Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Druhořadý spisovatel Marton (J. Abrhám) tráví své stáří v luxusním domově důchodců. Kromě vnuka (J. Nosek), který žije kdesi v Austrálii, nemá na světě nikoho. Žena ho dávno opustila, ale zapomenout na ni nemůže. Zdá se mu, že prázdný a stereotypní život mezi stejně opuštěnými lidmi neunese. Svému deníku svěřuje, že spáchá v nejbližších dnech sebevraždu. Jenže přijíždějí noví hosté – krásná paní Rouvrová (E. Balzerová) s invalidním manželem (J. Pohan). Mezi Martonem a paní Rouvrovou rychle přeskočí jiskra, sebevražda je zapomenuta. V domově se ovšem množí záhadná úmrtí. Posléze se nedá pochybovat o tom, že se jedná o vraždy. Na vrahově seznamu se nakonec ocitne i Marton… (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Bohužel nebo možná bohu dík jsem odhalila vraha příliš brzy. Pak jsem jenom čekala, co předvede a nachystá pro svou další oběť. Ty důvody k vraždám mě ale vůbec nepřekvapily, když přihlédneme k místu, kde se to celé odehrává. Patrně jsem od filmu očekávala něco ve stylu Hercula Poirota. To jsem nedostala. Takové herecké obsazení se hned tak nevidí. Bylo ale nevyužito. Škoda. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Český kriminální film odehrávající se ve Francii v 70. letech 20. století v luxusním domově důchodců Magnolia. Hlavní postava, osamělý spisovatel trpící depresemi Marton (J. Abrhám) je znepokojen, neboť v Magnolii umírají za podivných okolností jeho obyvatelé. Série úmrtí začala v okamžiku, kdy se do penzionu nastěhuje manželský pár Vouvreových, přičemž nerudný manžel J. Pohan je upoután na invalidní vozík a jeho mladší manželka Odile (E. Balzerová) se prezentuje tajemným a podezřelým chováním. Přestože mezi spisovatelem a Odile vzplanou více než přátelské city, Marton podezřívá svou přítelkyni ze smrtí obyvatel penzionu, kteří jí byli v jistém smyslu nepohodlní. Stejně jako Marton, který taktéž jen o vlásek unikne smrti, je i divák přesvědčen, že Odile má na svědomí smrt svého bývalého manžela A. Švehlíka, paranoidního starce S. Zindulku a nakonec i svého manžela, který údajně nešťastně uklouzl ve vaně, neboť její chování tomu nasvědčuje. Úmrtí v penzionu vyšetřuje komisař P. Štěpánek, avšak je pouze okrajovou postavou, neboť na překvapivou stopu skutečného viníka přijde jiný obyvatel Magnolie, generál ve výslužbě R. Brzobohatý. V menších rolích jsme mohli sledovat ředitelku penzionu D. Kolářovou, služebnou Klementýnu J. Smutnou či malíře bez většího významu J. Kepku. Snímek Z. Zelenky hodnotím zcela určitě nadprůměrně, neboť velmi dobře napsaný příběh s překvapivým závěrem, herecké výkony zkušených herců a výsledný dojem tomu odpovídají. ()

Reklama

Vejrrr 

všechny recenze uživatele

Zelenkovi filmy mám moc rád a Černá karta se řadí myslím mezi slušný průměr mezi českými detektivkami. Škoda, že jsem nečetl knihu, protože jistě nese na dobrém pocitu z filmu značnou část. Zbytek zajistila naše herecká špička u které mi tedy rozhodně nevadilo, že se skládala z těch "dříve narozených" jedinců. Prostředí domova důchodců stinnou stránkou filmu není a ..... kdo je vrah jsem vážně netušil :) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se těšil, a takové zklamání. Vrah byl jasný během pár minut, stejně tak, koho nespravedlivě obviní, víc hráčů zde ostatně ani nebylo. Prostředí domova nijaké, atmosféra nulová, napětí minusové. Zbytečné dialogy. Dostat to do ruky Jiří Svoboda nebo Juraj Herz, mohlo z té jalové historky něco vzniknout. Ale takhle je to celé o ničem, hloupé, zbytečné a předvídatelné, není o čem a o co hrát. :-( Jediným pozitivem je Brzobohatého generál. ()

Ondrew 

všechny recenze uživatele

Hm, herecke obsadenie priaznive, rovnako i dej je kompatibilny s tradicnym detektivnym ocakavanim. Clovek caka, ako sa to napokon cele rozuzl. Lez, ten, kto uz ma za sebou nejednu detektivku urcite skor ci neskor zacne tusit, ze to cele moze byt inak, ako sa zda... Lenze -- je to naozaj tak? 60%. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • Film se natáčel na zámku v Myštěvsi. (skudiblik)
  • Když se díváte dalekohledem, používáte jedno ohnisko, a když je to z jednoho místa (jako tady – na balkóně), postavy se nemohou svou velikostí přizpůsobovat ději a jednou být větší a pak menší – když k tomu navíc používáte ustálené klišé – neostrou černou masku dalekohledu, aby bylo jasné, že jde o subjektivní pohled. (prezdivaka)

Reklama

Reklama