Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Danny ElfmanHrají:
Ron Perlman, Selma Blair, Doug Jones, Luke Goss, John Hurt, Roy Dotrice, Jeffrey Tambor, Anna Walton, Jamie Wilson, Matt Rippy, Colin Ford, Seth MacFarlane (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Nejproblematičtějšího zaměstnance přísně tajného Úřadu pro paranormální výzkum a obranu tentokrát čeká opravdu náročný úkol. Syn vládce podsvětí, princ Nuada, totiž porušil křehké příměří, které panovalo mezi lidmi a jeho říší, čímž nastartoval příslovečné peklo na Zemi. A má být ještě hůř – Nuada se snaží zkompletovat sbírku artefaktů, jež mu mají pomoci oživit Zlatou armádu, nezničitelná mostra, která za pár minut udělají z lidstva ohrožený druh. Aby toho nebylo málo, Hellboye rozptyluje i lehce italská domácnost, kterou má se svou Liz. Tváří v tvář ohrožení světa musí jít rodina stranou, a tak se zaměstnanci nejtajnějšího ze všech tajných úřadů vypraví do tábora nepřítele, aby zastavili Zlo, ještě než se stačí vyvalit na Zem. Vy se vydáte s nimi, a protože vás povede režisér s nedozírnou výtvarnou fantazií, připravte se, že uvidíte, co jste asi ještě neviděli. (Bontonfilm)
(více)Videa (6)
Recenze (1 079)
Zlatá armáda sa vydarila viac ako jednotka... všetkého je viac dokonca aj Selma Blair je nenormálne viac sexy :) .....................Soundtrack Danny Elfman: 1. Introduction (3:37) ,2. Hellboy II Titles (1:18) ,3. Training (1:50) ,4. The Auction House (2:28) ,5. Hallway Cruise (1:35) ,6. Where Fairies Dwell (4:16) ,7. Teleplasty (1:21) ,8. Mein Herring (1:05) ,9. Father and Son (6:02) ,10. A Link (1:29) ,11. A Troll Market (1:21) ,12. Market Troubles (3:41) ,13. A Big Decision (1:10) ,14. The Last Elemental (4:11) ,15. The Spear (1:47) ,16. A Dilemma (2:55) ,17. Doorway (3:35) ,18. A Choice (3:58) ,19. In The Army Chamber (5:47) ,20. Finale (3:49) , ()
Taaakto natahovany a nacancany karneval bez zivota, alebo pre mna asi najchladnejsi film roka a zapnuta signalizacia "Hobit v ohrozeni". Ano, Del Torova fantazia je velka, ale co z toho, ked to nedokaze vyuzit a film je chaotickym zlepencom prvoplanovej imaginacie, kde nadvaznost drhne ako jazda po smirgel papieri, dramaticky naboj atakuje nulovu hodnotu, samoucelnost jednotlivych sekvencii (ktore tu neexistuju pre dej, ale iba pre zelany wao efekt) kastruje aj to malo z pribehu, co stalo za namahu rozpracovat a lubostne patalie vykazuju index dementnosti, ktore mozu zavidiet aj telenovelove hity nasej Gity. Apropo to "ekologicke" posolstvo - to je ta prava wtf "UDALOST". Esteze sa zopar hlasok celkom podarilo. ()
Osobně mám raději Hellboye zamilovaného, neodolatelně tápajícho v lásce a bojujícího s nabroušenými tonfami ozbrojeným fašounem, než zamilovaného, s plechovkou piva řešícího naštvanost partnerky a rozdávajícího si to na férovku s elfím kopiníkem. Trochu zbytečného sentimentu, ale zato plus v podobě nové postavy ektoplazmáka, jenž jakoby vypadl z filmu o kapitánu Nemovi. O vtip druhý Hellboy nepřišel, takže ačkoliv mi připadalo, že disponuje menším šmrncem a Perlman nepředvádí znovu tak skvělé sólo, opět jsem se hodně bavil. Mám pro Rudocha prostě slabost... ()
Hellboy 2 vznikl coby syntéza Hieronyma Bosche, Julese Verna, George Lucase a dvou subžánrů fantasy – té Gaimanovsky městské (trollí i elfí podzemní města odkazují na Nikdykde) a Barkerovsky temné (dark-fantasy romány Utkaný svět a Imagika). ____ S filmem se pojí jedno zásadní minus (schéma příběhu) a jedno zásadní plus (jeho výplň). ____ (-) Zcela odsunuté vyprávění charakterizuje nejlépe termín „maso na špejli.“ Neboli pochybná mytologie a zúžený rámec, který slouží jen jako nástěnka, na níž Toro připichuje všemožné atrakce v podobě akce, postav, monster a lokací (časově film navazuje, prostorově vytváří mezery a přesuny mezi místy vypouští). Jako bychom se octli v herní adventuře. Ve výsledku tudíž není důležité, kam hrdinové směřují a odkud pocházejí, ale co právě dělají. I proto hraje prim něžná romance / vtípky a „práce“ je odsunuta stranou (protože o ní zas tak nejde). A i proto si Toro může dovolit tak banální vypravěčské finesy, jako že poučená postava vysvětluje něco té méně poučené, i když ve skutečnosti jsou veškeré informace směřovány divákovi. Tak jako v Temném rytíři, i film Hellboy 2 je vysoce „komunikativní“, zahušťuje příběh událostmi, ovšem stále jsme na poli „nižšího žánru“ (akční fantasy komedie). Tudíž se nelze divit, že film tak rychle vyšumí z hlavy. _____ (+) Monstra jsou nejen skvěle nedesignovaná, ale i rozpohybovaná, zapojená do procesu dění a nedosti na tom ovládají blade-ovské kung-fu. Je to dané tím, že Toro se o hardware a next-gen CGI éru nezajímá, pokud to není nezbytně nutné. Naopak si libuje v organických a přirozenějších „soft“ texturách. Jako by s těmi monstry, či spíše beautiful freaky, chtěl být přímo na place a zdráhal se čekat, než mu je grafici vyjedou z počítače. ()
Tenhle pekelný chlápek je ouplnej dr. House v červeném :-) Arogantnost míchá s nejednou hláškou, dostává se do situacích ze kterých se s přehledem dostává, ale hlavně je to správnej chlap.. V pokračování nám ukáže, že není radno zahrávat si s kouřem, že bychom si měli dávat pozor na skřínky a že chodit po schodech může být i někdy problém :-) Prostě je všechno při starém a náš červeňák si zaslouží být v červeném :-) ()
Galerie (74)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (38)
- Režisér Del Toro chtěl po stopce dalšího pokračování udělat třetí díl alespoň jako komiks, ale Mike Mignola byl proti, protože nechtěl, aby se filmy a komiksy míchaly. Chtěl je zachovat jako odlišné záležitosti. (tyzmrde)
- Náklady na výrobu byly zhruba 85 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- První Hellboyova (ve filmech Ron Perlman) komiksová dobrodružství byla vydána v roce 1994. (Rodriguez)
Reklama