Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (352)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Takovýhle filmy svět potřebuje aneb halóóóóó mozku je někdo doma ? Přestaň se flákat a pojď se mnou popřemýšlet o válce, o mladých lidech v ní, o armádě, o diskrimanci žen na pracovišti, o současné Americe. Neboj se mozku, nebude to bolet , já jsem totiž film, který tyto témata k zamyšlení umí podat poutavě, nebudeš v tom sám vážený mozku s tebou v tom budou lítat skvělý a charismatický Tommy Lee Jones a neméně skvělá a charismatická Charlize Theron. No a tak se jednoho dne stalo, že i můj mozek ukončil na chvíli svou dlouhodobou dovolenou a přemýšlel, kladl si otázky, hledal odpovědi, trošku se děsil toho, kam to všechno jednou může zajít, ale byl hrozně rád, že našel zaměstnavatele jako je Paul Haggis. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tentokrat se sice Haggis nevytah jako v pripade Crashe, ale i tak to je hodne nadprumerna kriminalka. Nejvetsi problem asi je, ze v podstate neprinasi nic novyho, to spojeni s armadou je jen takovy ozvlastneni a navic zaverecny odhaleni, kdo je vrah, je dost neverohodny. No a ke vsemu je tu asi 20 minut naprosto zbytecne protahovanej konec. Ale jinak si nemam vicemene na co stezovat. Film sice plyne pomalu, ale je natocenej fakt paradne, takze to cloveka zaujme. Navic Tommy hraje perfektne, toho bejvalyho vojaka mu verite a neni to zadnej pochcanek. Theron jsem malem nepoznal, ale taky podavala slusnej vykon. Celkove dobry 4*. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, jak se vztyčování vlajky někdy může na míle vzdálit patosu.. Mistrovsky zrežírované (obyčejné věci mnohdy dělají film neobyčejným) a královsky zahrané detektivní drama o rodičovské lásce a odpovědnosti krále Saula posílajícího Davidy (či spíše jen kameny do praku) proti Goliášům. Řadoví Američané dobře ví, že se to posralo. A taky že už je pozdě s tím něco udělat... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Po ohromném úspěchu oscarové (a přeceněné) „osudové mozaiky“ Crash, kdy by mnozí čekali další efektní drama s hvězdným obsazením, přichází Paul Haggis s komorním psychologickým snímkem o zvláštním stavu, v němž uvízla americká společnost, paralyzovaná příliš dlouho trvající válkou v Iráku. Pátrání vysloužilého vietnamského veterána, vojáka tělem i duší, po zmizelém synovi, nese rovněž rysy detektivky. Očekávání napínavého thrilleru se vám však může krutě vymstít – režisér sice respektuje pravidla krimi filmů (objevování nových důkazů, výslechy svědků, odhalení pachatele), ale své pozvolné vyprávění staví hlavně na dialozích. Na můj vkus na dialozích příliš precizně vybroušených, následně naštěstí „zlidštěných“ přirozeným herectvím některého z charismatických herců. Těm samozřejmě vévodí Tommy Lee Jones, dobrej americkej táta, který si myslí, že rozumí současnému světu, ale postupné odkrývání pravdy ho přinutí přijmout jinou, drsnější realitu, než na jakou byl zvyklý. Zajímavá spirálovitá struktura filmu nás nutí všímat si detailů, neboť každá postava má ve scénáři své pevné místo a svým dílem přispívá k vykreslení titulního údolí Elah, stavu mysli, kdy váháme, kdo je Davidem a kdo Goliášem. Po pomalejším rozjezdu mě film zcela pohltil a různými tu šikovně (tajemný balíčk), tu méně šikovně (postupné posílání videí, zbytečná akční scéna) zakomponovanými „šponovacími“ prostředky držel v napětí. Otázky typu „proč detektivka Sandersová s takovým zápalem pomáhá chlápkovi, který jí nejspíš není moc sympatický?“, brzy odvane čas, zážitek z posledního, nejvíce skeptického záběru přetrvá. Nad očekávání výjimečný snímek. 80% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radiq, BoXBe ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Haggisov problém je v tom, že po Crashi od neho všetci očakávajú snímok plný emocionálne vyhrotených okamžikov. V The Next Three Days bol taký okamih jeden, v Elah žiadny... a to vôbec nevadí. Práve naopak, piatu hviezdičku dávam presne zato. Máloktorý režisér totiž dokáže natočiť strhujúci pomalý film, ktorý sa maximálne drží reality, nenudí a s divákom si robí čo chce. A to presne Elah dokáže. Nepríde katarzia, nepríde nečakaná pointa, nepríde náhla záverečná moralitka. Žiadne povrchné emócie, žiadna násilná slzopudnosť, iba nesmierne smutný príbeh o vine, bez možnosti vykúpenia. S minimalizmom ďalej zájdeš; vie to Haggis, vie to P.T. Anderson, vedia to bratia Coenovci. Škoda, že to v Hollywoode nevie viac ľudí... Jedným dôkazom za všetky je posledný záber filmu, ktorý keď sa nad ním trošku zamyslíte, má v sebe väčšiu silu ako desať podobných filmov. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno