poster

Taková zvláštní rodinka

  • USA

    The Royal Tenenbaums

  • Slovensko

    Taká zvláštna rodinka

  • Kanada

    The Royal Tenenbaums

  • Velká Británie

    The Royal Tenenbaums

Komedie / Drama

USA, 2001, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sinp
    ****

    Taková zvláštní rodinka je stejně jako ostatní snímky Wese Andersona těžko uchopitelný, proto se naskýtá otázka - Jak k němu přistupovat? Rozhodně se nebudete smát gagům s očividnou pointou, tenhle podivín sází na jakési odlišnosti v jednání. Paletu postav, kterou vytvořil tady, mohl klidně nastčit do dalších dvaceti filmů, svým silným psychologickým podkreslením by určitě vyčnívaly. Nemůžu zaručit, že se Vám bude zrovinka tenhle styl zamlouvat, je to osobité, zvláštní, originální, divné....(14.12.2005)

  • Radek99
    *****

    Geniální a naprosto svérázná parodie na romány červené knihovny i na svět latinskoamerických telenovel, na krásnou literaturu s romantickým nádechem a vševědoucím ,,Vančurovským" vypravěčem, který pronáší úžasné věty typu: ,,Byl stálým členem rodiny, přes prázdniny, ráno před školou a přes většinu poobědí." Wes Anderson si modelový příběh o partnerovi, který je ,,téměř" před smrtí a vrací se po letech smířit se svou rodinou, propojil se silně synkretickými inspiračními zdroji a svým nezaměnitelným tvůrčím způsobem a ryzí osobitou poetikou staví před diváka doslova vizuální hody - všimněte si konceptů jednotlivých záběrů, té promyšlené kompozice vycentrované obvykle na střed záběru či na zlatý řez, vertikálních pohledů shora či monotónních krátkých jízd, spíše však statického obrazu, kde dynamika tvoří pozvolný střih několika stejně velkých polocelků (často se shodnou kompozicí) přímo za sebou či vsunování obrazového předělu - refrénu v podobě obálek knih (ve významové rovině symbolizující inflaci psaného slova ve světě zahlceném informacemi, kde všichni píší...). Typické je nadsazení, hyperbolizování většiny faktů i situací ( ,,Byla jsem bez muže 18 let..." ), což ale stojí v kontrastu s tím, že Wes záměrně utlumil herecký projev a hereckou akci téměř u všech zúčastněných, takže převládá výsledný dojem úsporně minimalistického a melancholického hereckého projevu (tomu se vymyká jen Gene Hackman) ... výsledkem je velmi osobitě působící statická mizanscéna. Příznačné jsou samozřejmě také bizarní postavy a zde též jistá aristokratičnost hlavního hrdiny (vyjádřená nomen omen Royal Tenenbaum, což je navíc úžasné praštěné jméno...). Samostatnou kapitolou je i excelentní hudební stránka, která je nosná i sémanticky a v druhém plánu v textech ukrývá spoustu relevantních informací... Wes Anderson je skutečný filmový génius a tenhle film je zřejmě jeho umělecký vrchol... Podobné filmy: Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Jak jsem balil učitelku, Prosíme přetočte(19.8.2008)

  • Dont
    ***

    Taková zvláštní komedie, přesně v duchu českého názvu filmu. Pokud na to člověk nemá správnou náladu, tak to asi nedá. Humor je hodně suchý a mezi jednotlivými scénkami se prakticky nic neděje. Dokoukal jsem to až další den a když jsem věděl, co mě asi tak čeká, užil jsem si zbytek filmu mnohem více. Prostě jsem napodruhé přistoupil na Andersonův styl a našel si tam vtipné momenty. I tak se ale nemůžu zbavit dojmu, že to mohlo být ještě mnohem vtipnější, už jen s ohledem na zúčastněné herce. Více se dalo vytěžit z komediálního potenciálu Bena Stillera, tuze málo prostoru dostal Bill Murray a i originální postava Gwyneth Paltrow se dala využít ještě lépe.(25.5.2014)

  • Matty
    ****

    Typický představitel cyklu „smart cinema". Výstřední postavy, sarkastický humor, ironický pohled na tradiční rodinné hodnoty, dysfunkční rodinné vztahy, epizodická struktura. Neboť jde zároveň o film Wese Andersona, je epizodičnost zvýrazněna dělením do kapitol (plus prolog a epilog), kompozice připomínají obrazy (tableaux shots), z nichž každý lze pro jejich vypiplaný design a množství vtípků v mizanscéně rozebírat mnoho minut, geometricky přesné pohyby kamery se střídají se „spontánními" sekvencemi snímanými ruční kamerou (podobně vedle sebe Anderson staví scény jako z grotesky a realistické násilí, v jehož důsledku jde skutečně o život), citují se zde slavné filmy, v podkresu neustále zní zpola vážně využívané skladby známých hudebníků a děti se mnohdy chovají dospěleji než dospělí. Celkem bych souhlasil s názorem, že jde o Andersonův film s největší vypovídací hodnotou, protože v něm režisérovo hračičkovství nezastiňuje vážná témata, o kterých pojednává. Osobně si každopádně myslím, že se jako režisér doopravdy „našel" až v Životě pod vodou. 80% Zajímavé komentáře: Aquarius, Callas, wipeout, Martass21(10.7.2005)

  • kobejn
    *****

    Tak z Wesovejch filmů se mi tendle líbil nejvíc - tady to myslím byla trefa do černýho - dokonalá esence absurdity, černého a suchého humoru - tendle svět, který tu Wes vytvořil, je zcela originální a má své vlastní pravidla, která jinde neplatí a ani v jeho jiných filmech tak dokonale nefungují, navíc maličkost - všichni herci byli skvělí, takže jo, to se povedlo.(30.9.2011)

  • - Před domem Tenenbaumových můžete při svatbě Etheline (Anjelica Huston) a Henryho (Danny Glover) v odrazu oken červeného auta vidět kameramana. (hansel97)

  • - Postava Margot byla ovlivněna německou zpěvačkou a herečkou Nico. Margot (Gwyneth Paltrow) nosí podobný účes a výrazné tmavé líčení. Skladby Nico se také objevují ve filmu.

  • - Anjelica Huston i Gene Hackman původně odmítli účinkovat ve filmu. Souhlasili až poté, co byly jejich role rozšířeny. (HellFire)