Režie:
Charlie ChaplinKamera:
Roland TotherohHrají:
Eric Campbell, Charlie Chaplin, Edna Purviance, Henry Bergman, Lloyd Bacon, Albert Austin, Wesley Ruggles, Charlotte Mineau, Leo WhiteObsahy(2)
Charlie pracuje vo filmovom ateliéri ako pomocník, svojou nešikovnosťou sa však opakovane dostáva do problémov pri práci so statívom či ďalším zariadením. Napokon ho obsadia do grotesky s tortovou bitkou, ktorá sa však z komediálneho oddelenia rozšíri aj do historického filmu, ktorý nakrúcajú vedľa. (STV)
Recenze (23)
Cim viac Chaplinoviek som videl tym viac sa uistujem, ze jedina skvela groteska bola Kid. Tie dalsie to je uz iba priemer alebo podpriemer (ako toto). 4/10 ()
Hustotou gagů jeden z nejlepších Chaplinových krátkometrážních filmů. Režisér komedie připomíná Coppolu v dřívějších letech. ()
Chaplin jako víceméně zneužívaný David, pomocník kulisáka Goliáše, předvádí nečekanou pracovní morálku i schopnosti - nestačil jsem počítat, kolik židlí si byl schopen přehodit přes rameno. Brzy se z něj stane i nesolidární stávkokaz - cech kulisáků odmítne pracovat s uraženým ohrazením se:" Jakým právem nás budíte?". Z gagů nemá chybu Chaplinovo bourání spolupracovníků i herců středověkou kulisou a závěrečná dortová megabitva vyzní také velice vtipně - Chaplin ji díky své nebývalé obratnosti snad jako jediný přežije zcela bez úhony. ()
Jako dítko jsem na Chaplina chodila ráda. tehdy bylo zvykem před každým filmem promínat nějaký krátkometřážní film. Buď šlo o animované kusy nebo o černobílé grotesky. Zajímavé, že se nikdo nepozastavoval, že jde o němý nebarevný film, řechtali se všichni. Teď po letech oceňuji precizní vystavění scén a hlavně Chaplinovu všestrannost. Myslím si, že ještě pořád se od něj máme co učit. ()
Scény s propadlištěm rozhodně tvoří nejvtipnější pasáže. ()
Táto zaujímavá groteska ma trochu minula, za čo môže zrejme fakt, že mám radšej nemé gagy predvádzané vo vačšej dynamike a pohybe (inými slovami v exteriéri), ako sme toho svedkami u Bustera Keatona. Chaplina mám radšej ako kritika modernej doby, romantika vo svetlách veľkomesta a hľadača zlata. 15 minút plných gagov niekedy originálnych, inokedy predvídateľných a častokrát sa opakujúcich. Ale svojim spôsobom je to samozrejme stále geniálne. ()
Až tretí krátky film Charlieho Chaplina po sebe, sa zaslúžene dočkal maximálneho ohodnotenia, lebo sa to aj inak nedá, keď behá, ako splašený pes po filmových štúdiách, v ktorých sa horúčkovito nakrúca o stošesť... Charlie sa snaží zamestnať, uchytiť sa, ako rekvizitár vo filme, poprípade si zahrať jednu z ponúkaných úloh, a taktiež nebude núdze o štrajkujúcich pracovníkov, ktorí sa chcú s dynamitom v ruke vypomstiť, “bohužiaľ” , to by tam nesmel byť tento večne ponevierajúci sa chlapík, ktorý je vždy „v správny čas na správnom mieste” . Vlastne je to taký MINI film o filme, a to je na tom to NAJ. ()
Zatím takřka v každé grotesce mě Chaplin něčím fakt překvapí, v téhle svým takřka artistickým číslem, kdy na jedné ruce odnese asi 8 židlí. K tomu samozřejmě klasická honička, konečně taky pořádná dortová bitva, Chaplinovy tanečky atd. Hodně dobrý je i oběd kulisářů. Nejlepší je ale Eric Campbell předvádějící homosexuála, to se jen tak nevidí. ()
