Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muzikál Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové, v roli Johanky z Arku - Lucie Bílá. Na motivy legendy o francouzské národní hrdince vznikl světoznámý muzikál Johanka z Arku. Stal se největší událostí pražské muzikálové scény roku 2000. Čeká Vás originální soudobá hudba, využívající středověké postupy, inspirovaná poetickým libretem. Od roku 2000 do roku 2003 bylo v divadle Ta Fantastika v Praze odehráno přes 800 představení, které shlédlo více jak 350.000 diváků. Lucie Bílá byla za roli Joahnky z Arku oceněna prestižní cenou české herecké a divadelní asociace Thálie za rok 2001... Johanka z Arku, zvaná též Panna Orleánská, se narodila roku 1412 ve vesnici Domrémy, v Lotrinsku ve Francii. Její rodná víska se nacházela v době našeho příběhu v severní polovině Francie, okupované v té době vojsky anglického krále Jindřicha VI. Zde, mezi svými ovečkami, vyrůstala v bohabojnou dívku, která od svých 14-ti let slýchávala hlasy a za sluncem prozářených dní se jí zjevovali andělé a světci. Boží milostí se z prostinké venkovské dívenky stala sjednotitelka Francie francouzská národní hrdinka blahoslavená Johanka z Arku. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (34)

Cassandra 

všechny recenze uživatele

Také souhlasím, že Johanka je nejlepší český muzikál (z těch, co jsem viděla). Písně jsou po hudební stránce na vynikající úrovni, ale to se dá možná říct i o dalších muzikálech. Neobvyklé však je, že má i srovnatelně dobré libreto, které je funkční, dějotvorné a hlavně téměř neobsahuje hloupé rýmy (nejsou v něm zbytečné, rádoby emocionální větičky, které k obsahu písně nijak nepřispívají a jejich hlavním úkolem je mít na konci slovo rýmující se závěrem předchozího verše). Je mi líto, ale v tomhle ohledu se mi například dost nelíbí Dracula (hudba je ovšem výborná). Je pravda, že scénicky Johanka za moc nestojí, ale to je jen malá vada na kráse, beztak jsem vnímala hlavně obličeje a hlasy protagonistů. Jinak se mi z českých muzikálů ještě celkem líbil Hrabě Monte Christo a Galileo, dále až na výše zmíněnou výhradu Dracula a podle soundtracku možná není špatný Excalibur. Docela obstojný mi při přišel i Hamlet, zato u Kleopatry a Tři mušketýrů jsem usínala. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pokud ideální spolupráce Soukup - Osvaldová - Bílá, tak Johanka z Arku. Jejich muzikál z Ta Fantastiky je sice chudý výpravou a jeho scénografie je opravdu podivná, nicméně k poslechu je to muzikál vpravdě ideální. Známý příběh svaté Jany předkládá protkaný zajímavými emocemi. Jako celek je zážitek příjemně vyvážený, a co je hodně příjemné, některé písně se staly hity i samostatně. Není divu, že se nechala zlákat i Iveta Bartošová. ()

Reklama

Ellesime 

všechny recenze uživatele

Úžasný muzikál, skvělé texty a hudba. Viděla jsem ho v novém zpracování Divadla Kalich a byl to skvělý zážitek. Scéna, herci-zpěváci, tanečníci, zpracování, pojetí, všechno perfektní. A i když jsem myslela, že bez Bílé to nebude ono, tak proti Licii Šoralové nemůžu říct jediné špatné slovo, právě naopak. A za výkon Kamila Střihavky klobouk dolů. Třičtvrtě představení jsem měla husí kůži, prostě nemůžu dát míň jak 5*. ()

pursulus 

všechny recenze uživatele

Trable s českým muzikálem.¬         Některé chyby českých muzikálů jako by se stále opakovaly. Souvisí to s tím, že jich řadu často vytváří titíž lidé zapojení do tohoto umění jako do "byznysu" a nepustící mezi sebe jiného. Trpí tím jevištní zpracování, trpí tím herecké výkony, pouze divák a producent jako by byli spokojeni, divák s podívanou, producent s tržbou. S tržbou ale ne z mé kapsy. Já mám na muzikálovou podívanou přísnější měřítka a průměrná podívaná mne neuspokojí jako průměrného diváka, jehož vkus je v Čechách dosti ubohý. Proto také českým muzikálům neholduji a nechávám je jaksi na okraji mého zájmu.¬                 Nemohu zde uvésti podrobný rozbor, neboť nejsem odborníkem jevištním ani filmovým. Mohu poukázati pouze na to, že volba umělkyně Lucie Bílé do postavy Johanky, selské dívky zcela jiného zrna než její představitelka, nebyla opodstatněna ani výborným pěveckým projevem oné. Zase zachrochtali čuníci... Bára Basiková, hrající Johanku v jiném představení, se do této úlohy pásne určitě podstatně líp a i kdyby snad nezpívala s tak široce otevřenými ústy jako Bílá, celkový dojem musí býti podle mě výrazně lepší.¬                 Měl-li bych rozdrobiti celkový dojem a zhodnotiti zvlášť jednotlivé složky díla, potom by byl scénář 3, písně 5, režie 2, dramaturgie 2, výtvarnictví 2, choreografie 2, hudba 3, kamera + střih 2, kostýmy 2, herci 2, zpěv 5. Vypočtený průměr 3 bodů odpovídá lepšímu průměru při použití řady nula až pět.¬                 Jak patrno, hlavní sílu tohoto muzikálu vidím v muzikálových vlastnostech -- zpěvu a slovech písní, hudbě. Ostatní složky jsou vesměs průměr či mírný podprůměr. Řekl bych, že tomu, kdo si hodně potrpí na jevištní kvalitu, tomu mohou jevištní prvky i pokaziti celou podívanou a narušiti sílu zpívaného slova. Tolik moje doporučení. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Ondřej Soukup (hudba), Gabriela Osvaldová (texty) a Jiří Hubač (libreto) Vzhľadom k tomu, že som nemal to šťastie vidieť pôvodné naštudovanie, ale len obnovenú verziu (2011) skoro po 10 rokoch od premiéri, je zrejmé, že dielo prešlo prirodzenou degradáciou kvality: absencia pôvodnej réžie, niektorých predstaviteľov, a záskoky naštudované z dvd. To všetko má dopad na celok a spôsobuje "len" priemerný zážitok pri diele, ktoré malo úžasnú povesť ako medzi divákmi, tak aj medzi kritikmi. Silne cirkevná atmosféra s gýčovitými kostýmami mi úplne nesadla, taktiež som mal problém s kulisami. Ale to je už len vec vkusu. Zvuk bol v pohode - v Kalichu to vždy závysí od toho, ktorí z dvoch pánov zvukárov za pultom stojí :) Na Robinovi Hoodovi to naopak bolo katastrofálne prepálené, na úkor zrdavia... | Videno v Kalichu, 11.2.2012, Praha | ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama