Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (471)

becki_tu odpad!

všechny recenze uživatele

Čeští tvůrci jsou asi tak dvacet let pozadu. V době, kdy jsou děti odkojeny Harry Potterem, jim nabídnou tenhle produkt a čekají stejný výsledek. Omyl. Diváci nad 6 let věku se budou nudit, vysmívat přehrávajícím hercům a červenat se u každého druhého pokusu o humor. Dětští herci jsou v poslední době v českých filmech opravdovým zlem a nejinak tomu je i tady. To vše ještě zvýrazňují nesedící postsynchrony. Nikol Moravcová je ozdobou filmu, ale neumí hrát a v celém filmu spíš působí jako chodící reklama na porno (dvojsmyslné věty o postelích, snech, hraní si v peřinách atd.). Choreografie při písních (které nesou Svobodův rukopis a jsou tak asi tím nejlepším na celém filmu) je jak ze základní umělecké školy a trikově jakbysmet. Bohužel čeští herci nemají oproti jejich hollywoodským kolegům ten luxus si dovolit odmítat filmy a tak i Roden jde ze sebe dělat šaška do takové slátatiny. O nějakém smysluplném příběhu tady nemůže být ani řeč a stále nedokážu pochopit, jak někdo může dobrovolně a zcela vážně jít na tohle kina. Brabec si může s Vorlíčkem směle podat ruku. PS. Nikdy by mě nenapadlo, že budou mít Kabáti v tomhle veledíle dvě autorské písně. A pro ty, kdo film ještě neviděli - nejsou to Opilci v dějinách ani Děvky ty to znaj :) ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Až na dva rozmazlené profackováníhodné fakany, přiblblé muzikálové pištící a hopsácké vložky, pitomý scénář a množství zbytečných postav to byla vlastně i tak pěkná, typicky česká debilita. Ale bez výše jmenovaného to mohla být jen další blbá pohádka. Tak jako tak, naštěstí za nějakou dobu tohle zapadne a ani otužilá kachna po tom neštěkne. Brabec by se měl jít oběsit do Vltavy, třikrát, do zad a nůžkami, za to, co vytvořil a čím zase dovolil české kinematografii klesnout ještě níž v těch srač..., ve kterých to už nějakou dobu pěkně klesá a klesá. Pokud to takhle půjde dál, vyhřezne to někomu do peřiny u protinožců. Ubohé i na moderní pohádku. Nechápu, proč do toho šli Balzerová nebo Roden. ~~~ 0,5* za nápad pohádky o snech ukrytých v peřinách. ()

Reklama

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Film, na který jsem šla z recese, a tak ho i hodnotím. Místy jako velmi zábavný (při závěrečné scéně, kde Roden vede kachny jsem vyprskla smíchy), většinou ale kvůli nekonečným písním poměrně zdlouhavý. Což by tedy tolik nevadilo, kdyby hudba posouvala děj někam kupředu, jenže ona je pro příběh asi tak nelogická, jako kdyby někdo vydal CD písní a následně se rozhodl vymyslet film, kde všechny tyto skladby zazní. Což možná odpustíte zábavnému a chytlavému Zpívání v dešti, ale rozhodně ne V peřině, kde maji všechny hudební hity totožnou melodii a zaznívají v nich inteligentní texty ve stylu: "Skok je víc než krok" nebo "A co takhle Simona? Nutil mě nosit kimona." O co tomuhle filmu šlo doteď netuším (dědeček zmizí, všichni sténají, ale nikdo ho nehledá, a když se nakonci filmu konečně tatínek dozví, kde dědeček uvíznul, rozhodne se o tom nikomu neříct a nechat dědečka, aby si poradil sám), osobně ho ale podezírám z feministického extremismu. Ve kterém jiném filmu narazíte na muže, který si ani neumí zavázat tkaničku u boty a i při zpěvu oslavných písní na ženu působí jako gay? Nebo jiného muže, který kdyby žil o dvacet metrů výše nad úrovní moře, asi by se závratí ani nepohnul z místa? ()

Psema odpad!

