
Režie:
Charles Robert CarnerScénář:
Charles Robert CarnerKamera:
Michael GoiHudba:
James VerboortHrají:
Jim Belushi, Gregory Hines, Sean McCann, Shawn Doyle, Kenneth Welsh, Eugene Clark, J.J. Johnston, Aidan Devine, Bill Duke, Bill MacDonald, (více)Obsahy(1)
Na newyorského novináře Pata Laughlina, se obrátí se žádostí o pomoc atlantská advokátka Gloverová. Zastupuje matky a příbuzné zavražděných černošských dětí. Vyšetřování bylo zastaveno a z vražd byl obviněn černošský mladík Wayne Williams, kterému soud nepřesvědčivě dokázal dvě vraždy dospělých. Pozůstalí se cítí závěrem vyšetřování oklamáni, a proto by byli rádi, kdyby se o případu znovu začali zajímat novináři. Pat Laughlin se do Atlanty vypraví společně se svým kolegou Ronem Larsonem. Oba novináři se pomalu seznamují s případem. Dozví se, že úřady se více než o zjištění pravdy zajímaly o to, aby se nic z vyšetřování nedostalo na veřejnost. To, co se jim postupně podaří odhalit, vede ke znovuotevření případu a soudnímu výslechu policejního velitele. Bude to ale stačit na to, aby spravedlnosti bylo učiněno zadost? (TV Nova)
(více)Recenze (6)
„Jedna chyba. Viac netreba. Na minútku sa otočíš. A BUM!“ Spoilery. Počuli ste už o prípade z roku 1981, kedy malo americké mesto Atlanta prvého afroamerického starostu v histórii a práve vtedy došlo k vraždám oficiálne 28. afroamerických detí? Na čepeľ prípadu sa rozhodol pozrieť tento televízny film. Dvojica novinárov (James Belushi a Gregory Hines, ktorý o tri roky neskôr zomrel, iba vo veku 57 rokov) na vlastnú päsť chce zistiť skutočnú pravdu (cca 5 rokov po tom, čo vraždy utíchli a išiel za ne sedieť afroamerický mladík, o ktorom si mnohí mysleli, že bol obetným baránkom). Zistia, že policajné pátranie bolo chaotické, zatajovali sa v ňom dôležité informácie, prípadne sa rovno ničili. Z „normálneho“ sériového vraha sa pred ich očami stávajú členovia extrémistických rasistických hnutí, oproti ktorým je Ku-Klux-Klan materská škôlka. Slušnú filmovú atmosféru beriem, detto dobrých hercov (ďalej napr. Bill Duke) a niektoré pôsobivé scény (snová pasáž s mŕtvymi deťmi okolo postele). Bohužiaľ, scenár je zlý. Zrejme na tom má najvýraznejší podiel to, že v čase nakrúcania (2000) jednoducho prípad nebol STÁLE UZAVRETÝ. V snímke je toľko informácií (možno kebyže z nej tvorcovia urobia televíznu mini-sériu, ako v tomto prípade, bolo by to lepšie), že som na prvé pozretie vôbec nepochopil, KTO teda vraždil (!). Ku-Klux-Klan? EŠTE extrémistickejšie skupiny? Extrémistické AFROAMERICKÉ združenie, ktoré vraždilo VLASTNÉ deti, len aby to hodilo na „hnusných belochov“? Alebo sa nebodaj medzi dve znepriatelené bojujúce rasy občas nenápadne primiešal „ozajstný“ vrah a jeho činy pohltila rasová neznášanlivosť? Neviem – a práve preto dávam 40%. ()
… škoda, velmi, velmi, velmi promrhaný potenciál daného tématu ()
"To my můžem bejt to světlo, pokud zmáčknete vypínač..." Slušné kriminální drama o další americké konspiraci podle skutečné události. ()
Člověku z toho jde mráz po zádech. Takhle hnusnej pocit jsem měl naposled, když jsem čet Zodiaka. Dle mýho názoru lepší než Všichni prezidentovi muži, což je zdánlivě podobný téma i schéma. ()
Aj keď na televíznych filmoch je trošku vidieť slabšieho technického vybavenia, kulís a iných materiálnych vecí, pri podobných filmoch sa to dá odpustiť. Perfektný námet, aj keď odhaľovanie a vyšetrovanie som si vedel predstaviť aj v napínavejšom rozpoložení. Belushi opäť predvádza, že je súci hlavne na vážnejšie role a stíha počas celého filmu. 80%. ()
Galerie (15)
Photo © Showtime Networks

Reklama