Reklama

Reklama

Když mu bylo sedm let, odebrali ho matce a podrobili drsnému vojenskému výcviku. O třicet let později musí král Leonidas, vládnoucí řecké Spartě po boku milované manželky Gorgo, čelit děsivé hrozbě. Král Xerx požaduje, aby se mu Sparta podřídila, Leonidas však posly bez milosti shodí do studny. Je odhodlán bránit svou zemi i navzdory nepříznivým věštbám. Nikdo netuší, že věštbu zaplatil Thérón, který se spřáhl s Xerxem. Když rada odmítne Leonidovu výzvu, shromáždí král tři sta odhodlaných bojovníků a vydá se s nimi k pobřeží, aby se v úzké soutěsce Thermopyly postavil mnohonásobné přesile. Připojí se k nim také Arkaďan Daxos se svými vojáky. Zatímco se muži připravují k boji, Gorgo, kterou jeden z radních varoval před zrádným Thérónem, se snaží přesvědčit radu, aby Leonidovi vyslala na pomoc posily. Leonidas odmítne s Xerxem vyjednávat. Svou zemi nevydá do rukou nepřítele. Sparťané beze ztrát odrazí první perský útok. Zatímco Leonidas znovu odmítne s Xerxem vyjednávat, Gorgo se s velkým sebezapřením poddá Thérónovu chtíči, ve snaze získat ho na svou stranu. Podlý rádce ji však opět zradí. Zradí také uražený Efialtés, který Xerxovi ukáže, kudy by se jeho vojsko mohlo dostat Sparťanům do zad. Leonidas se odmítne vzdát, a tak se schyluje k rozhodující bitvě. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (2 015)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Spartans, tonight, we dine in hell! Fašistická, manýristická, didaktická, dlouhá... taková je filmová 300: Bitva u Thermopyl, která překvapí (nemile) vzhledem k servírovanému vizuálnímu obžerství několika vyloženě dementně rámovanými sekvencemi a tím, že krom nápaditých závěrečných titulek vlastně není o co dohromady stát. Několik stylistických fines, kdy kamera zběsile poletuje v bitevní vřavě a zpomaluje se, zrychluje a stylizovaná krev cáká na všechny strany, je na úkor gradace a vedlejší linie s manželkou, která v původním komiksu nebyla, zase narušuje tempo a okatě dává najevo, že tady Snyder neměl obrázky, podle nichž by se řidil, a tak má problémy i s tak základními věcmi jako rozmístění herců v mizanscéně. Figura nespolehlivého vypravěče dovoluje popustit uzdu fantazii, ale pokud má být vytvořena spojitost mezi Butlerem a Wenhamem v závěru, nefunguje díky Butlerovu přehrávání a Wenhamovu (záměrnému) podehrávání. K tomu je nutné připočíst rušivý patos, zbytečnou popisnost právě zobrazovaného, která je ale ještě v míře, neschopnost konstruovat koherentní fikční svět a po sin City tady máme další důkaz toho, že takhle by se komiksy na plátno převádět neměly, protože přeložením z jednoho média do druhého nevznikde nikdy nic soběstačného. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Už několikrát jsem ve svých hodnoceních použil spojení "forma pohltila obsah". Nebylo to vždy v tomtéž smyslu a někdy to značilo plus, jindy mínus. Tohle bude bohužel ten druhý případ. Jistě, nemělo jít o nadupanou starověkoválečnou rekonstrukci, ale o převedení Millerova comicsu, a i to je provedeno trochu jinak než u Sin City. Jenže - za prvé - já mám ten dějepis opravdu rád;) A za druhé - nejen antický hrdina má v sobě nést něco víc a dát to divákovi pořádně sežrat. A to se bohužel Gerardu Butlerovi nezadařilo. Nejen že Crowovi to v Gladiátorovi baštíte podstatně víc, ale i přímo mezi Sparťany jsou dva daleko působivější vznešení bijci - Vincent Regan, který o svých možnostech dal tušit v podobné (ale daleko menší) roli na písku před hradbami Tróje, a vedle něj David Wenham (alias Faramir). Nechci nějak dehonestovat výkon pana Fantoma Butlera, ale postávání ve svitu Měsíce jen v rouše Adamově, taktické náčrty a ironické rozmluvy s přihřátým kolosem Xerxem mu jdou podstatně lépe než hřímavé dějinotvorné monology. Taky se nějak nemůžu smířit s předestřeným zpodobněním antického ideálu ženské krásy, a to uznávám, že Lena Headey je jinak vážně kus. Na můj vkus poněkud útlý kus, takže spíš kousek než kus, ale to je fuk, prostě takovéto role by měly dostávat herečky podobných kvalit jako Monica Bellucci. Otázka je, do jaké míry je onen slabší herecký projev královské dvojice způsoben osobními predispozicemi a nakolik jde o režisérovu práci. K té mám výhrady nejvýhradnější - i kdyby Frank Miller měl jakýsi záměr onu přehlídku fyzických degenerací použít ke zpodobnění boje ušlechtilé kalokagátheiy proti zkaženosti okolního světa, může snad někdo na režijní stoličce zapojit mozek a zabránit tomu, aby se někteří (možná otrlejší, možná podívanou méně pohlcení) diváci začali při pohledu na magora se sekyrami místo rukou uchechtávat a při výstupu kozlíka nikoliv Šikuly, ale Bafometa, propukali v smích. Přejdeme na pozitivnější vlnu - z práce skladatele Tylera Batese je znát, že už má něco za sebou a že se Zackem Snyderem nepracuje poprvé. Hudební stránka zaslouží potlesk a poté, co provedu poslech, možná i něco víc. Obzvlášť závěrečné titulky, kde naplno vyrazí na zteč Millerovo umění, jsou skvělé, pročež NEODCHÁZET, sedět a vychutnávat. A klad pro mě osobně největší vahou disponující - takovou atmosféru poctivé brutální řežby dvou sevřených šiků pěchoty jako při prvním útoku, jsem ještě nikdy nezažil. Klaustrofobie, třesk štítů, hlavně neustoupit, jediné slabé místo a vše je ztraceno, naprostá bomba, vážení! No a ty přechody do protiútoku, rozptýlení šiku a choreografie jednotlivců proti přesile, to má taky své kouzlo. Sice naivní, ale kouzlo:) A ne slabé... Závěrem asi tolik - Třístovka měla na víc, vizuální obžerství mě nepohltilo tak jak jsem čekal a v televizi nebo tak to bude asi ještě slabší. Přesto a právě proto - jděte do kina. Ten film si míň než 70% nezaslouží, a ta nižší hodnocení mu bohužel reálně hrozí, if served without proper caution... ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Zklamání roku! To pro začátek, aby bylo jasno, na které straně barikády jsem já se svou ctí a hrdinstvím, kterou hrdinové filmu 300 jistě chápou lépe než ostatní. Po naprosto dech beroucích trailerech (které bohužel ukázali vše podstatné a zajímavé) jsem se nemohl tohoto masakru 300 Sparťanů proti Perské armádě dočkat. Bohužel moje očekávání se naprosto minula s výsledným produktem, který natočil Zack Snyder a který sbírá miliony dollarů po stovkách. Nejsem fanoušek F. Millera ani jsem nečetl jeho comicsy, ale částečně snad chápu jeho temné vize, pohledy na svět ze stínu, kde si hrdina otírá nůž od krve... V poslední době se stává módou točit filmy podle jeho comics-ů, ale vždyť jde o úplně jiný svět s jinými pravidly, který těží svou sílu z elementů vzdálených filmu. Film není comics a pokud nedokážete naplno využít všech možností pohyblivého zázraku, stanete upadnete v zapomnění. Jak toho tedy využít? To je otázka na kterou mi nedokázal odpovědět Robert Rodriguez ani Zack Snyder. Oba se snažili, ale oba vytvořili svět, který je svým stylem, příběhem i vyprávěním comicsový a to je problém. Je pravda, že Zack Synder udělal větší krok a přiblížil se filmovému světu více, ale to nestačí. Neustálá snaha o filozofování, obhajoba vlastního konání a zdlouhavé projevy postav filmu pouze ubližují. Je tu příliš mnoho ALE... (např. proč renderovaná krev stříká z každého, ale země je jí neposkvrněná? Proč se jeho manželka chová jako by jí čest a úcta byli cizí?Proč je film plný scén, které už tu byli a které na první pohled vykrádají díla let minulých? Od LOTRa přes Gladiátora k Králi škorpionovi?Proč kvůli viditelné snaze neodklonit se od comicsu se na bojišti střídají sloni s nosorožcem a jejich účast působí natolik směšně? apod.). Snyder ani nevyužívá hudby, která je ve dvou okamžicích nadpozemská, ale pak upadá do šedi tvrdší hudby a variací na hudební motivy z Gladiátora. Každý se těšil na úchvatný masakr, ale ten je neskutečně zkažen příběhem Leonidasovi manželky a film pak ztrácí svůj "tah na branku" a agresivní pojetí. Počítačový svět je... umělý. Nelze to říct jinak. Třístovka se odehrává v umělém světě, který vypadá pohádkově, kresleně a některým scénám to dodává na úchvatnosti. Bohužel na úkor kvality. Zajímala by mě délka filmu, pokud by zpomalené scény, kterým to jednou přidává na efektivnosti a podruhé je to opravdu výrazně zesměšňuje, byli puštěny v normální rychlosti. Před nedávnem se nadávalo na Gibsonovo vyžívání ve zpomalených záběrech v Umučení Krista a dnes? Svět se mění příliš rychle...Jsem zklamán, protože jsem očekával film plný krve a akce a dočkal jsem se "pouze" pár kvalitních soubojů, krve nekrve, nudného příběhu "co se odehrává, když král odejde do války s pár přáteli" a velmi mnoho mluvícího filmu, který jediné co doopravdy chce říct, je jak moc je důležitá čest, úcta a hrdinství (a to celých 117 minut a stále dokola). Slabé 3*. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

