Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarelR
    ***

    Ten zatraceně cool look se mi okoukal už po první bitvě a to je to nejhorší, co se vám může stát. Nic jiného totiž Třístovka nenabízí. Chápu, že v komiksu to taky komplikovaností příběhu zrovna nehýřilo, ale tohle už byla vyložená šablonovitost (pošlou týpky, sparťani je vymlátěj, kecací vložka ze sparty, pošlou jiný, sparťani je taky vymlátěj, další kecací vložka... a tak furt dokola dokud už je prostě nevymlátěj). Vizualně krásné, příběhově prázdné výjevy... to je pro mě na hit sezóny málo.(22.3.2007)

  • J*A*S*M
    **

    Zacka Snydera mám velmi rád za Watchmeny a Úsvit mrtvých (Soví strážci a Sucker Punch slibují taktéž velké věci), ale 300 bylo politování hodné šlápnutí vedle. Vizuálně vymakaná historická řežba (na můj vkus ale příliš digitální a umělá), která se k vlastní smůle bere stoprocentně vážně. Gerarda Butlera subjektivně pokládám za jednoho z nejméně sympatických herců vůbec, jeho hrdinské proslovy ve mně měly tendence vyvolávat záchvaty smíchu. Tohle není Sparta, tohle je špatný vtip.(12.9.2010)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Chlapáckých snímků není nikdy dost, ale tuto záležitost si mohou užít příslušníci obou pohlaví. Oštěpy, štíty i bojové spartakiádní skotačení musí ocenit každý chlap, ale dámy také jistě nepohrdnou vyrýsovanými postavami omotanými těsnými bederními rouškami. Pln hrdinství nyní okamžitě zmizím do posilovny, kde se nastříkám samoopalovacím sprejem, natáhnu si slušivá tanga a s mečem v ruce půjdu ufiknout všech 281 moudrých hlav našich zákonodárců. Tímto vznešeným činem se patrně stanu legendou podobnou Leonidasovi, avšak počítám i s kopírováním osudu jiné legendy - Kájínka.(13.12.2011)

  • hirnlego
    ***

    Vizuální orgie trochu "rozostřené", obrazové chyby trochu viditelné (kampak se poděla všechna krev ze země a zabitých?), hudební orgie trochu NIN-postrádající, hloubka příběhu trochu mělká (to se dá ještě přejít - to hlavní tu koneckonců je - freeedom!), trochu průměrný film. Dva klady: ladně tančící "orákulum" a samozřejmě transka Xerxes se svým sexy hláskem. Ve scéně, kdy stojí s Leonidem naproti sobě, je jasně vidět, kdo žere růstové hormony a kdo jen polívku.(26.3.2007)

  • Djkoma
    ***

    Zklamání roku! To pro začátek, aby bylo jasno, na které straně barikády jsem já se svou ctí a hrdinstvím, kterou hrdinové filmu 300 jistě chápou lépe než ostatní. Po naprosto dech beroucích trailerech (které bohužel ukázali vše podstatné a zajímavé) jsem se nemohl tohoto masakru 300 Sparťanů proti Perské armádě dočkat. Bohužel moje očekávání se naprosto minula s výsledným produktem, který natočil Zack Snyder a který sbírá miliony dollarů po stovkách. Nejsem fanoušek F. Millera ani jsem nečetl jeho comicsy, ale částečně snad chápu jeho temné vize, pohledy na svět ze stínu, kde si hrdina otírá nůž od krve... V poslední době se stává módou točit filmy podle jeho comics-ů, ale vždyť jde o úplně jiný svět s jinými pravidly, který těží svou sílu z elementů vzdálených filmu. Film není comics a pokud nedokážete naplno využít všech možností pohyblivého zázraku, stanete upadnete v zapomnění. Jak toho tedy využít? To je otázka na kterou mi nedokázal odpovědět Robert Rodriguez ani Zack Snyder. Oba se snažili, ale oba vytvořili svět, který je svým stylem, příběhem i vyprávěním comicsový a to je problém. Je pravda, že Zack Synder udělal větší krok a přiblížil se filmovému světu více, ale to nestačí. Neustálá snaha o filozofování, obhajoba vlastního konání a zdlouhavé projevy postav filmu pouze ubližují. Je tu příliš mnoho ALE... (např. proč renderovaná krev stříká z každého, ale země je jí neposkvrněná? Proč se jeho manželka chová jako by jí čest a úcta byli cizí?Proč je film plný scén, které už tu byli a které na první pohled vykrádají díla let minulých? Od LOTRa přes Gladiátora k Králi škorpionovi?Proč kvůli viditelné snaze neodklonit se od comicsu se na bojišti střídají sloni s nosorožcem a jejich účast působí natolik směšně? apod.). Snyder ani nevyužívá hudby, která je ve dvou okamžicích nadpozemská, ale pak upadá do šedi tvrdší hudby a variací na hudební motivy z Gladiátora. Každý se těšil na úchvatný masakr, ale ten je neskutečně zkažen příběhem Leonidasovi manželky a film pak ztrácí svůj "tah na branku" a agresivní pojetí. Počítačový svět je... umělý. Nelze to říct jinak. Třístovka se odehrává v umělém světě, který vypadá pohádkově, kresleně a některým scénám to dodává na úchvatnosti. Bohužel na úkor kvality. Zajímala by mě délka filmu, pokud by zpomalené scény, kterým to jednou přidává na efektivnosti a podruhé je to opravdu výrazně zesměšňuje, byli puštěny v normální rychlosti. Před nedávnem se nadávalo na Gibsonovo vyžívání ve zpomalených záběrech v Umučení Krista a dnes? Svět se mění příliš rychle...Jsem zklamán, protože jsem očekával film plný krve a akce a dočkal jsem se "pouze" pár kvalitních soubojů, krve nekrve, nudného příběhu "co se odehrává, když král odejde do války s pár přáteli" a velmi mnoho mluvícího filmu, který jediné co doopravdy chce říct, je jak moc je důležitá čest, úcta a hrdinství (a to celých 117 minut a stále dokola). Slabé 3*.(28.3.2007)

  • - Bitva u Thermopyl byla součástí válečných sérií řecko-perských válek, z nichž mezi nejvýznamnější patří právě bitva u Thermopyl. K bitvě došlo v srpnu roku 480 př. n. l.. Dále šlo o bitvy u Salamíny, která se odehrála přibližně 28. 9. 480 př. n. l. a u Marathonu z 12. 9. 490 př. n. l. (Lottr)

  • - Spoiler: V závěru filmu, kdy je z Řeků na živu jen Leonidas (Gerard Butler), na něj lučištníci míří prudce dolů. Když však poté vystřelí, šípy letí nejdříve vzhůru. (Kroup4)

  • - Frank Miller se s tématikou Sparťanů poprvé setkal již ve svém dětství, kdy viděl snímek The 300 Spartans. Miller vzpomíná: “Ten film na mě hluboce zapůsobil, protože jsem si uvědomil, že hrdinové nejsou nutně jen ti, kdo na konci příběhu dostanou medaili. Mohou jimi být i ti, kdo konají to, co považují za správné a jsou ochotni přinášet nejvyšší oběti. Po celý život jsem se tento příběh snažil uchopit tak, abych jej mohl srozumitelně vyprávět jiným. Podle mě je to ten nejlepší příběh, na jaký jsem kdy narazil. Když jsem konečně prorazil jako autor komiksů, řekl jsem si, že na adaptaci nastal ten nejvhodnější čas.” (duklak2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace