poster

Bublina

  • USA

    Bubble

  • Slovensko

    Bublina

Drama / Krimi / Mysteriózní

USA, 2005, 73 min

Producenti:

Gregory Jacobs
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (51)

  • Aelita
    ****

    Není radno brát chudákovi jedinou radost života neboli, chce-li Bůh udělat z člověka poslušnou ničivou zbraň, zraní ho do srdce, zbaví ho rozumu, oslepí ho emocemi nebo mu je sebere. Jinak řečeno biblický Samson a shakespearovský Othello americké každodennosti. ___ Syrové, naturální, pravdivé – možná nejlepší Soderberghův film. Rozhodně nic pro diváky, kteří hledají ve filmech zábavu, ani pro ty, kdo hledá unik z tohoto světa.(24.5.2014)

  • Cival
    ***

    Autentické, civilní, realistické. To jsou jen přívlastky, které z Bubliny vyloženě čouhají, aniž by přitom vysvětlovali, proč Soderbergh zvolil právě takovouhle formu, a kam s jejím experimentováním míří. Pokud bych měl s nějakým režisérem sednout k pivu a nechat si od něj vysvetlit smysl jeho počínání, Soderbergha s Bublinou bych asi ocenil ze všech nejvíc.(28.7.2006)

  • T2

    Rozpočet $1,6miliónaTržby USA $145,626Tržby Celosvetovo $261,966(22.12.2008)

  • Renton
    ***

    MFF KV .. Scénář: Coleman Hough(5.7.2006)

  • Rob Roy
    ****

    Civilní. Žádná stylizace, herci - neherci, prostě jako život...(5.7.2006)

  • movie
    ***

    Další z nehollywoodských výletů Stevena Soderbergha. Velice civilní, strohý, pomalý, nezaujatý. Sonda do života zaměstnanců fabriky na výrobu panenek, který jednoho dne zčeří příchod nové zaměstnankýně.(1.12.2010)

  • Aluska88
    ***

    Člověk by ani neřekl, že Steven Soderbergh, tvůrce úspěšného Hollywoodského trháku, Dannyho parťáci, natočil tento amatérský, téměř experimentální, nezávislý snímek, obsazený samými neherci. Příběh je docela prázdný a plochý, emoce téměř žádné, postavy spíše ke všemu přistupují jakoby netečně a bez zájmu. Neherci jsou však sympatičtí a "hrají" docela obstojně, takže i díky nim se z Bubliny stává příjemný a osobitý snímek, který díky krátké stopáži stojí za zhlédnutí. Jedná se možná o ten nejobyčejnější divácký zážitek, který Vás nemusí ničím zaujmout. Zobrazuje skupinu lidí, jejich práci a všední stereotypy. Ale oproti komerčním, nablýskaným, "hvězdným" filmům je Bublina nenáročnou "odbočkou" do jiných řad.(29.10.2012)

  • viperblade
    ***

    Komorní film - to je první věc, která se mi drala na mysl po zhlédnutí tohoto více než zajímavého snímku. Ano, Bublina je… hodně zvláštní snímek. Cynik by řekl, že se tam zhola nic neděje a vypnul by to uprostřed filmu, ovšem neměl by pravdu. Protože tento snímek nám neukazuje život, ale přežívání. Ano, postavy prakticky nežijí, jsou uvězněni v rutině (z práce jdou domů a ráno opět do práce, přitom potkávají ty samé lidi a dělají ty samé věci) a jen přežívají do doby, než se něco stane. A tady to něco je příchod nové spolupracovnice do firmy… Je až zarážející, kolik toho lze říct jen pouhými náznaky. Co tím myslím? Možné SPOILERY! Zhruba veprostřed filmu dojde k vraždě. Divákovi je po třech minutách jasné, kdo ji spáchal, ale režisér nás nechá na pochybách až do konce filmu. A právě ve chvíli, kdy v "normálních" filmech bývá vražda objasněna v momentě, kdy se odtajní vrah, tak tady snímek končí, protože doufá, že na ten důvod k vraždě přišel divák sám. A na tohle může Bublina dojet. Někteří na to prostě nepřijdou a budou naštvaní, že to nedává smysl… Konec SPOILERŮ Co říct na konec? Pokud chcete vidět komorní film od režiséra takových hitů, jako Dannyho parťáci nebo Erin Brockovich, tak směle do toho. Já sám jsem se nenudil (to vlastně ani nejde díky stopáži), ale taky mi snímek nijak zvlášť neučaroval, takže průměr.(19.7.2010)

