Režie:
Mathieu KassovitzKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Vin Diesel, Michelle Yeoh, Gérard Depardieu, Charlotte Rampling, Mark Strong, Mélanie Thierry, Lambert Wilson, Jan Unger, Radek Bruna, David Belle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Šéf ruské mafie Gorsky (Gérard Depardieu), který má pod kontrolou celou východní Evropu, vydává velmi riskantní rozkaz: eskortovat nebezpečnou ženu Auroru (Mélanie Thierry) z Ruska do New Yorku. Zkušený žoldák Toorop (Vin Diesel) vybojoval už mnoho soubojů a přežil války, které devastovaly svět od počátku 21. století. Právě on musí mladou dívku a její sestru Rebeku (Michelle Yeoh) dopravit do cíle, v tichosti a hlavně bezpečně. Aurora se během transportu chová podezřele. Jak je možné, že dívka dokáže řídit starou ruskou ponorku, umí plynně 19 jazyků a zná věci, které se nikdy neučila? Je infikována geneticky vytvořeným virem, který by možná mohl v budoucnu způsobit vyhynutí lidské rasy… (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (456)
Při sledování Babylonu jsem si vybavil dva tituly, a to jmenovitě Výplatu od Johna Woo, kdy jsem se podivoval, jak se z áčkové scifi povídky s chytrým nápadem dá udělat akční mlátička, kde se původní myšlenka tak nějak ztrácí, a především Potomky lidí, které svým námětem Babylon připomíná. Zatímco Potomci lidí měli perfektní scénář a perfektní režii, ale z mého pohledu poněkud problematický námět, který se scifi žánru odcizuje, má Babylon skvělý námět s nápadem, který má potenciál vodíkové pumy, ale mizernou režii a především zoufale brakovitý scénář, který rezignuje na i tu elementární logiku, kterou v béčkových sférách podobné kousky mají. Pachtění filmových hrdinů připomíná snažení zapřísáhlého vegetariána o otevření masové konzervy pomocí bedny dynamitových patron. Co zůstává, je výprava, která opravdu navozuje dojem světa v chaosu, který by byl skvělým místem pro zpracování dobrodružného příběhu. Několik herců, kteří umí hrát a vzali své angažmá patrně pod tlakem banky, která vyhrožovala exekucí jejich ranče, a několik scén, které na sebe sice nenavazují, ale pokud člověk vypne mozek a zapomene, že je už viděl někde jinde, jsou samy o sobě zábavné. Mimochodem výše zmíněná Výplata je proti tomuto kousku fascinující filmový zážitek, který by si zasloužil nějaké to vítězství na festivalu. Celkový dojem: 15 %. ()
Vin Diesel prostě nemá čuch na projekty, i když tahle sci-fi potenciál jistě měla. To by to ovšem musel režirovat někdo jinej a před premiérou se neměl film upravovovat, stříhat a já nevim co ještě. Je to na výsledku totiž hodně znát. Je zde totiž hodně nelogických děr, pořádně neznáme motivace některých postav, nevíme proč je budoucnost taková jaká je a někdy se prostě jenom postavy nepozastavují nad tím co se stalo před minutou. Je to prostě strašně zmatený,hodně věcí tam chybí a celý tomu nasazuje korunu už zde diskutovaný závěr, kterej jsem vážně nepobíral. A Mathieu Kassovitz, který začínal s vynikajícími Purpurovými řekami, začíná točit čím dál hůř. Tahle látka mu prostě vůbec nesedla a nebyla zde žádná pořádná scéna nebo nápad, kterej by to aspoň trochu zvednul. A akce je taky většinu času v jeho podání nudná a zmatená. Tohle prostě Kassovitz zvoral a může si na studio nadávat jak chce. Nejvíc to ovšem zase odnese ten, co to ještě jakž takž držel nad vodou, Vin Diesel. Ten má pořád potřebné charizma a toho drsňáka mu prostě pořád věříte. Škoda, že po tomhle propadáku ještě víc zapadne, on jedinej si to rozhodně nezaslouží. P.S. : Michelle Yeoh už by si měla trochu víc dávat bacha na role, protože po Mumii 3 už je to její druhá nevýrazná postava za pár měsícu. Taky se musí holka trochu snažit ()
Pokud režisér o svém filmu prohlásí, že je špatný někde je asi chyba. To přesně prohlásil francouzský herec a režisér Mathieu Kassovitz o tomto snímku a je to jediné plus, které si ode mě tímto zasluhuje. Příběh této akčně laděné sci-fi slátaniny je veskrze jednoduchý a jedná se o poměrně populární téma "eskortní služby", kdy nabušenej mazák eskortuje něco nebo někoho na určité místo a všichni o to mají velký zájem. V tomto případě tuto rovnici vyplňuje Vin Diesel, který už má svoje nejlepší roky za sebou, (poměrně brzy) který eskortuje tajemnou mladou dívku v jakési postapokalyptické budoucnosti. Když si vzpomenu kolik se dá z daného tématu vytěžit (Cuarón by mohl vyprávět) překvapuje mě a zároveň děsí jak je tenhle snímek děsný. Diesel už nevypadá tak cool jako před lety ale hraje pořád stejně špatně jen s tím rozdílem, že už nemá takovou páru jako dřív a tudíž už nemůže mlátit tolik lidí. Výprava je chabá stejně jako těch pár triků a akčních scén, které se zde vyskytují a vše film uzemňuje tím jak se snaží vymanit ze škatulky "přímočará akce" a chvílemi se tváří tak vážně a inteligentně až mi z toho bylo blbě. Věřte všem recenzím, které si k filmu přečtete, protože mají pravdu ... je to sračka. ()
Abych pravdu přiznal, tak jsem se na toto efektní sci-fi docela těšil. Hodně tomu dopomáhal fakt, že film točili v Milovickém letišti, kousek od mého bydliště, takže jsem byl vcelku rád, že i přesto, že naše vláda, nepochopitelně nechce dát daňové slevy pro hollywoodské tvůrce, se nakonec pár hollywoodských filmů za rok u nás natočí, což mě těší, ale zároveň štve, protože kvalita českých štábů je na hodně solidní úrovni plus k tomu přičtu kvalitní Barrandov a ve výsledku musí vyjít fakt, že filmoví tvůrci si tu musí žít jako v bavlnce, tedy žili by si, kdyby jim právě vláda slevila a škrtla jim to, co jim v Maďarsku škrtli, a proto tam odešel právě třeba del Toro s druhým Hellboyem. Prostě nepochopitelné a státu rozhodně na škodu. Každopádně pár kousků se tu urodí, sice to není jako dříve ale přeci a i tak musíme za to něco být rádi, nebo tedy alespoň já jsem. Jenže Babylon A.D. je hrozně utahané a nudné sci-fi, které svým prostředím rozhodně nezaujme a nestačí se divit, že právě Mathieu Kassovitz dal ruce pryč od toho, protože to co z něj nakonec vyšlo nebylo jeho chybou, ale chybou vydavatele, který musel plno scén vyškrtnout a nakonec z toho vznikl takovýto guláš, kterým Babylon bohužel evidentně je. Kassovitz to podle svých představ nenatočil, a to je rozhodně na škodu. Kdy jindy se má člověk na film těšit více, když v něm uvidí české exteriéry a známé herce než právě teď. Škoda přeškoda, ten film tak špatně vůbec dopadnout nemusel, kdyby pánu režisérovi nechali volnou ruku, takhle ho v tvůrčí činnosti zatrhli až moc a jak to nakonec dopadlo. ()
Scénář: Eric Besnard, Mathieu Kassovitz .. WTF? Nebetyčná hovadina. Původně měl být Babylon A.D. o "dětech v budoucnosti," kterou zmítá poválečný chaos, což připomíná zejména Children of Men, jenže obsahově nenabízí takřka nic k zamyšlení a co předkládá obrazem je také tragické. Přes neuvěřitelnou cestou přes půl zeměkoule se protláčí několik akčních scén, jenže všechny jsou rutinní až ubohé (blbý pěstní souboj v uprchlickém táboře, honička letadel se skútry, nudná přestřelka na silnici a automobilová honička). Pokud je někdo skutečně nenáročný a postačí mu tyto neinvenční pasáže, možná najde uspokojení - ostatní budou trpět a radši utečou zpět k formalistické extázi Potomků, kteří mají navíc nějaké to poselství. ___ Mathieu Kassovitz se od filmu raději distancoval a pokud je současný producentský sestřih tak odlišný od jeho (scenáristické i knižní) koncepce, ani se nedivím. Vedlejší postavy jsou nevyužité a "bílý trpaslík" Vin Diesel je také pouze tuctový - kde jsou časy "namachrovaných" xXx, Pitch Black či Fast and the Furious. Film nenabízí žádné finální vysvětlení ani vlastně nemá postupnou logiku, pouze klouže po nějakém náboženském sektářství v ponuré, špinavé vizi budoucnosti. ___ Poraďte mi, prosím, už někdo zase pořádný film, protože poslední měsíc mám "šťastnou ruku" převážně na samé sračky... ()
Reklama