Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Egoistický policejní detektiv Ki-hun vede dva životy, v jednom je šťastně ženatý s Su-yeon a v druhém miluje svou milenku - kamarádku své manželky Ga-hee. Avšak celý jeho perfektní život se začne obracet vzhůru nohama, když mu jeho milenka oznámí, že je těhotná. A případ, kde vyšetřuje zabití manžela velmi svůdné ženy Kyong-hi, se proplétá, i proti jeho vůli, s jeho životem. (balone)

(více)

Recenze (51)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Dokonalý neo-noir masterpiece, ktorý v sebe nesie dve dejové linky spojené osobou policajného kapitána. V tej prvej línii vyšetruje vraždu majiteľa fotografického salónu, zatiaľ čo v tej druhej sledujeme jeho súkromný život, v ktorom si musí vybrať medzi dvoma ženami - manželkou a milenkou. Pomalé tempo odvíjania príbehu doprevádzané soundtrackom pozastávajúceho takmer iba z klasickej hudby (pričom jeho presné naviazanie na obraz v mnohom evokuje dokonalú audiovizuálnu syntézu Parkovho Oldboy), postupné odkrývanie faktov a slušné herecké výkony - to všetko spoľahlivo buduje tajomnú noir atmosféru so silným, dramatickým a dokonale bizarným zvratom. Vďaka nemu si zrazu spätne uvedomíte režisérovu vyšperkovanosť svojho diela do posledného detailu, ktoré v naviazaní na úvodný citát je predovšetkým mrazivou úvahou a podobenstvom o vine, hriechoch a ich potrestaní. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Dosti minimalistické a velmi působivé. Pokud čekáte běžnou kriminálku, tak se tomuto snímku raději vyhněte, jelikož zde je vyšetřování vraždy odsunuto na vedlejší kolej a hlavní dějová linka se soustřeďuje především na osobní život vyšetřujícího detektiva. Přes přítomnost skvělé scény v kufru a skvostné spojení obrazové složky s klasickou hudbou zůstane na tomto snímku navždy stín sebevraždy půvabné Eun-ju Lee (a to ty erotické scény, kvůli kterým to údajně bylo, nejsou nikterak odvážné - ba právě naopak). ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Kvalitný, ale nevyrovnaný thriller. Úvodná hodina neuveriteľne uspáva, iba skvelí herci dokážu divákovu pozornosť upútať natoľko, aby tento pomalý rozbeh pretrpel a dostal sa ku geniálnej druhej polovici. Z tej vám síce bude poriadne zle, ale nie je možné ju neoceniť. Čo sa musí nechať je, že SL má niekoľko perfektných režijných nápadov, najmä spojky zdanlivo nesúvisiacich scén spojených jedinou postavou (prezeranie fotografií , ležanie v posteli), ďalej koláž reality a snov, minulosti a prítomnosti súčasne v jedinej scéne, či príprava na výsluch nastrihaná na ukladanie predmetov na stôl. Film má výbornú atmosféru postupne budovaného tajomna, jednotlivé verzie vzťahov a konania postáv sa zas odrazia v momentoch nefalšovaného prekvapenia. Je len na divákovi komu verí a komu nie. Všetky postavy sa v priebehu deja menia a postupne vychádza na povrch ich skutočná povaha. Hlavnú postavu som musel veľmi ľutovať, pretože napriek tomu že chápem, že jej konanie môžu niektorí diváci považovať za "hriechy" či "morálne neospravedlniteľné činy", bola sama vlastne obeťou ostatných. Na päť hviezdičiek to však film u mňa vyškriabal len viacerými užívateľmi toľko spomínanou "kufrovou" scénou, ktorá je naozaj asi jediná svojho druhu vôbec a spomínanými vizuálnymi parádičkami. 9/10 ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Už jsem si začínala říkat, že mám v poslední době nějak moc šťastnou ruku na korejské filmy. Tady jsem ale narazila. Začátek se mi poměrně líbil, jenže pak se to začne rozbíhat všemi směry a nastává zmatek. Na druhou polovinu se mi už moc hezky nedívalo. Občas to bylo nudné, často nechutné. Do konce jsem to nějak dotlačila, ale znovu už se asi nepodívám. Velmi slabé 3*. ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Brilantně vystavěný thriller, ve kterém bezchybně koherují formální stránka, zpočátku spletitý děj s ubývající minutáží stále více osvětlovaný překvapivými flashbacky a herecké výkony (hlavně Suk-kyu Han a Eun-ju Lee snesou ta nejpřísnější kvalitativní měřítka, o pěveckých výkonech Eun-ju ani nemluvě), a jenž vezme dech neskutečně dusivými závěrečnými minutami. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrá krimi dráma. Má celkom dobrý príbeh o schopnom detektívovi, ktorý je šťastne ženatý so svojou ženou, s ktorou práve čaká dieťa, ale zároveň udržuje pomer aj s mladou speváčkou, ktorá sa s jeho ženou pozná a navyše práve rieši prípad brutálnej vraždy vo fotografickom štúdiu. Spracovanie sa mi páči, väčšinu času film sprevádzajú dve výrazné dejové línie, vyšetrovanie vraždy a osobný život detektíva, ktoré sú samozrejme kvôli samotnému detektívovi spojené. Na moje prekvapenie ma ale omnoho viac zaujal detektívov osobný život, samotná kriminálna línia je síce tiež zaujímavá a bavila ma, ale očakával som, že prípad bude viac zamotanejší, hlavní podozriví sú známi už po chvíli a tak vyšetrovanie nie je dostatočne napínavé, ale zase chválim rozhovory s manželkou zavraždeného, ktoré majú zaujímavý náboj, toto ma bavilo. No viac ma zaujal detektívov osobný život, v ktorom stojí medzi dvomi ženami, toto je skvelo podané, s niekoľkými výbornými scénami, ale hlavne ma zaujalo sledovanie bezstarostného prístupu detektíva k tejto situácii, žiadne výčitky svedomia, v jednej chvíli je skvelým manželom, ktorý je manželke oporou v každej situácii a pritom si kedykoľvek odbehne za milenkou. A samozrejme nedá sa nespomenúť záverečná tretina v kufri auta, ktorá zaujme už len svojou originalitou. A páči sa mi aj úplný záver. Herecké obsadenie je výborné, Han Suk-Kyu, ktorý predviedol jeden zo svojich najlepších výkonov, táto úloha mu sadla skvelo, výborné ženské postavy, či už Sung Hyun-Ah ako hlavná podozrivá, detektívova manželka Sung Hyun-Ah a samozrejme aj Lee Eun-Ju v úlohe jeho milenky, ale toto má už pri sledovaní úplne inú príchuť, keďže práve kvôli tejto úlohe si nakoniec vzala život, čo ma veľmi mrzí a pritom mi tie erotické scény ani neprídu až tak moc odvážne, škoda. S réžiou a technickou stránkou som veľmi spokojný, chválim zaujímavé vizuálne nápady, výbornú kombináciu obrazu s vážnou hudbou, dobrá práca. Som nadmieru spokojný, jedine tá kriminálna línia mohla byť prepracovanejšia, ale vynahradzuje to zvyšok filmu, skvelé herecké výkony a samozrejme aj vizuál. Len škoda Lee Eun-Ju, tejto veľmi nepríjemnej príchute sa behom sledovania filmu nedá zbaviť. 77% ()

