poster

Tristan a Isolda

  • Velká Británie

    Tristan + Isolde

  • Německo

    Tristan & Isolde

  • USA

    Tristan & Isolde

  • Slovensko

    Tristan a Izolda

Akční / Dobrodružný / Drama / Romantický

Velká Británie / Německo / USA / Česko, 2006, 125 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    ***

    Legendární příběh lásky mezi angličanem a irkou se po nějaké době opět objevil na plátně a romantické sukno mu celkem sluší. Na pozadí přitom zůstává hrozba válečného konfliktu, jenž se Irové snaží vyvolat. Z počátku film funguje prakticky bezproblémů. Marek Vašut si střihne své tři věty než zemře mimo záběr, malý Tristan vyroste, po domnělé smrti dopluje v bárce do Irska, kde potká krásnou Isoldu... Kevin Reynolds odvádí poctivou práci, jenž ovšem negraduje na konci, ale někde uprostřed, při konání rytířského turnaje. Od této chvíle celý příběh upadá až do naprosto předvídatelného závěru, jenž nakonec ukáže i jisté nesmyslnosti ve scénáři. Celý příběh na sobě prakticky nesou právě titulní hrdinové a dá se říci, že jejich představitelé, tedy James Franco i Sophia Myles hrají velmi vyrovnaně a rozhodně působí dobrým dojmem, který obyčejný divák, klidně pochválí. Reynolds snímek natočil opravdu poměrně zajímavě, ovšem právě ve zmíněné polovině snímku mu dochází dech a proto film upadá do vod průměru, ze kterého se už nevyhrabe.(14.6.2006)

  • Sinecod
    *****

    Nevím proč pět hvězd, ale je tu takový pocit. Víte takový, který mám jen u pár filmů. A u tohoto vždycky brečím. Pro ten krásný příběh, pro ten konec, pro tu nádhernou hudbu. Navíc jsem moc ráda, že to s knihou má v podstatě společné pouze jména. Je to příběh o lásce, který je velmi uvěřitelný, u kterého se mi tají dech. A víte co? Sem jenom žena, při pohledu na Jamese Franca bojujícího, umírajícího, jakýhokoliv, jsem zapomínala dýchat.(14.8.2008)

  • sud
    *

    Už mě pomalu unavuje to neustále Hollywoodské přetváření světoznámých legend. Jenom aby to bylo efektní, cool a vydělalo to prachy. Kevin Reynolds je dobrý režisér a James Franco mladý nadějný herec, ovšem oba si chtějí vydělat. A slušně. Podařilo se celkem věrně utvořit dějovou reálii keltského raného středověku, kostýmy jsou pěkné. Ten nádech pubertální romantiky moc dobře nechápu. Proč ho furt musejí američani srát do každýho filmu? Kdyby se zachovala původní legenda a hlavně (!) její nádherný dojemný závěr, všechno by bylo jinak. Takhle máme na závěr opět další otřepané Hollywoodské zakončení. Věřím, že někdo v budoucnu natočí (třeba jenom malý film pro TV) věrné zpracování legendy. Za výpravu a kostýmy 15%.(12.1.2008)

  • CheGuevara
    **

    Těšil, těšil až se přetěšil. Očekáváná pecka roku 2006 nevyšla ani zdaleka podle mých představ. Legenda je to ve své podstatě velmi zajímavá, což už se nedá říci o své filmové adaptaci. Ta z poutavé historky udělala americky načančanou pohádku, které jsem mnoho neuvěřil. Plus pro tento snímek je dobré obsazení, i když tak mladého Tristana jsem si teda nepředstavoval, a celkem dobře zvládnuté akční souboje. Jinak je to scénaristická křeč, která působí nedotaženě od začátku do konce. Tohle nebyla zrovna trefa do černého a do šedého už vůbec ne.(16.6.2007)

  • MIMIC
    ****

    Na tento film som šiel pochopiteľne kvôli Jamesovi Francovi - musel by som byť pekne padlý na hlavu, keby som si nechal ujsť možnosť vidieť ho v plnej paráde na ploche mnoho metrov štvorcových :-) Druhý, nemenej zásadný dôvod bola zvedavosť, čo asi tak ten Hollywood urobí s najúžasnejšou európskou milostnou romancou. Bohužiaľ konštatujem, že ten film nie je ani tak legendou o Tristanovi a Izolde, ako skôr jedným z tých diel, ktoré sa snažia ťažiť z momentálnej popularity historických (veľko)filmov. Predovšetkým - kde je nápoj lásky, kde je čierna a biela vlajka na lodi, kde je Tristanov spev a hra na lutnu a kopa ďalších vecí, ktoré tvoria integrálnu súčasť pôvodnej legendy? To si tvorcovia naozaj trúfli hrať sa na lepších rozprávačov než boli stredovekí trubadúri? Najromantickejšie a najemocionálnejšie sekvencie tu boli chirurgicky eliminované z dôvodov, ktoré mi nepripadajú dvakrát inteligentné. No dobre, je tam Franco a je ho tam vidno dostatočne dlho, takže až taká tragédia (myslím filmová) to nie je. Kde je však atmosféra? Kde je dočerta špecifická ranostredoveká atmosféra (myslím tým mystická, aká iná)? Kde je "hmlistý Albión", v opare ktorého sa možno stratiť ako v hĺbke vekov? Kde sú tajomné lesy plné víl, v ktorých by mohol Franco zabudnúť na výzor upnutého rytiera "bez bázne a hany"? No dobre, tak si to všetko pohľadám sám a režisérovi sa nebudem pliesť do remesla. Opakujem: REMESLA. PS: Pri spätnom pohľade musím hodnotenie poopraviť a dať hviezdičku navyše - tento 125 minútový film mi v kine ubehol tak rýchlo, ako keby mal tých minút 85. Takže napriek všetkým výtkam nemôžem nepripustiť, že "na tom scenári niečo je". Aj keď mi totiž nepriniesol práve to, čo som čakal, tých "chýbajúcich" 40 minút mi jasne hovorí, že musí byť nejak báječne vybalansovaný.(23.7.2006)

  • - Předlohou ke snímku je stejnojmenná opera Richarda Wagnera, která vznikla podle staré keltské pověsti. (imro)

  • - Větší část snímku se natáčela v Čechách, konkrétně v oblasti Křivoklátska. (imro)

  • - Snímek měl původně režírovat Ridley Scott na sklonku sedmdestých let, hned po svém celovečerním debutu Soupeři (1977). Namísto toho se však rozhodl natočit Vetřelce (1979). (imro)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace