Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (471)

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

Ze začátku nuda prokládaná písničkami, od poloviny stopáže snímek naplnil všechny atributy Baldýnského termínu "nuda k posrání." I má kámoška, která chodí na české filmy a je k nim značne benevolentní, mi v průběhu sledování řekla "něco podobného už nechci nikdy absolvovat." To svědčí o mnohém. Po scéně "I'm your mother" už nebylo o hodnocení pochyb. 10% za v tomto případě v podstatě nedůležitou výtvarnou stránku, včetně Rodenových rezavých vlasů. ()

campix 

všechny recenze uživatele

V peřině mě docela překvapilo, protože není tak špatné jak jsem čekal. Místy je třeba ocenit autorův nápad a že některé lokace vypadají na české stojaté vody docela zajímavě. Jenom mě tak trochu zaráží kolik relativně dobrých herců se dokáže utopit v takovéhle kravině (Polívka, Roden,Balzerová). Jinak příběh je až na druhé koleji a překvapivě ani většina písniček ve filmu nemají co dělat s dějem filmu, to moc nechápu. Některé písničky byly otřesné, jako například Mádl, ale některé zase docela slušné (Kabáti). Barevné, hravé a se spoustou písniček. Věřím, že dětem by se to mohlo určitě líbit. ()

Reklama

GeusX 

všechny recenze uživatele

Po prvním (nekompletním) rozpačitém shlédnutí jsem se na tento muzikál musel podívat znovu od začátku. A musím jednu hvězdu přidat. Písničky a muzikálové výstupy nejsou úplně špatné, ale jsou samoúčelné, působí dojmem rychlokvašky a nesnaží se (podivný) příběh rozvíjet a posouvat vpřed. Nad vodou celý film drží především písně zpívané Lucií Bílou. viděno v tv ()

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Snaha se cení... většinou. Ve filmu V peřině je k ocenění především to, že se snaží vypadat světově, že se snaží funkčně využívat 3D. A že je tak pozitivní a vlezlý, že se nedá odeslat do odpadu. A není tak bolestně nudný jako Brabcův předchozí Máj. Neustále se tam něco děje, někdo zpívá, tančí, poletuje, oko zaměstná. Jak už napsal ve své recenzi František Fuka, scénář a fungování fikčního světa to má složitější než Nolanovo Inception, ale narozdíl od něj se neřídí žádnými zákony logiky nebo pravidelností. A taky se tam hodně zpívá a u toho divně rýmuje, vlastně to dost choreografiemi a oduševnělostí písniček připomíná HSM - ale v USA hrají v pofidérních muzikálech Vanessa Hudgens nebo Zack Effron, u nás Karel Roden a Bolek Polívka. ()

becki_tu odpad!

všechny recenze uživatele

Čeští tvůrci jsou asi tak dvacet let pozadu. V době, kdy jsou děti odkojeny Harry Potterem, jim nabídnou tenhle produkt a čekají stejný výsledek. Omyl. Diváci nad 6 let věku se budou nudit, vysmívat přehrávajícím hercům a červenat se u každého druhého pokusu o humor. Dětští herci jsou v poslední době v českých filmech opravdovým zlem a nejinak tomu je i tady. To vše ještě zvýrazňují nesedící postsynchrony. Nikol Moravcová je ozdobou filmu, ale neumí hrát a v celém filmu spíš působí jako chodící reklama na porno (dvojsmyslné věty o postelích, snech, hraní si v peřinách atd.). Choreografie při písních (které nesou Svobodův rukopis a jsou tak asi tím nejlepším na celém filmu) je jak ze základní umělecké školy a trikově jakbysmet. Bohužel čeští herci nemají oproti jejich hollywoodským kolegům ten luxus si dovolit odmítat filmy a tak i Roden jde ze sebe dělat šaška do takové slátatiny. O nějakém smysluplném příběhu tady nemůže být ani řeč a stále nedokážu pochopit, jak někdo může dobrovolně a zcela vážně jít na tohle kina. Brabec si může s Vorlíčkem směle podat ruku. PS. Nikdy by mě nenapadlo, že budou mít Kabáti v tomhle veledíle dvě autorské písně. A pro ty, kdo film ještě neviděli - nejsou to Opilci v dějinách ani Děvky ty to znaj :) ()

Galerie (72)

Zajímavosti (23)

  • Ve filmu V peřině se objevuje i celá řada triků pro diváky neviditelných. Jsou jimi odretušované dopravní značky, antény, kanály a další detaily z reálného světa, které by ve stylizovaném muzikálovém vyprávění působily rušivě. „Diváka ani nenapadne, že jde o triky, a přitom jejich realizace je někdy dost obtížná. Je to nevděčný trik, protože nemá popularitu, divák si ho ani nevšimne. A přitom je to podobné práce, jako by tam měla proletět vesmírná raketa,“ vysvětluje Martin Paleček. Retuše a image processing efekty na reálných záběrech jsou náročné už v klasickém 2D. Ve 3D je navíc nutné na 100 % ctít prostor. „Pokud bylo nutné odstranit například anténu, odstraňovala se věc, která je 80 m od Vás, a k tomu se zároveň pracovalo v obraze, kde jsou mraky třeba 3000 m od Vás,“ popisuje Paleček. (Beastmaster4)
  • Nezbytným efektem ve světě v peřine jsou poletující peříčka, která musí stejně jako peřinová podlaha reagovat na pohyby postav. Zajištění jejich pohybu bylo dosaženo pomocí počítače, kde vznikla zjednodušená loutka herce a ta digitální peříčka rozhrnovala. Sníh z peří reagoval na takového digitálního předskokana a upraval se přesně podle něj, digitální předskokan se zase pohyboval přesně podle natočeného herce. Na konci pak skutečný herec vystřídal svou loutku a záběr byl hotový. Herci tak mohli chodit v peří, aniž by se později muselo náročně uklízet. Záběr letícího peříčka se objevuje také v jedné sekvenci záběrů z reálného světa, v níž je peříčko unášeno větrem skrz město. „Bylo několik možností, jak tuto scénu natočit. Bylo například možné použít skutečné peříčko a vést ho na silonovém vlákně. Anebo ho vytvořit jako 3D digitální model a zpracovat ho v počítači,“ říká Martin Paleček z ACE. Nakonec zvítězila digitální varianta, která tvůrcům umožnila větší kontrolu nad pohybem, nasvícením a celým „hereckým projevem“ peříčka. „Mohli jsme měnit textury, barevnosti, mít stoprocentní kontrolu nad tím, co se s peříčkem děje,“ říká Paleček a dodává: „Tenhle trik je na první pohled velmi jednoduchý, ale letící pírko má svůj specifický charakter. Aby diváci uvěřili, že je doopravdy nesené větrem, je potřeba vložit do jeho pohybu určitou chybu a nepravidelnost, která se v přírodě vyskytuje.“ (Beastmaster4)
  • Bolek Polívka, který hraje dědečka, měl původně ztvárnit roli policisty. Protože se ale policista objevuje v mnoha skupinových scénách a jeho natáčecí plán byl časově náročný, Polívka dostal nakonec díky své vytíženosti méně "zaneprázdněnou" postavu dědečka. (Taninaca)

Související novinky

Zemřela herečka Nina Divíšková

Zemřela herečka Nina Divíšková

21.06.2021

Ve věku 84 let dnes odešla česká filmová, televizní a divadelní herečka Nina Divíšková, již si velké množství diváků vybaví například jako babičku Bětu z populárního rodinného seriálu České televize… (více)

Reklama

Reklama