Reklama

Reklama

Následky lásky

  • Itálie Le conseguenze dell'amore (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jeden z nejprogresivnějších a nejoriginálnějších současných italských režisérů Paolo Sorrentino vytvořil v roce 2004 pozoruhodným snímkem Následky lásky rafinovanou kombinaci motivů kriminálního žánru s působivou analýzou stárnoucího člověka, kterému mezi prsty uniká život a okolní svět i život už jen bez známky jakéhokoliv sentimentu či emoce nečinně pozoruje. Padesátník Titta vede extrémně nudný, extrémně rutinní a extrémně nezáživný život v blíže nespecifikovaném švýcarském hotelu. Jeho každodenní rutinu, stávající z několika neměnných úkonů, však naruší láska a všechny problémy, které z ní vyplývají. Jeho dosavadní život bez práce, plný samoty, ticha, vykouřených cigaret a prázdných skleniček v hotelovém baru se najednou začne měnit. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (160)

honzii 

všechny recenze uživatele

Skvělý film, který hraje první ligu na většině úrovních. Atmosféra, hudba, kamera, režie, Toni Servillo.. Neubránil jsem se ale dojmu, že scenáristicky tento film není uchopen tak pevně, jak by mohl. Motivy, témata, to všechno je pouze naznačeno a tak se stane, že když o něco začne jít, emoce jsou hnány hlavně formální stránkou a sympatiemi k hlavní postavě, ne dějem nebo vyvrcholením příběhu. Něco mi chybělo, ale určitě se jedná o jeden z nejpozoruhodnějších filmových zážitků a o velice dobrý první dojem z tvorby Paola Sorrentina. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Že by intelektuál a vytříbený estét Paolo Sorrentino spáchal běžnou žánrovku? Ale kdeže. To jen rafinovaně a s jemným sarkasmem tahá diváka za fusekle. Poněkud mi to, jak nakládá s diváckým očekáváním, připomnělo Coenovic bratry a jejich Tahle země není pro starý. Ovšem s tím, že Sorrentino je přece jen komornější, pomalejší a jeho kousek má vyloženě klubový charakter. Kdepak, Následky lásky nejsou primárně o zločinu, spíš o pocitu životní prohry a především je to film o pomstě. Pomstě až za hrob, kde klíčem k pochopení celého filmu je úvodní scéna, kde se antihrdina příběhu podívá oknem ven a sleduje pohřební průvod. Když pochopíte, že jste před deseti lety zemřel, nemusíte se už ohlížet na následky. Toni Servillo podává soustředěný výkon a dokazuje, že patří k elitě současné italské herecké scény. Celkově mi tohle drama přišlo v pořadí jako druhý nejsympatičtější Sorrentinův kousek, jakkoliv určitě není pro každého. Celkový dojem: 80 %. ()

Reklama

Ixbalanke 

všechny recenze uživatele

Příjemně pomalý a nenásilný film, ve kterém se na konec dějí celkem násilné a náhlé věci. Film pro trpělivého diváka, který nepotřebuje zbytečné bláboly a laciné zákmity v každém záběru. Divákovi se odkrývají různé střípky ze života člověka, a až nakonec se odkryje úplný smysl. Ale nedá vám to a ještě když usínáte, musíte přemýšlet nad různými podrobnostmi. Moc se mi líbily nečekané jevy a činy, které byste ani trochu nečekali:) A hlavně vyzdvihuji soundtrack. Řízný dnb vás překvapí, kdy to nejméně čekáte a opět nečekaně utichne s cinknutím výtahu či zapálením cigarety. Takže doporučuji namíchat si long drink a nechat se unášet jemnými tóny tohoto italského výtvoru. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Paolo Sorrentino ukazuje, jak je schopen natočit snímek, u kterého budete přemýšlet, třeba jen proto, proč je konkrétní záběr tak dlouhý, ale přitom budete zírat na to, co se děje. Je to kriminální film. V pomalém tempu a s důrazem na herecké výkony, ale přesto s příběhem, který rozhodně nenudí a dovede zaujmout ve více rovinách. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Nepatřím mezi ty uživatele, kteří mohou srovnávat tento snímek s jeho jinými filmy, ale jedna věc je jistá, že Paolo Sorrentino patří mezi ty, kteří vědí jak na sebe upozornit. Je to jeden z mála filmů, který mě od začátku nutil být soustředěný a vnímavý vzhledem k vyvíjejícím se událostem příběhu o osamělém muži Titti Di Girolama, který vedl velmi zvláštní způsob života. Možná jako já si budete dost dlouho klást otázku proč působí celou dobu tak odtažitě, bezútěšně a zasmušile. Odpovědi se vám dostane, ale mně žel konečný vývoj událostí až tak neuspokojil a vyvolal ve mně trochu protichůdné pocity. Ale to je také mé jediné minus celého filmu, který byl jinak velmi vyjímečný, originální a navíc s výbornou kamerou. A zcela určitě se musím podívat ještě na nějaký jiný Sorrentinův film.75% ()

Galerie (36)

Zajímavosti (1)

  • Kniha, ze které dívka v kavárně předčítala, je „Voyage au bout de la nuit" z roku 1932 od autora Louis-Ferdinand Céline. (Kritiq)

Reklama

Reklama