Ako si Chaplin rozhneval pomocníka u kulís alebo ako viedol koláčovú vojnu v čase skutočnej vojny alebo ako sa paradoxne na svoju budúcnosť nezapojil do štrajku, lepšie povedané nepodporil ho alebo robil problémy pri fotografovaní, ktoré v tej dobe nejaký čas trvalo a on paradoxne nám priniesol z tej doby jedny z najhodnotnejších diel. Pokazil mi dojem záver s výbuchom, ale trocha aj to škrtenie predtým padacími dverami. ()
Chaplin spojil svoju genialitu s making of a dodal grotesku, ktorá je realite natáčania vtedajších ´´trhákov´´ veľmi blízka. ()
Já nevím, jak to ten Charlie dělá, ale pokaždé, když ho vidím, tak se na mojí tváři objeví úsměv, ani nemusí nic moc dělat. No ale ve filmovém ateliéru se doopravdy činil, takže se z úsměvu stál nezvladatelně hlasitý smích. ()
Na konci s príchodom scény s koláčmi sa z úsmevných úvodných minút stal komediálny olymp. Nikdy by som si nepomyslel, že hádzanie koláčov do ksichtu ma môže tak pobaviť. ()
moja zaujímavosť: Vôbec prvý film v dejinách, v ktorom sa objavil homosexuálny vtip. (dyfur) ()
Za plátnem je rozjásanou a dupající satirou energií nabitého cirkusového klauna. Charlie Chaplin postupně nasbíral odvahu, aby vyjevil s klaunskou fanfárou odlehčené otisky reality doby a zasvěcenou znalost místa činu. Cirkusová artistika se střídá se zběsilostí, hašteřením a škodolibostí. Společnost Keystone dostává řádně do těla a nemůže hnout ani brvou, Charlie na sebe bere úbor flagelanta a cirkusový klaun září štěstím. Vedle Charlieho v roli šikanovaného a zároveň lehce potměšilého pomocného kulisáka Davida zaujme také jeho líný nadřízený a sadistický hlavní kulisák Goliáš (Eric Campbell), novicka na pozici pomocného kulisáku v utajení (Edna Purviance), obtloustlý režisér historického filmu (Henry Bergman), režisér první filmové zkušenosti Davida s Goliášem (Lloyd Bacon), k Charliemu náročný asistent režie (Frank J. Coleman), či z Charlieho velmi nešťastný kameraman (James T. Kelley). Za plátnem aneb Chaplin ve filmovém ateliéru má intenzivní frekvenci pocitů satiry, cirkusový klaun nemůže zapomenout na svůj původ a ve zběsilosti kreslí své nitro na filmový pás. Zajímavá syntéza klauna a satiry. ()
Starý kabát v lepším a propracovanějším provedení. Velkolepá šlehačková bitva, dvě dějové linie, které se ve finále propojí, nikoliv kopací rutina, ale promýšlení situací...Jen je to pořád ten starý kabát. ()
Vynikající Chaplinův kousek. Opravdu jsem se moc pobavil. Charlie Chaplin prostě uměl udělat vtipnou grotesku. ()
Zábavní groteska. Dobře jsem se bavil, ale nemůžu to moc porovnávat, protože je to první z filmů od Chyplina, které jsem viděl. ()
Tentoraz bez hlbšieho príbehu, a tak to je pri krátkej groteske lepšie. Padacie dvere sú jeden z Chaplinových geniálnych nápadov a ohadzovanie šlahačkovými tortami je ťažká klasika. Táto grotska určite patrí k tým najlepším. ()
vynikající groteska ve které Chaplin "hází" jednu perlu za druhou a zdatně mu sekunduje jeho osvědčený ansábl....DÁLE HRAJÍ: John Rand (Scene Shifter) Leo White (Scene Shifter) Frank J. Coleman (Producer) Charlotte Mineau (Actress) Leota Bryan (Actress) Tom Wood (Actor) James T. Kelley (Cameraman) ()
Behind the Screen - Charlie kulisákom - Pri výrobe filmu sa nájde veľa namáhavej driny, ktorú musí David (Charlie Chaplin), asistent hlavného kulisáka Goliáša (Eric Campbell) urobiť za šéfa a za štrajkujúcich kolegov. Na pomoc mu prichádza nádejná mladá herečka (Edna Purviance). ()