poster

Síť na bludičku (TV film)

Krimi

Československo, 1983, 58 min

  • HonzaBez
    ***

    "Jen křič Muriel..." Tahle studiová detektivka má v závěrečných 15 minutách poměrně vypjatou atmosféru. Na socialistickou detektivku fakt docela dobré. Jen tedy ten úplný konec, kdy se těžce zraněný policista najednou dokáže zvednout (odplazit) a svou střelbou zachrání "holku na zabití" (Dagmar Veškrnovou), která už jinak měla fakt namále, mi přišel poněkud vykonstruovaný. Ale napětí to mělo vážně solidní.(15.3.2018)

  • Schlierkamp
    ***

    Československý televizní kriminální film natočený podle povídky W. Irishe, jenž se odehrává převážně ve velkoměstské tančírně. Jedna z tanečnic (E. Steimarová) byla ve svém bytě zavražděna a její kolegyně Sandy (D. Veškrnová) se spolu s policií snaží odhalit totožnost vraha. Prostor pro vyšetřování nebo případné spekulace o původci zločinu nebyl téměř žádný, neboť onen vrah si zašel jako by nic do tanečního podniku a rovnou vyzval k tanci Sandy, která ho podle neklamných znaků zjištěných policií ihned poznala. Nastala velmi dramatická část filmu, kdy psychicky nevyrovnaný vrah, mstící se ženám kvůli nějaké křivdě z minulosti, přes kterou se nedokázal přenést, zamkne Sandy ve svém bytě a dle svého bizarního rituálu s ní tančí na píseň nesoucí jméno tohoto filmu. Díky varující zprávě, kterou Sandy zanechala v tančírně, a výstřelům zraněného strážníka, který se vrahovi a Sandy připletl do cesty, je úkryt pachatel nalezen a útočník zneškodněn. Ve vedlejších rolích se objevila B. Bohdanová jako obstarožní tanečnice Hendersonová neustále popíjející nespecifikovaný alkohol, M. Kopecký jako majitel tanečního podniku starající se pouze o své zisky a dobrou pověst či F. Husák v roli onoho bizarního nepřítele a odhodlaného hubitele mladých tanečnic. V roli vyšetřujícího kriminalisty se objevil J. Kodet, avšak příliš hereckého prostoru mu scénář nenabídl. Mezi muzikanty hrajícími nasládlé a pomalé songy vybízející opuštěné a neatraktivní muže k tanci s půvabnými tanečnicemi se ukázal známý skladatel L. Štaidl nebo známý saxofonista F. Slováček. Netradičně pojatou kriminálku J. Dudka, u níž je nejistota v označení pravého pachatele a klasické vyšetřování podezřelých aspoň z části nahrazena dramatem v závěru, hodnotím právě z těchto důvodů průměrně.(12.6.2019)

  • Marthos
    ****

    Jen křič, Muriel! Mrazivý americký thriller, kterému ani domácí kulisy neubraly na kráse. Atmosféra vyhnaná na ostří nože, svádivé prostředí velkoměstské tančírny a nezapomenutelný František Husák v roli chladnokrevného vraha. Jinak film z období, kdy Dagmar Veškrnová ještě mohla bez problémů ukazovat leccos ze svých půvabů celému národu.(30.6.2016)

  • slunicko2
    *

    Podobné inscenace byly nezajímavé už v době vzniku. 1) Dnes ještě více vyniká pouťovost dekorací, divadelní přehrávání (zejména 30leté Dáši Veškrnové), které stejně nudnému textu předlohy nijak nepomohlo, dobové normalizované socialistické odívání implementující předpoklad, že v Americe se stejně nic lepšího nenosí. Bar zcela bez atmosféry, zato však s hroznou hudební produkcí 38letého Ladislava Štaidla pak podtrhuje zoufalou bezradnost realizačního týmu. 2) Jako dítě jsem inscenaci neviděl (ani nemohl) a tak na mě hláška Jen křič, Muriel, na rozdíl od některých komentátorů, nijak nepůsobí. 3) Výstižný koment: eRKo**.(9.6.2018)

  • blackrain
    ****

    Kvůli této roli jsem si pana Františka Husáka zaškatulkovala mezi herce, které jsem nemusela a na které jsem si musela jen velmi pomaloučku zvykat. Prostě byl ve své roli natolik přesvědčivý, že mě děsil a nejen mě. Stále mi přebýhá mráz po zádech, když někdo v mé blízkosti náhodou řekne "Muriel". I hned si to spojím právě s touto detektivkou a samozřejmě s Františkem Husákem.(21.7.2011)