  • freddy
    ****

    Tak druhý film z cyklu Americké nezávislé léto 2010 jsem si opravdu užil, zatímco předchozí film z tohoto cyklu byl zklamáním, tak nyní jsem si to plně vykompenzoval, protože pokud mám něco na filmech ze Spojených států nejradši, tak je to poklidné prostředí maloměsta, jestliže se nějaký film v takovémto prostředí odehrává, tak má u mě už dopředu plusové body. A pokud je to ještě navíc příběh jako ze života, pokud zde hrají méně známí herci nebo dokonce v tomto případě přímo neherci, tak už toho není mnoho, co by mi mohlo pokazit zážitek z takového filmu, to by musel být ten děj opravdu hodně nezáživný, a to se v tomto případě nestalo. Tento film totiž má velice zajímavý a prostý příběh, u kterého jsem nemusel nijak zvlášť přemýšlet a který mi ani nedal šanci začít se nudit, celé to uteklo velmi rychle a především velmi příjemně. Dá se tedy říci, že v tomto případě se spojilo několik prvků, které ve filmech mám rád, a díky tomu u mě dokázal film Bublina bez větších problémů hodně zabodovat. A herecké výkony, to už je jen jakási pomyslná třešnička na dortu, kdy všichni tři hlavní aktéři byli zajímaví a příjemní. Herečka, která hrála Marthu mi dokonce připomínala mou bývalou učitelku, které jako by z oka vypadla, a o to byl ten film ještě zajímavější. Celkově se tedy z mého pohledu jedná o hodně příjemné překvapení a neváhám udělit nadprůměrné hodnocení v podobě čtyř hvězd.(19.7.2010)

  • FlyBoy
    ***

    Obžaloba kapitalizmu po soderberghovsku...(23.2.2010)

  • 2-Xtreme
    ***

    K Bubline som pristupoval s pochybami a vlastne stále nechápem čo viedlo Soderbergha k natočeniu niečoho takéhoto. Totálny minimaliuzmus, ktorý je pri filme s takýmto scenárom velký klad, pretože s väčším rozpočtom a drahšími hercami (či vlastne hercami) by to nevyznelo až tak silno ako teraz. Film je tak chladný ako cela v ktorej bola Marta zatvorená a ten prerod spomínanej Marty od priatelskej kolegyne až po tu bezcitnu vrahynu bol neuveritelný. Síce mi to miestami pripadalo až moc strojene a nude... všetko to vynahradila dusná scéna výsluchu či neskoršia návšteva vo väzení. Soderbergh asi vedel prečo si zvolil takýto štýl točenia a ja mu to vôbec nezazlievam, ba naopak cením si podobné experimentovanie a trochu iný pohlad diváka na film... trochu reálnejšie pôsobiaci... trochu reálny... trochu autentický.(23.2.2010)

  • Jordan
    ***

    Od tohto filmu (vážne neviem prečo) som čakal viac. Zaujímavý priestor fabriky na bábiky poskytuje toľko vizuálnych aj významových možností, že mám pocit nenaplnenosti, ale na druhej strane je film vo vyjadrovaní celkom presný, všetko sedí a som si takmer istý, že Soderbergh dosiahol to, čo chcel, so všetkými tými nehercami, ostrou kovovou gitarovou muzikou, v nude a studených farbách utopené americké malomesto, fast foody, všetko. na rozdiel od ostatných režisérových filmov vybočuje okrem distribučnej zvláštnosti a iných špecifík aj samotným názvom, s ktorými sa pri dielach minulých veľmi netrápil a boli popisne jasné a trefné, kdežto tu sa človek musí aj zamyslieť, čo je tou stevenovou "bublinou".(6.12.2006)

  • bassator
    ***

    41st KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2006 - HORIZONS - Horizonty (Bubble / BUBBLE / Bublina) - Nezáživná uspávačka roku... - 5. 7. 2006 - kino Thermal - Velký sál - Karlovy Vary - 55%(21.1.2009)

  • Slarque
    ****

    Soderbergh si tentokrát vystačil bez herců a film obsadil přímo v továrně, kam ho přijel natočit. Celkem mě překvapilo, když se obyčejný příběh dělníků z továrny na panenky změnil v detektivku. Místo běžné hudby zní ve filmu pouze jakési drnkání na kytaru, ale celkem to k filmu sedne.(16.7.2006)

  • anais
    ***

    Soderberghovi se podařilo vytvořit téměř dokonalou iluzi reality. Maloměstské reality. Hrdinové pracují v továrně na panenky, obědvají hamburgery z fastfoodu, a dialogy, které při tom vedou, jsou jednoduše nezáživné. Asi jako kdybyste se o polední pauze dívali na skutečné lidi z továrny jak klábosí o svých každodenních problémech. Nikde z toho netrčí ruka vychytralého scénáristy, je to tak přirozené jak jen to jde. Tomu dopomáhá i digitální kamera. Soderbergh nedělá žádné razantní střihy, nijak se neprosazuje jako autor, je v pozadí a jen zaznamenává. Člověk má trochu pocit jako by sledoval záběry z nějaké CCTV než nový film autora Dannyho parťáků. Tento fakt je mi velmi sympatický. Soderbergh natočil film s neherci, na kterém není ani trochu znát, že ho natočil autor komerčních hitů. Jestli je na Bubble něco znát, tak je perfektní schopnost načasování. Z počátku vás atmosféra maximálně ukolíbá, takřka vás naladí na sejně stereotypní notu, jako byste zažívali v továrně na paneky. Ve chvíli, kdy dojde k osudovému zvratu v životech hrdinů (prozraďme, že se jedná o vraždu), na plátně si to uvědomují velmi pomalu. A stejně tak diváci před ním. V tu chvíli vás už ale Soderbergh má. Drží a nepustí.(13.7.2006)

  • rikitiki
    **

    Je mi jasné, že od neherců můžu většinou očekávat jen výkon obvyklého typu - nevýrazný, civilní. Což u některých typů filmu vůbec nevadí, i naopak. Ale přece jen bych čekala aspoň nějaký scénář a režii a to bylo v tomto případě marné. Snímek si nevzrušeně plynul v nevzrušených dialozích a do toho jedna vražda ze žárlivosti. Ale ani jako morytát ze sousedství to nemělo žádnou atmosféru. Název filmu mi tak připadá naprosto vystihující. /19. 7. 2010/(19.7.2010)

  • Anderton
    ****

    Už dlhšie sledujem u nezávislých filmov určitý trend. Inteligentní režiséri točia pre inteligentných klubových divákov filmy o sockách. Teraz ma napadá okrem Bubble trebárs Biutiful alebo Clerks. Čiže o ľuďoch, ktorí pozerajú prevažne mainstream. To platí samozrejme aj opačne u mainstreamových filmoch. Tento paradox by stál možno za nejaký hlbší rozbor v rámci diplomovej práce. Za druhé a čisto k filmu toľko, že Soderbergha asi už nebaví večer pozerať s manželkou neprirodzené cool krimi seriály typu CSI a tak si natočil niečo podobné v svojom štýle. Vražda ako dôsledok tupého pozerania televízie, nudy, apatie, samoty a jedenia fastfoodu? Prečo nie. Stále platí, že Soderbergh je schopný natočiť záživne aj navliekanie nite do ihly.(14.10.2012)

  • snaked
    ****

    Zdařilé. Film mohl (aspoň podle mě) skončit v momentu, kdy šéf v továrně říká, že tam bude pracovat Kyleova matka... Protože v té chvíli, jak tam byl záběr na Kylea i na ni, tak jsem měla pocit, že se mohlo jednat o nějaké spiknutí... (i když je to samozřejmě hloupost) Brala bych to víc nedořečené...(4.2.2007)

  • Damiel
    ****

    77 % - Krásná ukázka, kterak se dá film udělat doslova doma na koleni. Minimalismus až na kost, výborní neherci, skvělá režie. Demonstrace, že hlavní je talent a nápad, ne rozpočet. Porovnejte si to: Poseidon stál 100x víc a kolikrát lepší zážitek přinesl? Já mám na tuhle otázku odpověď jasnou.(9.1.2007)

  • Skip
    ***

    Vcelku nic neříkající nuda. Ale takový už někdy život bývá a o tom tenhle film je, což chápu. Jen mě na to moc nebaví koukat.(19.4.2011)

  • JohnMiller
    ***

    Alternatívny film ktorý svojou jednoduchou ľudskou formou a krátkou stopážou bez zbytočnej vaty rozhodne cinefilného diváka neurazí. Snímka zachytáva robotnícku triedu predmestia ktorá sa utápa vo svojej každodennej stereotypnosti. Herci príjemne realistický, príbeh takisto a nečakaný koniec iba dokrášil viac menej bezdejovosť a pointu. Nerozplýval som sa ale rozhodne to neurazilo.(27.2.2017)

<< předchozí 1 2 3