Režie:
David SladeKamera:
Jo WillemsHudba:
Brian ReitzellHrají:
Josh Hartnett, Melissa George, Danny Huston, Ben Foster, Mark Boone Junior, Mark Rendall, Amber Sainsbury, Manu Bennett, Joel Tobeck, Elizabeth Hawthorne (více)Obsahy(2)
Každý rok se město na severu Aljašky na měsíc ponoří do tmy. Letošní zima však přinese i smrt.. Místní obyvatelé nemůžou zastavit to, co přichází. Krvežízniví upíři se vydávají na šílenou žranici. Je to svět, o němž dosud jen snili. Jenom dva lidé stojí mezi hladovými vetřelci a těmi, kdo přežili první krvavý útok. Šerif Eben (Josh Hartnett) a jeho žena Stella (Melissa George) bojují, aby mohli zase spatřit denní světlo. Dokážou městečko zachránit nebo se setmí navždy? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 087)
filmy o upírech mám ráda.. většina hororů mě nudí a u texaského masakru (2003) jsem usnula.. dvakrát.. josh hartnett mě nejvíc oslnil v sin city - odvedl svojí práci a slezl z plátna ještě než to pořádně začalo.. přes to a právě proto jsem se na tenhle film moc těšila.. aljaška je cool, ben foster (WOW!!) je kurevsky dobrej parchant (už jsem si toho všimla v alpha dog), slunce zapadá a atmosféra houstne.. a já váhám mezi 3-4*.. pak pohltí městečko tma, josh je pořád na plátně (narozdíl od bena..) a upíři ukáží svoji tvář a veškeré kouzlo pro mě končí..:( chjo.. tak si říkám, jestli není chyba ve mně, jestli třeba jen od filmů tohoto druhu nečekám moc.. kdyby aspoň ti upíři měli nějaké charisma (gary oldman by zaplakal..).. takže tři.. slabé tři.. ()
Po dlouhé době konečně pořádný Rkový survival horror se skvělou atmosférou korunovanou velmi brutálními cinkrlátky (snad nejlepší sekání hlavy vůbec...mark my words). Takové kousky musíme MY, horroroví fajnšmekři, ocenit....tohle je kapička naděje do budoucna (spolu s Feast), že by se pánům producentům mohly přestat stahovat konečníky a uvolnili víc Rkových kousků do kin.....the citadel of brutal horrors is near! ()
Tohle se tu dlouho nestalo. ,,ONI“ přicházejí…. Určitě krvavější než jsem čekal, ale nijak kýčovité. V morbidních akcích sice není nic objevného, ale přesto je to zajímavé. Jinej (lepší) horor, než jsou normálně k vidění. Na Aljašce je krásná zima a sekera neslouží jen k porážení stromů. Nemají na tom zásluhu herci (přitom J.Harnetta mám rád), ani nevím, jestli je zde hudební doprovod, ale párkrát jsem se pěkně lekl! A to se mi dlouho nestalo ! ()
„Toto nás nemôže vystrašiť.“ – „No, mňa možno trocha áno...“ Hoci som od začiatku vedel, o čo v príbehu pôjde, bol som napnutý, bavil som sa, tešil som sa a možno som sa miestami aj bál, čo je v dnešnej ére (hororov, ktoré nie sú strašidelné) vec, ktorú si vážim. Poctivý upírsky horor (a to upírov nemám rád), ktorý sa môže pochváliť prekvapivo kvalitným hereckým obsadením (predovšetkým strapatý Mark Boone Jr. v nečakane kladnej úlohe), vynikajúcimi „minimalistickými“ maskami (vampíri vyzerajú desivo aj bez toho, že by to maskéri s líčením zbytočne preháňali), príjemne hardcore scénami (sekera) a originálnym umiestnením deja do fascinujúceho aljašského mestečka, noriaceho sa do 3O dní trvajúcej noci. Občasná absencia logiky (naozaj sa v závere pozornosť od horiaceho auta nedala odlákať jednoduchším spôsobom?) mi neprekážala až tak, ako v iných filmoch. ()
Bylo to desátého ledna, zrovna v době, kdy se většina lidí začíná pomalu smiřovat s tím, kolik novoročních předsevzetí už porušili, a venku foukal sakramentský vítr od severovýchodu. Než se setmělo, napadlo patnáct centimetrů a od té doby pořád dál hustě a vytrvale sněžilo... Tak začíná fenomenální Kingova upírská povídka Na dobrou noc. A proč ji cituji? Plně totiž vystihuje atmosféru, kterou 30 dní dlouhá noc oplývá. V prvních několika záběrech. Slade ji natočil dosti syrově a atmosféricky. Navíc je to "sawovské" lacinosti, co se týče zobrazovaného násilí, prosté a o to více působivé. Kouká se na to dobře a celý úvod až do ovládnutí města (resp. scény z ptačího pohledu - až uvidíte pochopíte) je naprosto dokonalý. Ovšem poté již tvůrci nedokáží vzdorovat neduhům, které plynou z tuctové předlohy, která dokázala zaujmout snad jen netradiční kresbou. Jsou to především dějová faux-pas, přílišná zkratkovitost, nekonzistenčnost rozkouskovaného vyprávění a kašlání na psychický dopad situace na jednotlivé charaktery. Čím více se stopáž blíží konci, tím více to padá na žebříčku kvality. V mezích ucházejícího filmu to drží pouze Josh Harnett a Sladova snaha okrášlit to tu tam nějakou šťavnatou scénou. Celkově jde o nesporně solidní počin, který dosti těží z toho, že pobodný snímek tu delší dobu scházel. Jakkoli "Třicítka" vypadá k světu, a je svým způsobem sympatická, tak stigmatu jednoduchosti a tuctové průměrnosti komiksové předlohy prostě přes veškerou snahu nemá šanci utéci... ()
Galerie (52)
Photo © Columbia Pictures
Reklama