poster

Overkill: Skrz peklo do skutečnosti (neoficiální název)

  • japonský

    Fukkatsu no hi

  • anglický

    Virus

  • japonský

    復活の日

  • anglický

    The End

  • anglický

    Day of Resurrection

Dobrodružný / Sci-Fi / Horor / Drama

Japonsko, 1980, 155 min

  • T2

    Rozpočet $16miliónov(18.7.2010)

  • stub
    *****

    Velkolepě pojatá katstrofická jízda, zcela se vymykající ostatní tvorbě KF. Spoilery jsou zlo a zde to platí dvojnásob, proto nebudu nic vyzrazovat. Mohu však s klidným svědomím prohlásit, že se v rámci žánru podařilo docílit nebývalé plnosti a komplexnosti. Fukasaku si pohrává s motivy, které by "běžný" tvůrce opominul, jiná témata (především taková ta očekávatelná a "inflační") jsou naopak upozaděna. Po počátečním zajímavém, leč trošku nedůvěřivém oťukávání, je člověk vtažen dějem a atmosférou a byť film není náročné sledovat, jeho následné vstřebání si chvíli vyžádá. V roce 80 to muselo být vážně něco a ani po 30-ti letech nemohu hovořit o vyčpělosti. Skvělým tragikomickým prvkem jsou scény z Oválné pracovny Bílého domu (herecky krásná je scéna, kdy už zde sedí pouze Ford s Vaughnem). Důležité je zvolit "plnou" verzi (zde uvedených 155 min.), téměř o hodinu kratší americký sestřih není to pravé ořechové.(19.5.2010)

  • zelvopyr
    ****

    Zpropadeně nevyrovnaný postapokalyptický film, kterého nejsilnější stránka je zachycení průběhu apokalypsy. Název říká vše, jak japonský, tak anglický. Autor se pokouší domyslet hodně věcí podobně třeba jako v Battlestar Galactice. A skutečně, jedna věc, která se v katastrofických filmech málokdy řeší, jsou ty různé časované bomby, které kolem sebe máme, a které by zůstaly bez dozoru. A je tu ještě jedna společná věc s BSG – hraje zde relativně výraznou roli E. J. Olmos. Jako bonbónek zde dokonce hraje na klavír a zpívá :) Místy je, jak jsem naznačil v úvodní větě, tenhle film skvělá jízda. Bohužel, slabá stránka jsou (ne)uvěřitelné mezilidské vztahy, deformované na mnoha místech do karikatury. Například tedy, při poměru 112 chlapů na 1 ženu se ženy agresivně dožadují toho, že budou ukájet postupně či najednou větší množství mužů (a díky tomu zavládne nezničitelná a poklidná idyla bez emocí). Strašlivě hraná milá japonského hrdiny na začátku taky stojí za to, vůbec japonští herci jsou výrazně slabší, než mezinárodní hvězdy. Asi tak o 2 ligy. Ještě k tomu jim jako obvykle jejich japonští tvůrci cpou do úst anglické věty, které nejsou schopni ani po hodinách snažení vyslovit, natož aby je teoreticky dokázali vymyslet. Moc se nedivím velkému propadáku tohoto ambiciózního, neuřízeného projektu. S lepším režisérem by to mohl být jeden ze světových vrcholů katastrofického žánru, takto k nim patří jen ty jeho světlé momenty, řekněme dvě třetiny.(3.9.2012)

  • jonyyy
    ****

    Po dlouhé době se mi povedlo sehnat 155 minutovou verzi, která není televizně ořezaná a rozhodně to stálo za to. Kdybych hodnotil v roce 1980 určitě bych dal plný počet. Parádní nápad udělat dvouvrstvý katastrofický film. Plno známých tváří, velký rozpočet, až se divím, že je film tak neznámý. Každopádně bych nechtěl uvíznout v post-apo světě s posledními 863 lidmi kde je poměr muži-ženy 855-8 :D Ještě bych chtěl dodat, že se mi moc líbila úvodní a závěrečná písnička. 85%(5.5.2011)

  • J*A*S*M
    ***

    Za mě spíše rozumové uznání pro velmi rozmáchlé, ambiciózní a komplexní zpracování katastrofické tématu než pocitová spokojenost. Kdyby se onen smrtonosný virus šířil takovým tempem, jakým ubíhá tento film, nemuselo by se lidstvo ničeho obávat.(19.1.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace