poster

Kráska v nesnázích

  • Austrálie

    Beauty in Trouble

  • Kanada

    Beauty in Trouble

  • USA

    Beauty in Trouble

  • Velká Británie

    Beauty in Trouble

Komedie / Drama

Česko, 2006, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperblade
    ***

    Z tohoto filmu plyne pár věcí: A) Ženský jsou nepoučitelný. B) Radůza je jen průměrná zpěvačka. C) Celý film stojí na Schmitzerovi. Oprávněný český lev. Naopak nevím, kde ho nabrala Geislerová. Ale budiž. Závěr: Film zachraňuje především výše zmíněný Schmitzer. Jinak je to dost průměrný snímek. Škoda.(23.9.2008)

  • tron
    ***

    „Je to nemocnej člověk.“ – „To máš sice pravdu, ale ten parazit nás všechy přežije.“ Režisér Hřebejk a scenárista Jarchovský patria k mojim obľúbeným českým tvorcom (neviem, ktorý film sa mi od nich páčil najviac, ale asi fenomenálne Pupendo). Teda, patrili. Bohužiaľ, v posledných rokoch začínajú rozprávať voľajako čudné príbehy. Podobne ako Medvídek, i Kráska v nesnázích nie je príliš vydarený, dobrý film (napriek niekoľkým veľmi dobrým scénam) a ani u nej sa nedá zrozumiteľne vysvetliť, prečo. Aňu Geislerovú pokladám za kvalitnú herečku len ak hrá kladné postavy. Akonáhle dostane záporné, nejde jej to (v Slámovovom Šťastí bola na zabitie). Tento krát stvárňuje nesympatickú ženu, ktorej prioritou sú deti, kvôli čomu vyzerá ako vypočítavá a malicherná potvora, ktorá s ľuďmi nehrá čistú hru a zalieča sa každému, od koho niečo potrebuje (nevravím, že to tak v živote nefunguje, ale pozerať sa na to vo filme ma štve). Ani ostatné postavy nie sú dobré (najlepší mi pripadali Luknár, Macháček a Abrhám v podporných roličkách), pričom postavy oboch matiek sú dokonca odporné. Vrcholom bizarnosti je Jiří Schmitzer, u ktorého som čakal, kedy všetkých podreže alebo aspoň znásilní (scéna „nebudete žrát mé diabetické sušenky“ by obstála aj v horore). Tvorcovia dokazujú, že sa vyznajú v ľuďoch (ako sa voči vám zachová človek, ktorému urobíte službu? Naozaj to bude vďačnosť?), mali odvahu ukázať, že zdravotne postihnutí ľudia tiež môžu byť hajzli a dialógy odsýpajú („Co tady s tím pláckem budete dělat?“ – „Rekreovat tady budeme.“). Ale tentoraz je to celé oveľa vážnejšie a hoci v skutočnom živote tiež nikto nie je iba dobrý/zlý, film by sa mal predsa len vyjadrovať troška „filmovejšie“, aby sa nestalo, že postava A je prezentovaná ako kladná, aby v druhej scéne spravila svinstvo a sviňa sa odrazu zachová ako zásadový človek. Keďže filmy Hřebejka a Jarchovského sú skôr o postavách, než o príbehu, mal som z Krásky v nesnázích negatívne pocity.(9.12.2009)

  • paascha
    **

    Velké zklamání. Film se mě snažil donutit, abych sympatizoval s blbou a drzou sviní s nevycválanejma fakanama a manželem zlodějem, ke kterému se po krátké epizodě v ráji zase vrátí, aby ji mohl píchat na ponku???? To si Hřebejk s Jarchovským fakt myslí, že to takhle chodí? Je to shit, jednu * Abrhámovi a 1* Schmitzerovi(4.6.2007)

  • mchnk
    ***

    Nymfomanka a její italský princ se samaritánským smýšlením a tučným zahraničným kontem.Chvilková nesnáze se mění v náhodnou výhru v loterii. Pretty women po česku, aneb tohle se může stát snad jen ve filmu. Duo Hřebejk Jarchovský mají rozhodně na víc. Ikdyž režijně i herecky skvělé ( Schmitzer předčil i Aňu) celkově se to pochybuje na hraně romantického kýče. Že by sázka na jistotu ?(23.6.2014)

  • sportovec
    *****

    Romantický, v podstatě až červenoknižní námět dokázal Hřebejkův tým dovést do plnokrevného díla, v němž sice ne zcela ladí hudební motivy (Radůza a Irglová se opravdu mohou jen těžko snést jako sourodý celek) , ale klady drtivě převládají. Promyšlená kompozice, dějová linka vedená tak, aby dávala co nejvíce prostoru pro souhrnné, zpravidla v nepřímé formě podávané charakteristiky hlavních postav i nosných scén spolu s dech beroucími výkony herců v rolích hlavních postav filmu: platí to stejnou měrou nejen o Schmitzerovi, ale i o Vášáryové (je k neuvěření, zvážím-li, že v době natáčení jí bylo 62-63 let, vypadá neobyčejně mladistvě jako vnadná čtyřicátnice), Brejchové, Geislerové i Abrhámovi, jehož exilový Čech je přímo svodem prvorepublikové elegance, švihu, dvornosti i nezbytné razance a taktu. Za nejsilnější stránku filmu však považuji za en passant zachycenou odvrácenou tvář polistopadového Česka, jeho čecháčkovskou nenažranost a sprostotu; ne ve výkonech, ale ve scénaristickém režijním pojednání tu zvlášť záporně "vynikají" osobnosti evangelického kněze i velmi samorostlého šupáka-realitního agenta. Laskominovou záležitostí je naprosto neschematická postava Richard Hrstka, jehož psychologii, téměř opilecky se potácející na hranicích lidské slušnosti, sprosťáctví a lidské malosti, zvládl Schmitzer se záviděníhodnou bravurou a viditelnou chutí a radostí z hraní a ze získání této vděčné role. Klidný, jakoby nezúčastněný, téměř reportážní pohled autorského týmu i nenápadně nenásilné plynutí děje povyšují KRÁSKU do nezvykle vysoké úrovně; v každém případě máme co do činění s jedním z nejzdařilejších - ale také nejhlubších polistopadových filmů ze současnosti vůbec.(29.6.2008)

  • - Ve scéně, kdy Jarda (Roman Luknár) ukazuje Marcele (Aňa Geislerová) auto - veterána, které opravuje, je vidět v odrazu okna kameraman se zvukařem. (Marsik)

  • - Jan Hřebejk si z festivalu v americkém Denveru odvezl cenu za nejlepší evropský film a v přímém souboji tak porazil a Almodóvarův Volver. (Siriuss)

  • - Jiří Macháček, který ve filmu hraje právníka, ve skutečnosti práva vystudoval. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace