Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti... Když Richard Martin (Sam Neill) koupil nejnovější model domácího robota s označením MVR-114, netušil, že jde o unikát. Andrew (Robin Williams) se od svých kolegů robotů odlišuje samostatným myšlením a neuvěřitelným smyslem pro humor. Z věrného služebníka se postupně stává miláček rodiny s vlastní osobností a lidským pohledem na svět. Andrew si začne uvědomovat svou výjimečnost a vydává se do světa, aby se mohl poohlédnout po stejně osvícených exemplářích MVR-114. Po mnoha letech hledání se seznamuje s konstruktérem robotů Rupertem (Oliver Platt) u něhož ziišťuje, že žádné další exempláře již neexistují. Po tom všem se touží stát člověkem. Díky nové technologii získá doposud strojově kovový Andrew dokonalou lidskou podobu a jeho cesta za obyčejným lidským štěstím začíná. (Bonton Home Entertainment)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (317)

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Mnohem víc se mi líbilo Spielbergovo zpracování domácího robota, protože to nebyl "jen" pouhý příběh, ale bylo v tom něco víc. Film to byl sice moc hezký a z teoretického hlediska mu není co vytknout, ale na mě to bylo strašně ploché, prázdné a předvídatelné. Nicméně Asimov umí a tak to na nadprůměr pořád stačí. 70% ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica, kde je viac robot ako človek je o dosť lepšia, výborný humor i zoznamovacie scény. Peknú prácu odviedol i skladateľ James Horner, ktorý zložil nádhernú hudbu. Celkom fungujú i dojemné scény, starnutie, rozlúčka so Sam Neilom, ale čím viac chcel byť človekom, tým menej ma film bavil. Záver sa mi zdal dosť naťahovaný, dosť presladený a film mohol byť kľudne o nejakých 10 minút kratší. Takého robota by som bral...Možno sa dočkám na smrteľnej posteli a bude ma prebaľovať...70%. ()

Reklama

SeBig 

všechny recenze uživatele

Začátek měl námět na fakt špičkový drama... jenže se to dalo směrem, kterým jsem to opravdu nečekal.. skoky v čase a celej ten filmovej záměr šel cestou, která se mi nakonec až tak nelibila a přišlo mi to horší a horší. Není to uplná shitka, ale mohlo to být o hodně lepší. Z části dobrej rodinnej filmek z tý druhý části romantická šmucka o rozmazleným robotovi, co chce víc a víc. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Myslím, že v rukách nejakého iného velikána ( Chris Columbus je, ale má svoje záplaty ), a s nejakou pridanou hodinkou metráže, plus lepšie triky a veľkolepejšia výprava...mohlo by ísť o sci-fi majsterštyk, ktorého ozveny by doznievali dodnes. Základy tam boli ( námet, Robin Williams ) a pridané hodnoty, ako hudba Jamesa Hornera ( len škoda, že sa tak neúnavne vykráda ), či romantický motív. Ale vianočný hit roku 1999 sa nekonal a rovnako sa ani nekoná v tomto prípade žiadny fantastický zázrak. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Námět je určitě zajímavý, jenomže děj se bohužel v průběhu strhává směrem k přiblblé hollywoodské romanci. Když si člověk představí děj v kostc:, příběh robota, který se chce stát člověkem, aby mohl milovat, dostane patetické melodrama. Když k tomu přidám provplánovitou hudbu Jamese Hornera, kde autor vykrádá sám sebe (Braveheart), řítí se film něka do oblasti, pojmenovatelné špatný vkus. Co film zachraňuje jsou opravdu mimořádné speciální efekty, které jsou natolik vymáklé, že film drží nad hladinou. Spielbergovo A.I., je rozhodně mnohem lepší. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (9)

  • V původním příběhu o Andrewovi od Isaaca Asimova se společnost, která vyrábí roboty, jmenuje "U.S. Robots and Mechanical Men". V roce 1971 se jedna společnost k poctě Asimova pojmenovala "U.S. Robotics". Ve filmu je ovšem tento podnik popsán negativně, takže na žádost skutečné "U.S. Robotics" tvůrci přejmovali společnost na "NorthAm Robotics". Přesto je možno ve filmu na několika místech vidět původní jméno a logo. (HappySmile)
  • Robotí slečna dostala jméno Galatea po soše, kterou přivedli bohové k životu v Pygmalionu. (HappySmile)
  • Přestože film ztvárňuje stejnojmennou povídku od Isaaca Asimova ("Bicentennial Man" - "Dvěstěletý člověk"), především druhá část filmu se s povídkou rozchází. V povídce například vůbec není romantická linka s Portiou (Embeth Davidtz) a Andrewův (Robin Williams) důvod stát se člověkem není láska, ale rovnost s člověkem. Povídka také, vzhledem ke své délce, není tak detailní jako film. Naopak povídka často naráží na zákony robotiky a vztah svobodného robota s lidmi. (tom.nosek)

Reklama

Reklama