí rodinu a paměť, aby hledal sám sebe a svoje blízké. Trochu větší dávka naivity jak v romantických částech tak těch dramatických, ale má to pohodové tempo, pěknou kameru, zajímavý námět a nějak se na to prostě dobře příjemně koukalo. Prostě Poláci umí. ()
Překvapuje mě zdejší poměrně vysoké hodnocení tohoto průměrného dílka. Jde o zcela tuctový film. Polská produkce patří mezi ty lepší v evropských vodách, proto je tohle pro mě spíš zklamání. Děj je snadno předvídatelný, postavy jsou vykresleny ploše a nevýrazně, herecké výkony jsou spíš podprůměrné. Jdu asi proti proudu, ale, ač bych rád, víc jak dvě hvězdy fakt nedám. ()
Bola som veľmi zvedavá na remake môjho obľúbeného filmu. Príbeh dôverne poznám, takže ma veľmi nemalo čo prekvapiť. Snáď iba určité rozdiely v scenári, ktorý sa v niektorých bodoch nezhodoval s predlohou. Marienku v podaní Anny Dymnej už asi nikto neprekoná. Profesor Wilczur sa mi tiež zdal uveritelnejší v spracovaní z roku 1981. Vzťah Leška a Marienky, ako aj záver filmu opäť lepší v staršom vydaní. Kým zo starého vydania vyžarovalo viacej smútku (čo bolo v socialistických filmoch bežné), z tohto sálala pozitívna energia a našlo sa aj zopár humorných vsuviek. Na záver iba toľko, či si pozriete staršie, alebo novšie spracovanie, z oboch budete mať pekný zážitok, hoci trochu odlišný. ()
Zruční Poláci dostali po letech potřebu odvyprávět jeden ze svých silných příběhů v novém, poutavém hávu a skrze nešetření emocemi jsem právě procítil napěchovaných 140 minut ryze lidského dramatu, které stojí na výborném obsazení a (klasicky u mě) výtečně zvolené hudbě. Po tureckém Dárku do cely č. 7 další mocné kafe v repertoáru červené streamovací knihovny! [viděno na Netflixu 18.10.2023] ()
Dobré. Doopravdy hodně dobré. Maličko jsem se obával, protože se jedná o remake stejnojmenných filmů z let 1981 a 1937 (které jsem neviděl, ale minimálně 1981 chci vidět) a snaha udělat něco znova a nověji často nedopadne nejlépe, nicméně líbilo se nám (sledoval jsem se ženou) moc. Krásné postavy, dokonce i vedlejší a záporné (syn majitele koželužny). Židovský hostinský byl velmi sympatický, mlynářka nádherně zemitá (velmi se mi líbil i její otec), mladý hrabě byl floutek, ale férový, dcera byla charakter sama o sobě, Rafał Wilczur je v Polsku považován za jednoho z "nejslavnějších literárních hrdinů meziválečného období". Hudba a kamera uvedený celek výborně doplňovaly a ukázaly pohled na svět, který již neexistuje. Proto tento poctivý polský film trochu nadhodnocuji a dávám maximum. ■ P.S. Googlil jsem o knižní předloze: Původně se jednalo o filmový scénář, ale když byl odmítnut, přepracoval ho Tadeusz Dołęga-Mostowicz v roce 1937 na román, který je ve skutečnosti značně rozsáhlejší, než film (v letech 1937, 1938 a 1939 vznikly až tři filmy o Rafałovi Wilczurovi). ()
Galerie (10)
Zajímavosti (5)
- Artur Barcis je jediný herec, ktorý hral aj vo verzii z roku 1981. Tentokrát hral komorníka Józefa, predtým mal úlohu Wasylka. (Arsenal83)
- Název filmu se objeví až ve 24. minutě. (pornogrind)
- Podle datumů na bustě Rafała Wilczura (1885–1920), která je umístněna na klinice pod schody, film začíná v roce 1920 a pokračuje v roce 1935. (Jirka_Šč)
Reklama