U Dia! Zklamání větší než Olymp...Ne že bych čekala nějakou historii věrnou podívanou, ale vytřeštěnější jsem snad z kina ještě neodcházela. Prolistování předlohy to ještě zhoršilo, a to jsem myslela, že hůř už být nemůže. Ne že by mě překvapilo vykreslení Sparťanů, takto obyvatel státu podle dnešních měřítek takřka fašistického, jako bojovníků za svobodu a demokracii, přece v každém pořádném pseudohistorickém spektáklu se musí ječet "for freeeeedom!" Vždyť by divák mohl nedejbože odcházet s ušními bubínky v pořádku. Ne že by mě rozhodili Sparťané coby dokonalé ideály řecké krásy a ctnosti proti zdegenerovaným Peršanům, konečně je všeobecně známo, že zatímco Západ je cestou rozumu, estétství a uměřenosti, Východ cválá do pekel cestou dlážděnou zkažeností. Ne že bych si nad Leonidovou hláškou o večeři v pekle, o kterém asi sotva měl Řek v 5. století před Kristem nějakou představu, jen odevzdaně nepovzdechla. Ale přidaná linie s královnou a jejím bojem na domácí frontě už je trochu moc. Ve státě, kde byl náznak toho, že muž dává přednost společnosti své manželky před svými spolubojovníky, pokládán za nebetyčnou ostudu, je Leonidás podán jako podpantofelník domácí, který se bez ujištění své vycmrdlé ženušky, že všechno bude O.K., ani...vy víte co. S politickou korektností to tenhle film jinak moc nevyhrál, ale v poklonkování feministkám se dostal až k plazení se po zemi. Zeus s námi a zlý pryč. A za co ty dvě hvězdičky? Za herce, Butler a Wenham jsou opravdu pěkní chlapi, i když pohled na ty vyholené hrudníky po čase začne přece jen nudit, a za grafiku, třebaže u scény s vlkem jsem se popadala střídavě za břicho a za hlavu. No nic, už to dávno přede mnou řekli jiní lépe, ale po bombastické reklamě to bylo zklamání opravdu grandiózní. Navíc se k tomu druží nepříjemná pachuť vědomí, jak je jistou částí světa vnímáno cokoli na východ od Greenwiche. ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Nádherná přehlídka mužských těl, nádherná grafická stránka, nádherně provedé "bitky" , nádherná představa tehdejší Sparty, nádherný konec... Přesto mě tam ale chyběla ta historická atmosféra, při které mě tuhne krev v žilách.. Bavila jsem se, vychutnávala každou minutu, čekala co bude a kochala se nejenom neodolatelným Gerardem Butlerem :) A i když jsem tam postrádala tu kouzelnost historie, byl to nejzajímavější historickej film, co jsem kdy viděla :) Btw. proč ve všech filmech za poslední dobu co jsem viděla, ukazují ty mužský zadečky? To mi dělaj schválně. Kdo má pořád umývat monitor od slin :-D ()

