Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Azazel je jeden z padlých andělů, které Bůh zbavil podoby a oni se za to mstí na lidech. Protože nemá vlastní tělo, žije v tělesných schránkách jiných lidí i zvířat, do nichž může vstoupit jediným letmým dotykem. Mluví všemi jazyky a je skutečným, téměř absolutním zlem. Nezničitelným, nepřemožitelným, nelítostným a bezcharakterním. Přesvědčit se o tom může filadelfský policejní detektiv John Hobbes, který sice chytil obávaného sériového vraha Edgara Reese a předal ho porotě, která ho poslala do plynové komory, jenže tím to pro něj neskončilo. Právě naopak. Objevují se další mrtvoly, stejný modus operandi a taky hádanka, kterou mu těsně před smrtí položil Reese. Zpočátku nevěřící a skeptický detektiv se přesvědčí, že si s ním krutě pohrává pomstychtivý démon, a s hrůzou si uvědomí, že se na něj nejen snaží svést podezření z dalších vražd, ale navíc se zřejmě velmi dobře baví jeho pozvolným ničením a deptáním. Detektiv se však nevzdává, a dokonce se zdá, že objevil způsob, jak ho porazit a zničit. Pomoci by mu mohla Gretta Milano, dcera policisty, který před třiceti lety spáchal sebevraždu, poté co byl obviněn z řady zločinů. S její pomocí se dostane k několika starobylým textům, které popisují, jaké má Azazel schopnosti a slabé stránky. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (201)

campix 

všechny recenze uživatele

Po řadě úspěchů 90tkových krimi thrillerů se s dalšími filmy tohoto žánru roztrhl pytel a jedním ze zářných příkladů je i Anděl smrti. Film jenž dokonale zapadá do průměru svého žánru a vybočuje tak maximálně ďábelským protivníkem, který je postupem filmu stále více přitažený za vlasy. V hlavní roli samozřejmě musí být charizmatický vyšetřovatel s nejedním problémem, což Denzel Washington rozhodně naplňuje. Zpočátku slušná dějová linie zabitá překombinovaným záporákem, ale se slušnou atmosférou. ()

manonfire 

všechny recenze uživatele

Tak minimálně jedna hvězda je čistě za mého těžkého oblíbence Denzela. Scény na babu, kdy za pár vteřin bubák vyměnil x tělesných schránek, byly vcelku originální a zajímavé. Stějně tak celá myšlenka pomstychtivého nebožtíka. V podstatě to bylo solidní krimi, ale bubák tomu dodal úplně jinou dimenzi s klady a zápory provázejícími fantasmagorie. Bylo to spíš pozemsky vychcané a zákeřné, než nadpozemsky strašidelné. Z námětu se ale dalo vytřískat více a konec se zbytečně více soustředil na Azazela, než na osobní tragédii Washingtonovi postavy. A to je škoda. Proto jenom tři. 60% ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Azazel je jeden z padlých andělů, které Bůh zbavil podoby, a oni se mstí na lidech. Protože nemá vlastní tělo, žije v tělech jiných. Lidí i zvířat, do nichž může vstoupit jediným dotykem, a pokud je hostitel zabit, dokonce i bez toho. Mluví všemi jazyky a je absolutním zlem. Přesvědčit se o tom může philadelpský policista John Hobbes, který chytil sériového vraha, jehož soud poslal do plynové komory. Ale zlu není zdaleka konec. Ačkoliv tento mysteriozní thriller propadl shodně u diváků i kritiky, není na odpis. Tedy rozhodně jsem se u něj nenudil. Herecké obsazení sice nepodává nic mimořádného v oblasti charakterního herectví, ale jaksi jsem si zvykl na to, že Gregory Hoblit nedává hercům prostor pro rozehrání svých partů, ale hledá pro svoje filmy zajímavé plynutí děje a herce potřebuje pro jeho nezbytné podkreslení. Je tedy jedno, jestli ve filmu hraje Denzel Washington a spol., protože jejich role by mohl hrát třeba Alois Hnátek a Alfons Kolbaba, a vyšlo by to nastejno. Děj bylo to hlavní co zaujalo. Pořád se něco dělo, nemám na mysli dynamickou akci, ale napínavé posuny v ději směrem vpřed, originální nápady a režijní postupy, a pak přišla i finální pointa, kterou nelze odhadnout. Přesto však film zaujme jen na první zhlédnutí. 60% ()

Jufonka 

všechny recenze uživatele

Mě se tenhle film dost líbí a ano, má dost chyb, každopádně mě fakt zaujal ten děj, pointa, konec a začátek. Film je dost temnej a zajímavej a musim říc,t že nechápu to nízký hodnocení... už zase mam dojem, že sme se nedívali na stejnej film... ale mě se ta myšlenka převtělování pomocí doteku fakt líbí a musíte uznat, že ten konec s kočkou je dobrej, ne? Pro ty, co to neviděli: určitě stojí za to se na to podívat! ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tragické zničení šance na výtečný mysteriózní thriller. Ústřední myšlenka zlé bytosti, která se přesouvá dotekem z člověka na člověka, je sama o sobě velmi zajímavá (z nějakého filmu jsem si ji pamatoval z dětstsví, možná to bylo právě toto). Zde byla bohužel zardoušena takovým tím klasickým hávem hororů let devadesátých, kdy na každý originální nápad připadalo dvacet klišé. Hoblit i Washington občas ukážou, že celkem umí, vina je tedy na scénáři. 4/10 ()

Galerie (29)

Zajímavosti (8)

  • Scéna, kdy se propadne strop ve sklepě chaty, který zrovna Hobbes prohledává, nebyla ve scénáři ani v hrubém střihu filmu. Původně měl Hobbes najít knihu a odejít. Během jedné z testovacích projekcí ale během této scény odešel ze sálu jeden divák na toaletu a zavřel za sebou dveře s hlasitým prásknutím, což vylekalo všechny přítomné. Produkce filmu tak získala nápad, že by se v tomto místě filmu mohla objevit náhlá "lekací scéna" pro posílení atmosféry napětí. (Morien)
  • První scéna, kterou scenárista Nicholas Kazan vymyslel, byla ta, ve které Azazel poprvé putuje z jednoho člověka do druhého a na jejímž konci dojde k posednutí Charlese Oloma (Robert Joy). Kazan přemýšlel nad tím, jak může zlo přecházet z jednoho člověka na druhého, jak může být nakažlivé, že když je jeden člověk zlý na druhého, tak ten bude zlý zase na někoho dalšího a tento řetěz se nikdy nezastaví. Tímto došel k vizuální představě filmové scény a od této scény se potom odrazila práce na celém filmu. (Morien)
  • Jméno postavy Denzela Washingtona John Hobbes je založeno na dvou filosofech 17. století, Thomasi Hobbesovi a Johnu Lockovi. Hobbes se domníval, že lidé jsou přirozeně zlí a potřebují tlak společnosti, aby se stali lepšími. Locke o lidech smýšlel jako o přemýšlejících, racionálních bytostech schopných mírumilovné koexistence. Těmito tématy se film také zabývá. (Morien)

Reklama

Reklama