Režie:
Sarah PolleyScénář:
Sarah PolleyKamera:
Luc MontpellierHudba:
Jonathan GoldsmithHrají:
Julie Christie, Gordon Pinsent, Olympia Dukakis, Michael Murphy, Kristen Thomson, Wendy Crewson, Alberta Watson, Grace Lynn Kung, Nina Dobrev (více)Obsahy(1)
Sarah Polleyová, kanadská herečka pozoruhodná nejen díky svému talentu, ale i pečlivému výběru rolí, si pro svůj celovečerní režijní debut zvolila povídku Alice Munroové The Bear Came Over the Mountain. Její příběh vypráví o manželském páru, jehož téměř čtyřicet let pečlivě budovanou intimitu naruší Alzheimerova choroba. Tiché soužití Fiony a Granta ve srubu uprostřed zasněžené krajiny se rozpadá v okamžiku, kdy stárnoucí, byť stále atraktivní žena, jež trpí množícími se poruchami paměti, dobrovolně odchází do domu s profesionální péčí. Zlomený Grant se ze dne na den stává pasivním pozorovatelem nové reality, jež obklopuje náhle odcizenou ženu jeho života. Teprve osmadvacetiletá režisérka natočila mimořádně zralý film bez sentimentální okázalosti a s pochopitelným důrazem na herecké výkony Gordona Pinsenta a dnes už legendární, v našich končinách bohužel nedostatečně známé Julie Christieové. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (54)
Film mě málem minul. Kvůli mé hlouposti jsem ho málem propásla a to by byla velká škoda. Jako debut velice podařené dílo, které mě hned tak nepustilo a donutilo mě se zamyslet. Příběh plyne poměrně pomalým tempem bez velkých dějových zvratu, je to tak dobře. S velkým citem napsaný a hlavně natočený. Alzheimerova choroba je strašná nemoc. Jednou to může potkat každého z nás a ocitneme se ve stejné situaci. Jistě, není to film úplně pro každého. Na druhou stranu neuškodí se na nějaké drama kouknout. ()
Předlohou k Away from her byla povídka a je to znát. Příběh má sice jímavou pointu a pracuje s hezkým tématem, nicméně by pro něj byla adekvátní poloviční délka. Hlavně ve střední čísti se snímek nepochopitelně neustále cyklí v kruhu sdělování jedné a téže informace. Bylo zde pár pěkných nápadů a scén, ale nakonec nuda převládla. ()
S citem natočené drama o vyrovnávání se s Alzheimerovou chorobou má pomalé tempo, které od diváka vyžaduje, aby se také zklidnil. Pak si teprve může všimnout, že se režisérka docela slušně vyhýbá zbytečnému patosu a nejde jí o žádné ždímání slz. Je to malý nenápadný film postavený na hereckých výkonech tří herců, kterému výborně svědčí melancholická atmosféra zasněžené kanadské krajiny. ()
Žiadne hranice sentimentálnych drám sa pre mňa nezlomili. I keď filmu je možné vyčítať len maličkosti, celkovým dojmom na mňa nezapôsobil. Tento trpký film o jesennom období našich životov však stavil svoj dej príliš na istotu. Proste všetko ide podľa dokonalej šablóny, citlivé, úprimné a cez to všetko miestami monotónne a nič ma nedokázalo prekvapiť, či uchvátiť natoľko, aby som si povedal, že išlo o niečo viac, než len štandardne slušne spracovanú drámu so skvelou réžiou a takmer dokonalými hercami. 70%. ()
Nebýt Sarah Polley v roli scénáristky a režisérky, asi bych se o tenhle malý snímek příliš nezajímal a velice pravděpodobně by mě minul, což by byla rozhodně škoda. Daleko od ní je pojato ve velice realistickém a uvěřitelném duchu, bez velkých zvratů v ději, film si jen tak sám hezky plyne a po celou dobu ho doprovází posmutnělá atmosféra, která si ovšem neklade za úkol emocionálně vydírat, ale pouze poukázat na to jak tenká hranice je mezi štěstím a zármutkem, a že podobný osud jednou může potkat i někoho z nás. ()
Reklama