Galerie (117)

Zajímavosti (101)

  • Leonidova (Gerard Butler) helma byla připravena v 17 kopiích, každá s jiným stavem poškození. (Witta)
  • Film se zabývá více mytologií než historií. „Řekl bych, že 300 je film, vyprávěný očima Sparťanů. Nejen z jejich perspektivy, ale skrze to, jak bitvu u Thermopyl pociťují. Kdyby vám Sparťané u ohně vyprávěli o thermopylských událostech předtím, než o nich bylo cokoli napsáno, udělali by to takto. Nezáleží třeba na tom, že nemají pořádně chráněná těla, všechno, co s nimi souvisí, je má činit víc ohromující," prohlásil režisér Zack Snyder. (tyzmrde)
  • Chlapci ve starověké Spartě nastupovali od 7 let do vojenské služby, která trvala do 30 let, kdy se z nich stali plnoprávní občané. Služba jako taková končila ve 60. letech. (Lottr)

Související novinky

Gerard Butler chce zachránit svět

Gerard Butler chce zachránit svět

27.06.2020

Herec Gerard Butler patří v Hollywoodu už řadu let k akčním jistotám. Nehraje sice v těch největších blockbusterech a jeho filmy v kinech čas od času šeredně vyhoří, hvězda snímků 300 nebo Pád Bílého… (více)

Sin City míří do televize

Sin City míří do televize

01.06.2017

Drsná comicsovka Sin City - město hříchu vydláždila v roce 2005 cestu ke Třístovce a k Watchmenům. Fanoušci ihned volali po dvojce, Robert Rodriguez s ní ale otálel dlouhých 9 let a nakonec vydělala… (více)

Romeo a Julie: Bitva u Verony

Romeo a Julie: Bitva u Verony

22.03.2015

Dopočítat se filmových zpracování nejslavnějšího Shakespeara není vůbec jednoduché. Adaptací jsou vyloženě desítky, v paměti ale nejspíš máte tu od Baze Luhrmanna a možná podivnost Tromeo and Juliet… (více)

Legendary a Warner: Velký hollywoodský rozvod

Legendary a Warner: Velký hollywoodský rozvod

19.08.2013

Produkční společnost Legendary Pictures založil v roce 2000 „vlk z Wall Street" Thomas Tull poté, co shromáždil 500 milionů dolarů z kapes soukromých investorů. Legendary podepsalo smlouvu se studiem… (více)

Reklama

Reklama