Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečného veterána z Vietnamu hledá policie. Uprchlík se nakonec schová ve filmovém štábu, kde potřebují kaskadéra, jelikož jim předchozí při nehodě umřel. Zvládne bývalý voják tuto náročnou roli?  Cameron je bývalý voják a skrývá se před policií. Jednoho dne se ocitne u natáčení filmu v mořském letovisku a megalomanický režisér Eli Cross ho přinutí, aby pro něj pracoval jako kaskadér, kvůli nahrazení kaskadéra, který se utopil při natáčení nebezpečného akrobatického kousku. Protože se Cameron potřebuje úkryt, práci přijímá a zamiluje se do herečky Niny Franklin. Poznenáhlu však začne mít obavy, že Eli pro něj zamýšlí stejný konec jako pro jeho předchůdce... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

raimi 

všechny recenze uživatele

Zajímavý, jak si to paměť třídí sama. Kdysi v prvohorách, ještě za hluboké totality, běžel tenhle film u nás v kinech. Byl jsem ještě dítě a zálibně po tom pokukoval. Téma kaskadérů bylo pro mě nadmíru zajímavé, strašně jsem to žral. Vím, že jsem na tom v kině byl, ale pamatuju si jen nějakej podivnej pocit z filmu a časem jsem si to zařadil mezi to málo západních dobrodružných filmů co u nás mohly do kina, jako třeba Souboj o poklad Yankee Zephyru. Doba pokročila, mladý holky už mi vykají, a já si dal opáčko v HD. Čekal jsem nějakou nostalgickou akční jízdu, ale ona je to spíš podivná, skoro feliniovská pocta kinematografii, která mi vůbec nesedla. Tohle je fakt divný. Nedivím se, že jsem to v paměti uklidil někam hodně dozadu a většinu vzpomínek povyhazoval. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Podivný, ale dobrý film, kterému nedělá problém vmžiku odskočit od bláznivé grotesky (ta honička na střechách hotelu je fantastická) k naoko tuctové romantice, odtud přes lehce krimi část zpět ke grotesce, pak zase k psychologickému thrilleru... A tak dále. Peter O'Toole podal opět skvělý výkon, člověk ho musí obdivovat i ve chvílích, kdy nic nedělá, jen se nechává vozit jeřábem a nadává, (pro mě) neznámý režisér a stejně tak autor hudby překvapili. Možná to všechno ale mohlo být o trochu kratší. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Naivita príbehu je až dosť veľká (nápad síce dobrý), aby scenár získal oscarovú nomináciu. Tým ostatným sa nečudujem, pretože tie si ju právom zaslúžili. Menej pochopiteľná mi je teda neznámosť filmu v tuzemsku. Film je totiž dobrý. A to stačí, pokiaľ pozorujeme inokedy viac preferované snímky. Je ale naozaj zbytočne dlhý, pretože príbeh, ktorý ponúka, by sa dal v akčnejšom a sympatickejšom vydaní stihnúť aj za oveľa menej ako dve hodiny. 70%. ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER! Mortak tu píše o průhledné metafoře na trauma o Vietnamu. No, já v tom vidím tedy o dost víc - ten motiv o Vietnamu dokonce jen jako vedlejší. To hlavní vidím ve vztahu režisér-štáb. Bezohledný režisér všem způsobuje příkoří a oni si to nechávají líbit. Proč? Protože ho mají za poloboha, který právě vytváří svůj majstrštyk. Jistě, oni to podstupují ve jménu vyššího principu: doufají, že maestrovo dílo zanechá výrau. Ale opravdu cíl světí prostředky? Jsou špatnosti ospravedlnitelné tím, že se díky nim vytvoří výjimečné dílo? A i kdyby dílo nakonec skutečně bylo výjimečné, jak dlouho takové vydrží? Relativizace hodnot byla v prostředí továrny na (")umění(") ukázána ve své plné nahotě. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že jsem sledovala úplně jiný film než všichni ostatní ... Během dvou hodin jsem byla svědkem brutální vraždy celkem dobrého, bezproblémového nápadu, který se absolutně ničím neprovinil. Protože něco tak zoufale nefunkčního se hned tak nevidí. Jako když vezmete nepovedené scény, dáte si panáka a poté je slepíte laciným vteřinovým lepidlem. Hlavní hrdina se téměř nepřetržitě přihlouple usmíval a na jeho poznámky k prožitému válečnému peklu ve Vietnamu jsem byla alergická - postupem času jsem ho zkrátka nemohla vystát. Hlavní hrdinka se chovala nesympaticky potrhle a o nějaké chemii mezi nimi nemohla být řeč. Jediný z protagonistů, který nezklamal, byl zcela šílený, všeho schopný a skvěle zahraný filmový režisér, který absolutně všechno podřídil svému filmu a byl ochotný ho dokončit za jakoukoli cenu. Leč celek působil značně amatérsky a co nestihla zpackat skutečná režie, to dorazil hudební doprovod. Dokázal spolehlivě zničit každou scénu, která mohla být alespoň trochu napínavá nebo zábavná. Viděla jsem i horší filmy, to je fakt, ale 1* je až dost. ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama