Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Royal Tenenbaum a jeho žena Etheline žijí se svými dvěma syny a adoptivní dcerou ve velkém domě na Manhattanu a zdá se, že rodině vůbec nic nechybí. Ovšem jen do té chvíle, kdy Royal, velký milovník žen a života, rodinu opustí. To se stalo před dvaadvaceti lety. Teď je Royal bez peněz, a tak si vymyslí smrtelnou nemoc a apeluje na soucit svých bližních. Horší okamžik si ale pro svůj návrat vybrat nemohl. Etheline právě dostala seriózní nabídku k sňatku a již dospělé děti mají dost starostí samy se sebou... Proslulý filmový solitér Wes Anderson rozdělil děj filmu do jednotlivých kapitol, mapujících etapy života Tenenbaumových. Jde mu nejen o Royalovo pozdní prozření, ale i o reakci ostatních členů rodiny, protože návrat nezdárného otce vyvolává léta zasuté vzpomínky a traumata. Příběh nabitý břitkými dialogy a melancholickým humorem umocňují výrazná výtvarná stránka filmu a výborné herecké výkony. Ostatně Gene Hackman si za své ztvárnění svérázné hlavy rodiny odnesl prestižní Zlatý glóbus. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (313)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Vychytaných vtipů se najde docela dost, na komedii i docela dost vážných míst, ale to mezitím je (možná práve proto) hodně nekonzistetní. Ale i tak v podstatě zajímavé. A celkově hodnoceno: velmi rozporuplné. Už dlouho jsem neviděl snímek, který by u mě v průběhu sledování lavíroval v hodnocení mez nějakými třiceti až sedmdesáti procenty. Takže ty hvězdičky jsou v podstatě kompromis. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Wes Anderson, Owen Wilson .. Nevím co sjíždí Wes Anderson, ale rozhodně mne jeho výplody nepřipadají zajímavé (když pominu obsazení - zde s uhrančivě rozkošnou mrškou Gwyneth Paltrow) a zábavné. Sice jsem se pousmál párkrát, ale takové záchvěvy soucitu lze dostat i u vyloženě odpadových filmů. Už The Life Aquatic with Steve Zissou byl otřesný zážitek a tohle to jen potvrdilo i když si celkově stojí lépe - Wes není tvůrce pro mne. 40%. ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Lehce nadprůměrný filmík s dobrým hereckým obsazením. Rozhodně nejde o komedii (zasmála jsem se asi 2x), spíš o úsměvnou kroniku jedné rodiny, jejíž členové jsou přinejmenším lehce výrazní. Tenenbaumovu rodinu tvoří Chas (od mala nadaný finančník, nyní otec dvou synů, který se nedokázal srovnat se smrtí svojí ženy), adoptovaná Margot (nadějná spisovatelka divadelních her, ale také velká tajnůstkářka a záletnice, nyní žena úspěšného spisovatele) a Ritchie (bývalý skvělý tenista, který je do Margot od mala zamilovaný); matka Etheline (archeoložka zamilovaná do svého černošského účetního) a její bývalý manžel Royal (žijící od rozchodu 20 let v hotelu a nyní předstírající, že má rakovinu a zbývá mu 6 týdnů života). Plejádu postav doplňuje dalších pár neméně výrazných osůbek, které více či méně Royalův příjezd zpět do domu jeho bývalé ženy po dlouhé době a předstíraná nemoc ovlivní. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Wesi, zkusil jsem tě u tohoto filmu po druhý. Chtěl jsem ti dát šanci, když sis mě získal s Grandhotelem Budapešť. Jenže musím ti říct, že i na podruhý tenhle film na mě s jeho divným humorem působí hrozně divně. Koukám, koukám...ale nic to se mnou nedělá. Nápady to má, to je jasný. Ty si měl dobré nápady už tenkrát. Možná ses tu jenom rozjížděl, ale už tenkrát to šlo. Jenže ten humor, kterej v Grandhotelu funguje, tady působí hrozně do prázdna. Tak sorry...třeba tě zkusím jednou do třetice a omluvím se ti. Teď ale ne. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Typický představitel cyklu „smart cinema". Výstřední postavy, sarkastický humor, ironický pohled na tradiční rodinné hodnoty, dysfunkční rodinné vztahy, epizodická struktura. Neboť jde zároveň o film Wese Andersona, je epizodičnost zvýrazněna dělením do kapitol (plus prolog a epilog), kompozice připomínají obrazy (tableaux shots), z nichž každý lze pro jejich vypiplaný design a množství vtípků v mizanscéně rozebírat mnoho minut, geometricky přesné pohyby kamery se střídají se „spontánními" sekvencemi snímanými ruční kamerou (podobně vedle sebe Anderson staví scény jako z grotesky a realistické násilí, v jehož důsledku jde skutečně o život), citují se zde slavné filmy, v podkresu neustále zní zpola vážně využívané skladby známých hudebníků a děti se mnohdy chovají dospěleji než dospělí. Celkem bych souhlasil s názorem, že jde o Andersonův film s největší vypovídací hodnotou, protože v něm režisérovo hračičkovství nezastiňuje vážná témata, o kterých pojednává. Osobně si každopádně myslím, že se jako režisér doopravdy „našel" až v Životě pod vodou. 80% Zajímavé komentáře: Aquarius, Callas, wipeout, Martass21 ()

Galerie (68)

Zajímavosti (25)

  • Jestřáb, jež ve filmu účinkoval jako Mordecai, byl během natáčení unesen a únosce požadoval výkupné. Produkce nemohla odložit natáčení, a proto byl jestřáb nahrazen. (HellFire)
  • Eli Cash (Owen Wilson) jezdí britským sportovním vozem Austin-Healey 3000 (Mark III BJ8) z roku 1964 v bílé barvě s červeným interiérem. (J.F.B.)
  • Nápad se ztrátou prstu Margot byl zamýšlen do předchozího Andersonova filmu Rushmore. (HellFire)

Reklama

Reklama