Reklama

Reklama

Azazel je jeden z padlých andělů, které Bůh zbavil podoby a oni se za to mstí na lidech. Protože nemá vlastní tělo, žije v tělesných schránkách jiných lidí i zvířat, do nichž může vstoupit jediným letmým dotykem. Mluví všemi jazyky a je skutečným, téměř absolutním zlem. Nezničitelným, nepřemožitelným, nelítostným a bezcharakterním. Přesvědčit se o tom může filadelfský policejní detektiv John Hobbes, který sice chytil obávaného sériového vraha Edgara Reese a předal ho porotě, která ho poslala do plynové komory, jenže tím to pro něj neskončilo. Právě naopak. Objevují se další mrtvoly, stejný modus operandi a taky hádanka, kterou mu těsně před smrtí položil Reese. Zpočátku nevěřící a skeptický detektiv se přesvědčí, že si s ním krutě pohrává pomstychtivý démon, a s hrůzou si uvědomí, že se na něj nejen snaží svést podezření z dalších vražd, ale navíc se zřejmě velmi dobře baví jeho pozvolným ničením a deptáním. Detektiv se však nevzdává, a dokonce se zdá, že objevil způsob, jak ho porazit a zničit. Pomoci by mu mohla Gretta Milano, dcera policisty, který před třiceti lety spáchal sebevraždu, poté co byl obviněn z řady zločinů. S její pomocí se dostane k několika starobylým textům, které popisují, jaké má Azazel schopnosti a slabé stránky. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (189)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Není se čemu divit, že o tomhle filmu vůbec nic nevím. V úvodních titulcích se totiž svým námětem tváří jako slabší verze filmu Sedm (což je vlastně pochvala), jenže to je jenom chabá domněnka stanovená při úvodních minutách. Následuje totiž změť všeho špatného, co nabízely filmová devadesátá léta a nikdy jim to nepřineslo žádný úspěch. Snadno zapomenutelný film. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála slabých filmů s Denzelem Washingtonem ještě z doby, kdy nebyl velkou hvězdou a klasickým prototypem "policajta". Mohlo to být mnohem lepší film, ale kvůli nevyužitému tématu se tak nestalo. Scénáristé jemně načrtli možnosti a nechali film plynout dál a ani režisér se zrovna s atmosférou nepředvedl, jak mohl. Film plný promarněných příležitostí. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Veríte v Boha?“ – „Pri mojej práci je to s vierou občas ťažké.“ Temný a drsný mysteriózny triler, ktorý v čase premiéry našimi kinami prešumel bez výraznejšieho záujmu, ja som si ho nechal až na video a ani vtedy som nebol príliš spokojný. S odstupom desaťročí sa ale situácia okolo Anjela smrti prekvapivo značne vylepšila, ako to už občas s niektorými staršími filmami chodí. Dnes ide o solídne, zručne nakrútené a miestami až mimoriadne atmosférické dielko. Iste, nič extra výnimočné a na klasiku typu Sedem a Mlčanie jahniat sa to nechytá (ale to ostatne ani nemalo v záujme vzhľadom na nadprirodzený scenár), ale fakt som si to užil. Dosť tomu pomáha práve scenár, ktorý nenudí, nakoľko chvíľku je o popravovanom sériovom vrahovi, potom odskočí k policajnej buddy movie, následne pátrame po zabijakovi na slobode, potom sa riešia tajomstvá policajného zboru, potom na scénu napochoduje expertka na nadprirodzené javy a celé je to celkom pekne nekompromisné (čo sa prežitia postáv týka). Oceňujem skvelé použitie Rolling Stones, aj škodoradostný záver, hoci treba dodať, že hlavný hrdina to ozaj bohvieako nedomyslel. Úvod je prekvapivo skopírovaný z o 8 rokov staršieho The First Power s Louom Diamondom Phillipsom (chytený sériový vrah je popravený a po jeho smrti vraždy pokračujú a ničia zdravý rozum detektívovi, ktorý po vrahovi dlhú dobu šiel). ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tragické zničení šance na výtečný mysteriózní thriller. Ústřední myšlenka zlé bytosti, která se přesouvá dotekem z člověka na člověka, je sama o sobě velmi zajímavá (z nějakého filmu jsem si ji pamatoval z dětstsví, možná to bylo právě toto). Zde byla bohužel zardoušena takovým tím klasickým hávem hororů let devadesátých, kdy na každý originální nápad připadalo dvacet klišé. Hoblit i Washington občas ukážou, že celkem umí, vina je tedy na scénáři. 4/10 ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Oh boy, moje vášeň pro filmy, které začínají koncem, je zde ještě umocněna faktem, že Anděl smrti je jeden z mála filmů, které oprávněně (a rozkošnicky!) beze zbytku využívají figuru voiceoverového vypravěče. Elias stráví ve filmu asi šest minut, ale i tak je velice půvabný. Kdybych já byla tisíce let starý padlý anděl chodící po Zemi, rovněž si budu slastně pobrukovat Stouny (na moji obranu: pokoušela jsem se napsat Stoney a potom Stony, ale to dle mého názoru vypadalo nepatřičně). Byla jsem trochu otrávena, když ze záběru na plačící pochybující ženu v kostele film přejde na Coca Colu padající z automatu. Je to větší připomínka zla než když si Azazel pobrukuje. Osobně bych tam nepotřebovala tolik subjektivních pohledů démona, ale dramaturgicky je to dokonalé do posledního záběru. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (8)

  • První scéna, kterou scenárista Nicholas Kazan vymyslel, byla ta, ve které Azazel poprvé putuje z jednoho člověka do druhého a na jejímž konci dojde k posednutí Charlese Oloma (Robert Joy). Kazan přemýšlel nad tím, jak může zlo přecházet z jednoho člověka na druhého, jak může být nakažlivé, že když je jeden člověk zlý na druhého, tak ten bude zlý zase na někoho dalšího a tento řetěz se nikdy nezastaví. Tímto došel k vizuální představě filmové scény a od této scény se potom odrazila práce na celém filmu. (Morien)
  • Natáčení probíhalo v amerických městech Philadelphia, New Jersey a Los Angeles. (Terva)
  • Scéna, kdy se propadne strop ve sklepě chaty, který zrovna Hobbes prohledává, nebyla ve scénáři ani v hrubém střihu filmu. Původně měl Hobbes najít knihu a odejít. Během jedné z testovacích projekcí ale během této scény odešel ze sálu jeden divák na toaletu a zavřel za sebou dveře s hlasitým prásknutím, což vylekalo všechny přítomné. Produkce filmu tak získala nápad, že by se v tomto místě filmu mohla objevit náhlá "lekací scéna" pro posílení atmosféry napětí. (Morien)

Reklama

Reklama