molotov 

všechny recenze uživatele

Začíná to jako klasická detektivka, postupně to houstne a naprosto nezapomenutelná scéna z kufru auto to povyšuje na mistrovský kousek. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Vynikajúca kombinácia kriminálky a vzťahovej psychologickej drámy. Posun zamerania dejovej linky od vyšetrovania brutálnej vraždy k mileneckému trojuholníku vyšetrovateľa tejto vraždy. Vyšpičkovanie mileneckého vzťahu do nezvyčajného extrému na brehu jazera. No nie je koniec, ešte sa dej vráti k vyšetreniu vraždy. Spletitosť deja s rafinovane prepojenými nitkami vyjde v úplnosti najavo až na konci filmu. A pointa, spolu s vydareným poukázaním na rozpory súčasného sveta v priebehu deja, odoznieva v divákovi aj niekoľko týždňov po pozretí. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Takmer celému snímku vládne "romantická" stránka, pričom nebyť tej záverečnej tretiny, ktorá ponúka pomerne solídne psycho pasáže, zrejme by bol môj celkový dojem z tohto filmu na bode mrazu. Takto solídne, silné tri .. ()

petero 

všechny recenze uživatele

Týmto filmom sa mi tuším zapáčila ázijská filmografia a ani neviem prečo. Možno že dej nebol až taký rozvleklí a asi do polovice filmu som prial blahom, že konečne vidím nejaký normálny film (rozumej nie horor, sci-fi alebo anime ktoré mám už celkom napozerané), no potom nasledovalo psycho v kufri auta. Proste ázijská kinematografia je taká. ()