všechny recenze uživatele

Zvrácenost, jejíž scénář sepsalo tříleté dítě pomocí pastelek a toaletního papíru a kterou Brabec natočil ještě uměleji než všechny svoje dosavadní filmy. Výsledkem je tupá a přeslazená maškaráda totálně vymletých známých ksichtů a jejich spratků, kde si logika bere permanentní dovolenou a kde nedrží pohromadě ani základní parametry příběhu. Vašutovy "rejbeny", filtr z podtácků, plácání po dětských prdelkách ve slowmotionu a Support Lesbiens s Kabátem? WTF? Vidět 3D verzi, asi bych šel z všudypřítomné kombinace bledě modré, žluté a růžové klopit. ()

Damiel odpad!

všechny recenze uživatele

0 % - Tento Brabcův počin nahrává všem, kdo kritizují financování kinematografie ze státního rozpočtu. Tuto nesmyslnou stominutovku, jíž označit za film je urážkou kinematografie, nezvládne ani nejotrlejší divák. Děj (pokud tam nějaký je) nedává smysl, postavy působí, že jsou na drogách, písničky jedna jako druhá jsou otravné svými infantilními texty. Kladem je pouze hezká stylizace Písku. Doteď jsem si myslel, že dno české kinematografie je Kameňák. Už to neplatí. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (23)

  • Film obsahuje 476 trikových záběrů. Jedná se o výměny obloh, retuše antén nebo efekty v peřině. Scény "v peřině" jsou pak všechny vytvořeny počítačem. (Taninaca)
  • Nezbytným efektem ve světě v peřine jsou poletující peříčka, která musí stejně jako peřinová podlaha reagovat na pohyby postav. Zajištění jejich pohybu bylo dosaženo pomocí počítače, kde vznikla zjednodušená loutka herce a ta digitální peříčka rozhrnovala. Sníh z peří reagoval na takového digitálního předskokana a upraval se přesně podle něj, digitální předskokan se zase pohyboval přesně podle natočeného herce. Na konci pak skutečný herec vystřídal svou loutku a záběr byl hotový. Herci tak mohli chodit v peří, aniž by se později muselo náročně uklízet. Záběr letícího peříčka se objevuje také v jedné sekvenci záběrů z reálného světa, v níž je peříčko unášeno větrem skrz město. „Bylo několik možností, jak tuto scénu natočit. Bylo například možné použít skutečné peříčko a vést ho na silonovém vlákně. Anebo ho vytvořit jako 3D digitální model a zpracovat ho v počítači,“ říká Martin Paleček z ACE. Nakonec zvítězila digitální varianta, která tvůrcům umožnila větší kontrolu nad pohybem, nasvícením a celým „hereckým projevem“ peříčka. „Mohli jsme měnit textury, barevnosti, mít stoprocentní kontrolu nad tím, co se s peříčkem děje,“ říká Paleček a dodává: „Tenhle trik je na první pohled velmi jednoduchý, ale letící pírko má svůj specifický charakter. Aby diváci uvěřili, že je doopravdy nesené větrem, je potřeba vložit do jeho pohybu určitou chybu a nepravidelnost, která se v přírodě vyskytuje.“ (Beastmaster4)
  • Doslova románový příběh se váže ke vzniku ukolébavky, kterou dětem ve filmu zpívá Lucie Bílá. Vznikla totiž velmi krátce poté, co se na filmu V peřině začalo v roce 2004 pracovat. Jako skladatel tehdy na projektu spolupracoval legendární Karel Svoboda. „Zavolal mi, ať k němu přijedu, že pro mě něco má“, vzpomíná F. A. Brabec. „Když jsme dorazili, sedl ke klavíru a zahrál nám skvělou melodii.“ Scenárista Miroslav Adamec, který tehdy F. A. Brabce doprovázel, celou hudební momentku duchapřítomně natočil na mobilní telefon. Tehdy ještě oba tvůrci netušili, že tento krátký rozmazaný záznam se stane jediným a zcela unikátním dokumentem o spolupráci Karla Svobody na tomto filmu. (Taninaca)

Související novinky

Zemřela herečka Nina Divíšková

Zemřela herečka Nina Divíšková

21.06.2021

Ve věku 84 let dnes odešla česká filmová, televizní a divadelní herečka Nina Divíšková, již si velké množství diváků vybaví například jako babičku Bětu z populárního rodinného seriálu České televize… (více)

Reklama

Reklama