venus 

všechny recenze uživatele

Ze začátku sledovaná vražedná krimi zápletka se velice rychle dostane do stínu zahadně propleteného milostného trojúhelníku, který je zakončen na mě až moc brutální scénou v kufru. Ilustrace této vypjaté situace byla velmi velmi věrohodná, ale na mě moc krvavá. Možná moc šokující. Kdo by si pomyslel, že to takhle dopadne, když mělo dojít pouze k spontánnímu milování v autě? Sledovat vraždu soškou Panny Marie to bylo taky něco pro mě. Vše mi bylo možná tak nepříjemné kvůli silné věrohodnosti. Co se týče překvapení, tak tím Scarlet Letter vynikal. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Celý ten nudný, sice umně natočený balast byl snad natočený kvůli jedné jediné velice originální a napínavé scéně. Tak mi to připadalo, protože to co se děje kolem a vůbec jakým způsobem se scénář k oné scéně propracoval, stojí za zlámanou grešli. Další, nesmyslně vyhypovaný korejský film. Nebo jen tomu nerozumím? ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Tolik mě žádný film už nějakou chvíli nedopálil. Úvodních pětačtyřicet minut vypadalo relativně slušně, pak to začalo být poměrně divné a překombinované a závěrečná, vypjatými emocemi, řevem a ehm, překvapivými pointami oplývající půlhodina mi způsobila tupou bolest hlavy a následkem toho i lehké houpání žaludku. Takhle shodit zpočátku celkem poutavý thriller, to je vážně umění, jistě na to museli pan režisér a pan scénárista dlouho studovat a mají doma nejeden tubus. Příležitostně by si je mohli omlátit o ty věci, co jim sedí na krku, třeba by to do budoucna pomohlo. ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

velmi zaujimavy a na konci aj dost brutalny thriller z prostredia bludneho trojuholnika. jeden muz - policajt, dve zeny, dve lasky, jednu miluje, druhu si zobral za zenu. film o tom, ze nam na sklonku zivota nemusi ostat vobec nic, film o krizovych situaciach a o sialenych zivotnych rozhodnutiach. ()

Tommy987 

všechny recenze uživatele

WOW ! Film, ktorý som túžil vidieť už niekoľko mesiacov a po jeho pozretí jednoducho nemám slov. Vlastne jedno by sa našlo: brilantné. Toto slovko vystihuje nielen film ako celok, ale do jedného aj všetky jeho zložky. Prešpičkovaný scenár, aký sa len tak nevidí, dokonalé herecké výkony (prečo preboha chúďatko Eun-ju spáchalo samovraždu... je mi jej nesmierne ľúto) a hlavne réžia. Neviem, kde sa berie toľká genialita u človeka, ktorý doteraz natočil len jeden celovečerný a jeden krátkometrážny film, ale meno Hyuk Byun si určite treba zapamätať, lebo ak bude takto pokračovať, máme sa teda na čo tešiť. Za najväčšie vyzdvihnutie stojí asi posledná polhodina (aj s geniálnou scénou v kufri), z ktorej ma mrazí ešte teraz. Opäť raz sa kláňam pred Kóreou. 10/10 ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Potřebuju se vypovídat. Představte si, že se díváte na krimi. O policistovi vyšetřujícím vraždu, který v soukromém životě funguje mezi manželkou a milenkou. Thriller. Vztahy. Jenže pak přijde poměrně dlouhá scéna, která duši oloupe ze všech "slupek". Svlékne donaha. Polije litry krve. Psycho. Brutální psycho. Geniální (nikdy jsem podobnou scénu neviděl). Brilantní (nepamatuju, že by na mě od prvního sledování Old Boye něco takto "zafungovalo"). Kruté. A vám najednou jako divákovi dojde, že to vše okolo bylo vystavěno jen proto, abyste se dostali sem. Že není podstatné odhalit vraha. Že "oběťmi" mohou být vlastně všichni. Budu to chtít vidět znova, protože v tuto chvíli mi není úplně jasné, o čem to vlastně je. ■ Jsem si jist, že to není film, který bych chtěl ukázat dceři a tak trochu nevím, jestli je pro manželku. Jsem si jist, že nad jiným hodnocením, než maximálním, nepřemýšlím ani vteřinu. ■ Trailer (pokud nemá prozradit příliš) nemá šanci tento film naplno vystihnout. ■ K nahým scénám: Snažil jsem se zapomenout, co vím o osudu Eun-ju Lee. A nahé scény se mi líbily. Ne proto, že by byly erotické. Byly "jiné" (například scéna u bazénu se stříháním nehtů na nohou). Víc intimní, než erotické. Odlišný způsob vnímání sexu. ()

Dr.film 

všechny recenze uživatele

Kufrová scéna byla poslední kapkou, která navršila pětihvězdný pohár. Film skýtá mnoho zajímavých složek, které zaujmou divákovu pozornost a je vcelku jedno, jestli se jedná o vyšetřování vraždy, nebo o osobní život policisty. Eun-ju Lee předvádí vysoce kvalitní hereckou práci. Její nečekaná smrt v reálném životě pak člověka zamrzí o to víc... ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Trošku jsem tápal kdo je kdo. Budu si to muset pustit ještě jednou a pak asi hodnocení ještě zvednu. Scéna v kufru je nezapomenutelná. ()

Související novinky

Program FILMASIE

Program FILMASIE

20.11.2005

Hlavním bodem programu prvního ročníku festivalu asijských filmů FILMASIE, který se uskuteční ve dnech 1. 7. prosince 2005 v pražských kinech Světozor a Aero, bude Jižní Korea. Tu budou zastupovat… (více)

Reklama

Reklama